boot weghalen zonder toestemming?
Moderator: Moderatorteam
-
johnajax TS
- Infopolitie Gast
boot weghalen zonder toestemming?
ik zit op een camping met veel water en aanlegplaatsen maar ik heb al vaak wat ruzieTJES gehad met de eigenaar en meende dat ik niet meer in de haventjes mag liggen met mijn boot. op een avond had een vriend van mij toestemming gegeven om mijn boot in zijn aanlegplaats te leggen. de volgende ochtend was de eigenaar langs gekomen en heeft mijn boot weggesleept zonder ik er van wist en heeft met zijn "hijskraan" mijn boot uit het water gehezen en op 3 balkjes gezet, aangezien mijn boot 3,5 ton weegt is het lastig om hem erin te duwen wat moet ik nu doen??? alvast bedankt!
In eerste instantie ben ik geneigd om te zeggen dat er een strafbaar feit, namelijk vernieling is geplegd, (de boot is onbruikbaar gemaakt) maar dit is wel een moeilijke. Wat zijn namelijk de regels voor het gebruik van de ligplaats, is er iets contractueel vastgelegd, kan uw boot zonder problemen weer gewoon in de haven worden gehesen etc.etc. en zo ja, zijn hier nog kosten aan verbonden? Heeft u met uw boot een offici"ele ontzegging voor de haven? Kortom, voordat u naar het bureau rent om aangifte te doen moet u eerst deze zaken allemaal in overweging nemen... en omdat u ze hier niet heeft neergeschreven hebben we dus eigenlijk te weinig info....
-
johnajax TS
- Infopolitie Gast
ik heb geen officiele ontzegging en er is ook nog gedreigd dat mijn broertjes boot lekgestoken zou worden als mijn boot er nog 1 keer zou liggen..... de boot kan zo weer in het water worden gehezen maar het is een kraan die wordt gebruikt om ook andere boten uit de haven te hijzen en op de trailers te zetten en dat kost geld voor die mensen maar veel weet ik niet over die havencontracten.... ik heb nog een vraagje ; mijn boot word door veel campinggangers gezien en (vooral) kinderen gan op mijn dakje staan en springen, als er vernielingen worden aangericht zijn die dan op mijn rekening of op die van de campingbaas??
-
johnajax TS
- Infopolitie Gast
-
johnajax TS
- Infopolitie Gast
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
Waarom heb ik het idee dat hier veel meer aan de hand is dan een ruzie over een aan de kant gehesen bootje?johnajax schreef:ik heb geen officiele ontzegging en er is ook nog gedreigd dat mijn broertjes boot lekgestoken zou worden als mijn boot er nog 1 keer zou liggen..... de boot kan zo weer in het water worden gehezen maar het is een kraan die wordt gebruikt om ook andere boten uit de haven te hijzen en op de trailers te zetten en dat kost geld voor die mensen maar veel weet ik niet over die havencontracten.... ik heb nog een vraagje ; mijn boot word door veel campinggangers gezien en (vooral) kinderen gan op mijn dakje staan en springen, als er vernielingen worden aangericht zijn die dan op mijn rekening of op die van de campingbaas??
Waarom gaf ik verder ook geen antwoord denk je.....mwb schreef:Waarom heb ik het idee dat hier veel meer aan de hand is dan een ruzie over een aan de kant gehesen bootje?
Laatst gewijzigd door Frans op 15 aug 2005, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45