Politievrijwilliger

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast1986 TS
Infopolitie Gast

Politievrijwilliger

Ongelezen bericht door Gast1986 »

Hoi,

Ik heb even een vraagje. Als je je aanmeld voor politievrijwilliger, moet je dan ook al die tests doen in Apeldoorn?
Ik heb die tests namelijk al doorlopen omdat ik mij eerst aangemeld heb voor een vacature niveau 5. Hiervoor ben ik afgewezen. (vanwege het FMO waarbij ik op mn gezicht was gegaan bij de laatste opdracht en dus de tijdlimiet niet haalde)
Nu ik besloten heb om verder te gaan met een andere studie en zou ik hiernaast graag vrijwilliger worden, maar dan zou ik pas na een jaar weer kunnen solliciteren?
Ik heb deze vraag ook voorgelegd aan de telefoonlijn politiefuncties politie maar ik kreeg een algemeen verhaaltje terug wat geen antwoord was op mijn vraag.
Misschien dat iemand hier er meer vanaf weet?

Alvast bedankt,

Mark :)
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

welke regio zou je graag willen solliciteren>
Gast1986 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast1986 »

Limburg Noord of Brabant Zuid-Oost. Ik woon zelf in Weert (Limburg).

Gr'z

Mark
Gosse TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gosse »

@ gast:
FMO = Fysiek Motorisch Onderzoek

Ik volg op het ogenblik de opleiding tot Politievrijwilliger aan de politieacademie vestiging Leeuwarden.

Mijn toelating tot de opleiding liep vanaf mijn kant niet geheel vlekkeloos.
Met name het FMO was op een aantal onderdelen gewoon niet goed, mede doordat ik mij tijdens het FMO blesseerde.

Het korps Fryslan heeft mij een herkansing geboden wat betreft het FMO.

Uiteraard weet ik niet hoe lang het bij jouw geleden is dat je het FMO hebt gehad, misschien zou je om een herkansing kunnen vragen wat betreft het FMO.

En zover ik weet is het rapport van het CCM een jaar geldig. Mocht ik het verkeerd hebben dan wordt ik hier wel op verbeterd. Uiteraard zou je kunnen overwegen om te wachten en het gehele traject opnieuw te doen.
Heb je in die tijd de mogelijkheden om je FMO pretaties te verbeteren.
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Als je voor niveau 5 solliciteert krijg je andere testen dan de keuring voor niv. 2,3 en 4. Zover ik weet is de vrijwillige politie tegenwoordig alleen maar niveau 2. Je zou dan dus andere testen krijgen. Als ik je een advies mag geven: Neem contact op met werving en selectie van de regio waar je wilt solliciteren, de korpsen stellen soms afwijkende eisen of het gaat allemaal net iets anders dan ergens anders.
Haaglanden TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Haaglanden »

Kijk op de site mbt politievacatures. Hier staat alles goed uitgelegd en of men opzoek is naar Vrijwillegers in jouw regio.

Succes ermee
Gesloten