Walter schreef:opsluiten mag niet.
dat is zo besloten door de dames en heren die er verstand van hebben.
Mag de inbreker wel worden vastgebonden met tywrapjes ?
Wess schreef:
Jij zult zelf, achteraf, moeten verantwoorden waarom jij geweld hebt gebruikt. Dat er over en weer een paar klappen vallen is geen probleem. Komt jouw inbreker met een mes op jou af en jij slaat hem neer met diezelfde honkbal knuppel, dan is dit in deze situatie waarschijnlijk wel toegestaan. Pas wel op dat je hem niet dood slaat, het middel was dan waarschijnlijk wel goed, maar de klap was dan te hard.
Maar een mes is toch ook een dodelijk wapen.
Een klap op zijn hoofd met een stalen pijp of honkbal knuppel lijkt mij dan gepast geweld.
Mits je natuurlijk niet blijft meppen als hij al op de grond ligt.
Als dan achteraf blijkt dat de 1e klap dodelijk was dan kun je dat toch ook niet helpen
omdat je nog geen ervaring had met mensen op hun hoofd slaan.
Walter schreef:
Wat betreft het geweld...gewoon zorgen dat er geen zichtbaar letsel is...
Hiervoor zou ik je een stukje gereedschap willen aanbevelen, iets met electriciteit.
Vastbinden mag ook niet.
En wanneer jij jouw inbreker per ongeluk doodslaat dan heb je een probleem. Dood door schuld zit je zo aan.
Die inbreker was toch zo'n lieve jongen. Hij deed nooit iemand kwaad. Had ie een mes bij zich??? Nou dan wilde hij zeker een appel schillen onderweg. Wilde hij u neersteken?? Nee dat zou hij nooit doen, hij heeft zich vast en zeker erg bedreigd gevoeld door die boze bewoner met z'n knuppel.
ik had een keer mot met iemand.(buiten) niet thuis.degene zat toen aan mij en wou me op de grond leggen..ik heb hem toen een aantal schoppen verkocht..
ik had toen aangifte gedaan..zei toen tegen ome agent dat ik hem geschopt had..hij zei eerst dat is goed..toen die verder aan mij vroeg ,hoe het verhaal zat.. kreeg ik ook op mijn falie..ik had meedere schoppen verkocht en de eerste schop die ik gaf liet die persoon los,daarom mog ik geen medere trappen meer uitdelen.had hij nou niet los gelaten mog ik het wel
wies schreef:ik had een keer mot met iemand.(buiten) niet thuis.degene zat toen aan mij en wou me op de grond leggen..ik heb hem toen een aantal schoppen verkocht..
ik had toen aangifte gedaan..zei toen tegen ome agent dat ik hem geschopt had..hij zei eerst dat is goed..toen die verder aan mij vroeg ,hoe het verhaal zat.. kreeg ik ook op mijn falie..ik had meedere schoppen verkocht en de eerste schop die ik gaf liet die persoon los,daarom mog ik geen medere trappen meer uitdelen.had hij nou niet los gelaten mog ik het wel
Ja.. kan me iets bij voorstellen..misschien dat je anders in blinde woede verder schop tot t te laat is Is ook bescherming voor jezelf om dat tegen te gaan , maarja je kreeg dus op je falie .. toch niet al teveel hoop ik ?
Walter schreef:Precies. Laat maar bijten die hond...
Wat betreft het geweld...gewoon zorgen dat er geen zichtbaar letsel is...
Is dit een advies van een agent?
Ik denk beste Theo ( neem ik aan ) dat je die opmerking met de nodige humor moet bezien.. hihihihihi .. ik moest namelijk al spontaan lachen om t idee.. niet omdat ik zoiets zou toepassen
Ok, als je de humor er maar van inziet. Helaas ziet een volgende dit topic, ziet de humor niet en slaat vervolgens een inbreker zonder zichtbare verwondingen het ziekenhuis in, het mocht immers volgens een of ander forum.....
thijeleo schreef:Ok, als je de humor er maar van inziet. Helaas ziet een volgende dit topic, ziet de humor niet en slaat vervolgens een inbreker zonder zichtbare verwondingen het ziekenhuis in, het mocht immers volgens een of ander forum.....
Uhmm Leo of Theo... ??
Mja.. ok..ik lag iig compleet dubbel Ik vind t wel tof een agent met de dosis humor ..
Leo
Zoals ik al zei kun jij er de humor van inzien, een volgende is een serieus type en gelooft alles wat een agent zegt, de agent vertegenwoordigt toch het "gezag"....
ok ...Walterrrrrrrrrrr.. doe je oordoppies ff uit..dan kan je ff luisteren wat oom Agent de Moderatorretje te vertellen heeft.. ( hoop dat zn oortjes ook groot genoeg zijn )
Opmerking van moderator thijeleo
Dat halve woord was al gevallen, ik hoef niks meer te zeggen.
thijeleo schreef:Nee hoor, maak je maar niet bang, een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. Walter verstaat alles heel goed.. :D
ok ...Walterrrrrrrrrrr.. doe je oordoppies even uit..dan kan je even luisteren wat oom Agent de Moderatorretje te vertellen heeft.. ( hoop dat zn oortjes ook groot genoeg zijn )
Oom agent de moderxxxxxxx...hier moet ik zeker ook de humor van inzien?!
Al ben ik nog steeds van mening dat Oom Agent beledigend en denigrerend is. Maar die discussie is al eens vaker gevoerd.
En Chrisje, zou je aub willen proberen om niet iedere topic te voorzien van wat ouwehoerpostings? Bedoel op zijn tijd is leuk maar niet in elke topic. Dit topic is als serieus topic begonnen en misschien moeten we dat ook zo houden. Dank je. (doel eigenlijk op posting over mishandeling)
Laatst gewijzigd door Walter op 19 jun 2006, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
thijeleo schreef:Nee hoor, maak je maar niet bang, een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. Walter verstaat alles heel goed.. :D
ok ...Walterrrrrrrrrrr.. doe je oordoppies even uit..dan kan je even luisteren wat oom Agent de Moderatorretje te vertellen heeft.. ( hoop dat zn oortjes ook groot genoeg zijn )
Oom agent de moderxxxxxxx...hier moet ik zeker ook de humor van inzien?!
Al ben ik nog steeds van mening dat Oom Agent beledigend en denigrerend is. Maar die discussie is al eens vaker gevoerd.
En Chrisje, zou je aub willen proberen om niet iedere topic te voorzien van wat ouwehoerpostings? Bedoel op zijn tijd is leuk maar niet in elke topic. Dit topic is als serieus topic begonnen en misschien moeten we dat ook zo houden. Dank je.
Ow.. beledigend ? hm..ik bedoelde er niks neerbuigens mee..maar ok..sorry..zal me voorlopig wel ff koest houden