Co2 crosman pistool

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
zwelgje TS
Infopolitie Gast

Co2 crosman pistool

Ongelezen bericht door zwelgje »

Wat is nu precies de regelgeving voor luchtdruk wapens?
Ik heb een Co2 crossman mark1 pistool caliber 4,5 mm geerfd van mijn vader en wil deze graag behouden. Ik ben lid van een schietvereniging het luchtdruk wapen lijkt op een luger.
Zou ik deze kunnen registeren zodat ik deze op de schietverenging zou kunnen gebruiken.
Alle opties graag welkom
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

deze is voor Rich!
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Het betreft een luchtdrukwapen. Deze valt onder cat. 4
In de wet staat over categorie 4:
Artikel 26 WWM schreef: 1. Van het verbod in artikel 26, vijfde lid, van de wet wordt vrijstelling verleend voor het voorhanden hebben van degens, lucht-, gas-, en veerdrukwapens van categorie IV, alsmede van kruisbogen, aan personen die de leeftijd van 18 jaar nog niet hebben bereikt, voor de beoefening van sporten in verenigingsverband.

2. De vrijstelling ingevolge het eerste lid geldt slechts voor personen die door middel van een bewijs van lidmaatschap kunnen aantonen lid te zijn van een vereniging waarbinnen de sportbeoefening met behulp van een of meer van de in het eerste lid bedoelde voorwerpen plaatsvindt.

3. Voorzover het lucht-, gas- of veerdrukwapens betreft geldt, in afwijking van het tweede lid, de vrijstelling in het eerste slechts voor:

A. personen die door middel van een bewijs van lidmaatschap kunnen aantonen ten minste drie maanden lid te zijn van een schietvereniging, zoals bedoeld in artikel 1, eerste lid, onder g, van deze regeling;

B. lucht-, gas- en veerdrukwapens die zijn toegelaten in het Schiet- en wedstrijdreglement van de Koninklijke Nederlandse Schutters Asociatie.
Heeft u misschien een foto??
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Als ik het goede co2 pistool voor ogen heb (zie hieronder) is het een enkelschots gasdrukwapen, het is gemaakt in de periode 1966 - 1980.

Het wapen valt onder categorie IV wapens. Deze zijn toegestaan, mits ze niet op de lijst voorkomen van door de minister verboden lucht- en gasdruk wapens.

De Crosman Mark II staat niet op deze lijst, dus is het aan personen boven de 18 jaar toegestaan dit wapen voorhanden te hebben. Men mag het niet dragen.

Omdat het een niet verboden wapen betreft en niet behoort tot de categorie II kan het niet worden bijgeschreven op een verlof tot het voorhanden hebben van vuurwapens, want dat is uitsluitend voorbehouden aan categorie II wapens.

Maar als de beheerder van de schietbaan het toestaat, dan mag u er op de schietbaan mee schieten en het verpakt vervoeren zoals ook geldt voor andere wapens.

Goed rich? :)
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Nu word ik toch een beetje in de war gebracht.

De Crosman Mark II is 4,5mm

De Crosman Mark I is 5,5mm
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Niets op in te brengen..;) Zolang het wapen niet gedragen wordt, is er niets aan de hand.

Ik moet zeggen dat ik op de voorhand al wilde zeggen dat hij niet toegestaan was omdat deze leverancier behoorlijk wat wapens heeft geproduceerd die wel op de lijst (verboden nabootsingen) staan maar daar zijn deze niet terug te vinden.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo bedankt voor alle snelle reacties. 8)
Dit is een opluchting ik mag er mee schieten op de schietbaan.
Dus geen probleem :D
Met vriendelijke groet,

Zwelgje
Gesloten