Wanneer mag je als beveiliger een V dragen?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Cobra, D.
Infopolitie Gast

Re: Wanneer mag je als beveiliger een V dragen?

Ongelezen bericht door Cobra, D. »

Groen = certificaat aspirant beveiliger
Grijs = gediplomeerde beveiligers
Blauw = bevoegd voor bepaalde beveiligingswerkzaamheden die omschreven zijn op legitimatiebewijs
Geel = particuliere recherchewerkzaamheden
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 37

Ongelezen bericht door DiNozzo »

De groene en blauwe certificaten zijn al een hele tijd de deur uit. Voor beveiliging is het gewoon grijs, eventueel met een beperking die achterop vermeld staat en een kortere duur voor beveiligers-in-opleiding.
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Guido
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Stef, wat bedoel je met 'als het fout gaat?'
RoyD
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door RoyD »

Wat stef zegt klopt idd.

Grijs is tegenwoordig voor zowel de aspirant als de gediplomeerde beveiliger, echter heeft de aspirant beperkingen. En staat er onderaan de pas op de voorkant (In opleiding).

Groene pas wordt niet meer uitgegeven, en de gele pas is voor de particuliere recherche.
DiNozzo
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 37

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Guido schreef:Stef, wat bedoel je met 'als het fout gaat?'
Misschien wat cru gezegd maar op het moment dat jij net een winkel in sloft met je Vtje en die wordt toevallig ook net overvallen dan kan dat de situatie behoorlijk escaleren. Misschien ver gezocht, maar het kan wel.

Ik zal mij er niet aan storen als iemand dat doet, het is maar wat je leuk vind. Maar tijdens werkzaamheden zijn er strikte regels voor en die zijn niet voor niets. Buiten werkzaamheden om zijn die regels er niet (behalve vanuit een beveiligingsbedrijf zelf). Toch zal dat voor een burger niets uitmaken en die verwacht wel iets van iemand die als zodanig herkenbaar rondloopt. Zelfde als ik in een politiepak rondhups. Gebeurd er niets dan is het nog geen eens een groot probleem, maak ik er misbruik van of gebeurd er wat en doe ik niets....
"If you gaze long enough into an abyss, the abyss will gaze back into you" — Friedrich Nietzsche
Gesloten