Parkeerverbod

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
CLS TS
Infopolitie Gast

Parkeerverbod

Ongelezen bericht door CLS »

Bij ons in de straat is plotselling een bord gekomen met een parkeerverbod. Dit verbod begint niet aan het einde van de straat maar halverwege de straat zodat de ene bewoner nog wel kan parkeren maar de buurman niet.

Nu is mijn vraag of je er achter kan komen waar dit bord precies moet staan in de straat? Het bord is nu bevestigd aan een lantaarnpaal en mijn vermoede is dat ze dit bord willekeurig hebben geplaatst omdat er toevallig een lantaarnpaal staat. Kan ik er achter komen op hoeveel meter in de straat dit bord hoort te staan??

Bij voorbaat dank voor al uw reacties.
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Hier zijn geen bepaalde voorschriften voor. Het kan zo zijn dat er een parkeerverbod is ingesteld halfverwege de straat i.v.m een uitrit of wegversmallingen enz.

Wilt u weten waarom het parkeerverbod is ingesteld vraag het na bij de gemeente die het bord heeft opgehangen.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Navraag doen bij de gemeente is een goed advies. Voor het instellen van een parkeerverbod is een verkeersbesluit van de gemeente verplicht.

Dat soort besluiten is openbaar en er staat precies in wat de reden van plaatsing is en voor welk wegvak het geldt en waarom.
CLS TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CLS »

Bedankt voor de snelle reacties ik zal gelijk contact opnemen met de gemeente.

Mvg CLS
Gesloten