Hoi allemaal,
Ik heb net een boete binnengekregen voor het rijden over een verdrijvingsvlak. Nu kan ik mij hier niks van herinneren en ik ben niet iemand die zonder reden over een verdrijvingsvlak rijdt. Ik ben voor mijzelf naar de plek des onheils gegaan om te kijken hoe de situatie precies is en of ik mij iets herinnerde.
Ik stoor mij op dit moment aan 2 dingen.
1 - Het is volgens de beschikking gebeurd om precies 0:00. De desbetreffende plek is op dat tijdstip elke dag van de week vrijwel verlaten. Dus ik wordt voor mijn gevoel gewoon lichtjes genaaid als het al klopt...
2- Het verdrijvingsvalk ligt in het midden van een onoverzichtelijke bocht en heeft totaal geen zin en is zelfs gevaarlijk om over dat verdrijvingsvlak te rijden tenzij je voor iets moet uitwijken. Nu kan ik mij nog ergens voorstellen dat ik misschien aan de buitenkant van de rijstrook heb gereden en daardoor mischien wel met 1 of 2 wielen heel even over het verdrijvingsvlak ben gegaan.
Nu vraag ik mij dus 2 dingen af.
1 - Kun je bekeurd worden voor het met 1 of 2 banden over een stukje verdrijvingsvlak rijden??
2 - In hoeverre kun je informatie krijgen over de bekeuring? Bijvoorbeeld waar stond(en) de agent(en)? In hoeverre ben ik volgens hun over het verdrijvingsvlak gereden?
Alvast bedankt,
Januz
Beschikking Verdrijvingsvlak
Moderator: Moderatorteam
Over het algemeen (!!!) genomen komt het vaak voor dat iemand zich niet kan herinneren een overtreding te hebben begaan. Tijdstip etc. maakt dfaarbij overigens niet uit, ook niet of het een stille landweg is, of juist een hele drukke A-2.
Wat u het beste kunt doen is de acceptgiro afwachten, en naar aanleiding van die gegevens (staan achterop, ik meen onder puint 3 rechterkolom beschreven) een bezwaar indienen, waarin u vraagt om de aanvullende gegevens. Ik moet u (helees) vantevoren waarschuwen. Het feit dat u zich deze overtreding niet herinnert is geenszins reden tot seponering, echter wellicht krijgt u een antwoord waardoor u zich de overtreding kunt herinneren (of juist zeker weet dat u daar niet bent geweest bijvoorbeeld)
Voor wat betreft de beschikking "an sich" het volgende.
De verbalisant heeft gemeend u te moeten bekeuren voor deze overtreding en dat zal hij niet doen als u met 2 wielen over een verdrijvingsvlak rijdt op een lege weg terwijl u probeert een eend te ontwijken. De overtreding zal dus overduidelijk zijn geweest, en de ambtenaar heeft u hier dus voor bekeurd.
Vragen naar de rechtsgeldigheid bij justitie verzandt al snel in een welles/nietes spelletje waarbij u (en dat is de ervaring) toch aan het kortste eind zal trekken. Kortom, bezwaar aantekenen en met steekhoudende argumenten komen heeft meer zin dan schrijven dat u zich niets herinnert en dat u wel eens wil weten waar de verbalisanten stonden. Dit soort bezwaren worden vrij snel (meteen eigenlijk) verwezen naar het ronde grijze archief (voor de buitenstaander, de prullenmand)
Veel succes!
Wat u het beste kunt doen is de acceptgiro afwachten, en naar aanleiding van die gegevens (staan achterop, ik meen onder puint 3 rechterkolom beschreven) een bezwaar indienen, waarin u vraagt om de aanvullende gegevens. Ik moet u (helees) vantevoren waarschuwen. Het feit dat u zich deze overtreding niet herinnert is geenszins reden tot seponering, echter wellicht krijgt u een antwoord waardoor u zich de overtreding kunt herinneren (of juist zeker weet dat u daar niet bent geweest bijvoorbeeld)
Voor wat betreft de beschikking "an sich" het volgende.
De verbalisant heeft gemeend u te moeten bekeuren voor deze overtreding en dat zal hij niet doen als u met 2 wielen over een verdrijvingsvlak rijdt op een lege weg terwijl u probeert een eend te ontwijken. De overtreding zal dus overduidelijk zijn geweest, en de ambtenaar heeft u hier dus voor bekeurd.
Vragen naar de rechtsgeldigheid bij justitie verzandt al snel in een welles/nietes spelletje waarbij u (en dat is de ervaring) toch aan het kortste eind zal trekken. Kortom, bezwaar aantekenen en met steekhoudende argumenten komen heeft meer zin dan schrijven dat u zich niets herinnert en dat u wel eens wil weten waar de verbalisanten stonden. Dit soort bezwaren worden vrij snel (meteen eigenlijk) verwezen naar het ronde grijze archief (voor de buitenstaander, de prullenmand)
Veel succes!
-
Louis/8916 TS
- Infopolitie Gast
Beschikking Verdrijvingsvlak
u kunt deze vragen telefonisch aan de dienst doende agent vragen,op de bon staat rechts boven aan zijn of haar dienst nummer bel ff naar het burea en vraag naar de agent dan krijgt u zijn of haar verhaal te horen.
succes.
succes.