Plaatsing verkeersborden linkerzijde van de weg

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

De wegbeheerder (dus in uw geval de gemeente Terneuzen) heeft waarschijnlijk een afdeling ORV (Openbare Ruimte en verkeer) die de borden plaatst, op aangeven van een wethouder met verkeer in de portefeuille. Het lijkt me dus dat je zult moetne zijn bij deze `verkeers`-wethouder als het gaat om structurele problemen voor wat betreft plaatsing van borden.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

..::Frans::.. schreef: Pffffff.........en ik vind deze redenatie zelf behoorlijk krom......maar hij klopt helemaal....... :roll:
Beste Frans.
Je redenatie klopt bijna helemaal, bijna tot op het eind.
Een onderbord is een bord dat iets zegt over het bord er boven (dat zijn van die witte bordjes met zwarte letters), zie art 67 RVV
Het bord A1 is <i> het onderste bord </i>, en geen onderbord, maar een 2e, zelfstandig, bord.
Aan bord A1 zal altijd moeten voldoen aan de eisen die aan een bord A1 worden gesteld, heel simpel.

Ook al hangt het aan dezelfde paal als het bord H2, dat wil niet zeggen dat het bord ineens de uitvoeringsvoorschriften van bord H2 overneemt. Voor onderborden geldt dat wel, maar zoals reeds gezegd, A1 is geen onderbord. Het bord einde bebouwde komt doet hier helemaal niet ter zake. Het is het bord A1 waar voor wordt geschreven.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Je hebt gelijk MWB, helemaal zelfs. Maar de opmerking sloeg op de uitspraak die TS zelf had neergeschreven in de brief die hij van justitie had gekregen. In die brief werd gesproken over het onderbord (dus de zone A1) onder H2. Mijn redenatie was dus om eens te kijken dat DAT klopt, en tja, als je zonde-A1 ziet als onderbord dan heeft OvJ inderdaad gelijk.

DAAROP was mijn reactie dus dat het krom was maar dat het wel klopt (van zijn redenering uitgaande dan.....) Hij noemt namelijk de zone A1 een onderbord, en lees dan vervolgens mijn verhaal nogmaals, dan heeft ie dus gelijk.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten