maar hoe staat het dan met de tandemas, midden van beide assen?
Uitsteken mast tijdens vervoer met personenauto
Moderator: Moderatorteam
- rijschoollucassen
- Roepnaam: Jaap
- Geslacht:
-
rfo00457
- Infopolitie Gast
-
gelderblom
- Roepnaam: Jan
- Geslacht:
- Leeftijd: 71
Stel; het is een boottrailer van na 1-1-1996 (dat zullen er al aardig wat zijn.)
Nou steekt die lange, ondeelbare mast 5 meter achter de achterste as uit. Met een beetje goede wil dus ook (ruim) een meter achter de boot. Ik lees dat daar een markeringsbord aan moet zitten.
Hoe zit het nou met die stootbalk uit artikel 5.18.12 lid 1c van het Voertuigreglement?
Nou steekt die lange, ondeelbare mast 5 meter achter de achterste as uit. Met een beetje goede wil dus ook (ruim) een meter achter de boot. Ik lees dat daar een markeringsbord aan moet zitten.
Hoe zit het nou met die stootbalk uit artikel 5.18.12 lid 1c van het Voertuigreglement?
-
Mofkap
- Infopolitie Gast
- Skipperje
- Roepnaam: Piet
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Omdat de boot ook lading is, is het belangrijk hoever de mast achter de aanhangwagen uitsteekt en is het onbelangrijk hoever hij nog uitsteekt achter de boot. Stel dat de boot al een meter uitsteekt en de mast blijft binnen de boot (een gaffelgetuigde boot als de Valk heeft dat) dan moet er toch een markering op.gelderblom schreef:Nou steekt die lange, ondeelbare mast 5 meter achter de achterste as uit. Met een beetje goede wil dus ook (ruim) een meter achter de boot.
Als ik het goed lees is dit niet van toepassing bij ondeelbare lading. Dat is geregeld in 5.18.13.
Piet