en in de definities in de WWM (def. cat. II):Het product heeft de volgende werking:
Na het verlaten van de spray zal de blauwe vloeistof vrijwel direct na impact op het lichaam,(lees gezicht), zich omvormen tot een schuimerige laag. Het beste is dit te vergelijken met het opschuimen van scheerschuim.
Doordat de dader het zicht wordt ontnomen zal hij zijn aanval staken om het schuim uit zijn ogen te verwijderen. Vanaf dit moment zal het slachtoffer de tijd krijgen om te ontkomen aan de aanvaller en zich in veiligheid te brengen.
De fabrikant roept dan wel dat het niet verboden is, maar ik heb toch m'n vraagtekens.voorwerpen, bestemd voor het treffen van personen met giftige, verstikkende, weerloosmakende, traanverwekkende en soortgelijke stoffen, met uitzondering van medische hulpmiddelen en van vuurwapens in de vorm van geweren, revolvers en pistolen, bestemd voor het afschieten van munitie met weerloosmakende of traanverwekkende stof;
De precieze uitwerking van het vermelde middel ken ik niet, maar ik kan me voorstellen dat het wel degelijk valt onder weerloosmakende stof.