Recidive regeling
Moderator: Moderatorteam
-
huub TS
- Infopolitie Gast
Recidive regeling
Ik ben een jaar geleden aangehouden met een snelheidsovertreding met meer dan 50kmh. Hierdoor ben ik enkele dagen mijn rijbewijs kwijtgeraakt. Bij een toekomstige snelheidsovertreding van meer dan 30kmh krijg ik te maken met de recidive regeling. Mijn vraag is nu of er een termijn is dat de eerste overtreding vervalt en een eerstvolgende overtreding weer als eerste overtreding wordt gezien. Een soort verjaring dus. Ik heb iets gehoord van 2 jaar maar kan dit nergens terugvinden.
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Bij snelheid geldt een aparte regeling
De recidiveregeling voor snelheidsovertredingen wordt toegepast bij snelheidsovertredingen met een overschrijding van de maximumsnelheid met meer dan 30 km/h of voor bepaalde snelheidsovertredingen op autosnelwegen met meer dan 40 km/h.
Van recidive is alleen sprake indien de overtreding wordt begaan binnen een jaar na afdoening van de vorige overtreding.
De recidiveregeling voor snelheidsovertredingen wordt toegepast bij snelheidsovertredingen met een overschrijding van de maximumsnelheid met meer dan 30 km/h of voor bepaalde snelheidsovertredingen op autosnelwegen met meer dan 40 km/h.
Van recidive is alleen sprake indien de overtreding wordt begaan binnen een jaar na afdoening van de vorige overtreding.