ik moet met mijn auto rechtsaf. Naast mij rijden twee fietsers.
De rechtse geeft aan rechtsaf te moeten
De linkse doet niets.
Achteraf bleek, dat die rechtdoor moest.
Is die verplicht aan te geven dat hij rechtdoor moest of moest ik er rekening mee houden, dat hij rechtsdoor moest?
Als je met twee fietsers naast elkaar rijdt en je gaat rec hts of linksaf, is het dan voldoende, dat slechts een persoon dat aangeeft?
Als je op een rotonde fietst en je slaat niet af, maar vervolgt de rotonde, ben je dan verplicht dit door middel van je hand rechtvooruit te steken, aan te geven?
gedragsregels fietsers
Moderator: Moderatorteam
Re: gedragsregels fietsers
De fietser moet richting aangeven als hij van richting veranderd. Als hij rechtdoor gaat hoeft hij dus geen richting aan te gevenm.v.d.braak schreef:ik moet met mijn auto rechtsaf. Naast mij rijden twee fietsers.
De rechtse geeft aan rechtsaf te moeten
De linkse doet niets.
Achteraf bleek, dat die rechtdoor moest.
Is die verplicht aan te geven dat hij rechtdoor moest of moest ik er rekening mee houden, dat hij rechtsdoor moest?
Nee, beiden zijn individuele verkeersdeelnemers, beiden moeten dus zelfstandig richting aangevenAls je met twee fietsers naast elkaar rijdt en je gaat rec hts of linksaf, is het dan voldoende, dat slechts een persoon dat aangeeft?
nee, zie bovenstaande antwoorden.Als je op een rotonde fietst en je slaat niet af, maar vervolgt de rotonde, ben je dan verplicht dit door middel van je hand rechtvooruit te steken, aan te geven?