vraag over te hard rijden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Janssen
Toplid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Bas
Geslacht:
Leeftijd: 43

Ongelezen bericht door Janssen »

Hahahaha oke.... het is gecorrigeerd :P
Wim TS
Infopolitie Gast

Re: vraag over te hard rijden

Ongelezen bericht door Wim »

Giovanna schreef:Hallo allemaal!
Kan iemand mij misschien vertellen wat de consequenties zijn indien je het volgende hebt gedaan:
met een aanhanger op de snelweg door een motoragent aangehouden.
141 km per uur (volgens agent mag je maar 80 rijden)
rijbewijs ingenomen door agent geen bewijs/bon of niks gekregen.
Alvast bedankt!
Beste G.

Als verkeersdeelnemer behoor je te weten dat je met een aanhanger niet harder mag dan 80 kilometer per uur tenzij anders aangegeven (langzamer dus). Meer dan 50 kilometer te hard betekent in Nederland dat je rijbewijs wordt ingevorderd en dat je geen meter meer mag rijden met een gemotoriseerd vervoermiddel.

De verbalisant zal je hierop gewezen moeten hebben en geeft in de meeste gevallen uitgebreid voorlichting over de gang van zaken zoals: de officier van justitie behandeld uw zaak afhankelijk van uw justiciele voorgeschiedenis (eerste keer is minder erg), u kunt schriftelijk bezwaar maken bij de officier van justitie tegen de inname van uw rijbewijs en hoe uw zaak verder afgehandeld zal worden. Vaak krijgt men dan ook nog een foldertje met informatie en de kans om vervangend vervoer te regelen.

Als ex-notoire hardrijder is mij hetzelfde overkomen (50+ te snel) maar ik mocht van de verbalisant de laatste kilometer naar huis zelf afleggen waarna ik mijn rose papiertje inruilde voor een handjevol folders en papier (geel of wit weet ik niet meer).

Na een periode van 3 maanden zonder rijbewijs, een bekeuring van 450 euro (extra reiskosten openbaar vervoer van bijna 2000 euro) en een voorwaardelijke straf van 6 maanden ontzegging met een proeftijd van twee jaar waarin ik angstvallig onder de snelheidslimieten ben gebleven heb ik wel geleerd op tijd weg te gaan en me naar het verkeer te voegen in plaats van mijn eigen tempo te bepalen.

Ik rijd nu welliswaar best wel eens sneller dan toegestaan maar veel meer ontspannen. Minister Peijs van Verkeer en Waterstaat zou als motto GO WITH THE FLOW moeten promoten maar of verkeersinquisiteur Spee het daarmee eens is betwijfel ik.
Gesloten