Is het toegestaan dat er wordt gestopt met een voertuig op een invalidenparkeerplaats,om passagiers in en uit te laten stappen,en het direct laden of lossen van goederen?
Het rvv1990 spreekt over parkeren en niet over stil staan, dus m.i. geen probleem als je iemand onmiddellijk in of uit laat stappen.
Laden/lossen in de volksmond, in de praktijk staat iemand die "laad/lost" gemiddeld 5 minuten op de betreffende lokatie (althans is mijn ervaring). In mijn optiek is dan sprake van parkeren omdat men gedurende langere tijd op de betreffende plaats staat. Dus zo iemand mag van mij de auto direkt weghalen indien ik geen laad/los werkzaamheden konstateer, zoniet kost hem dat een hoop euries.
mashi
Laatst gewijzigd door mashi op 05 aug 2005, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook op een gehandicaptenparkeerplaats mag men stilstaan om onmiddellijk te laden en/of te lossen of voor het onmiddellijk in en uitstappen van passagiers.
Het onmiddellijk wordt strikt uitgelegd. Even ergens na toe lopen en/of aan te bellen om b.v. tegen de passagiers te zeggen dat de auto voor de deur staat valt al onder parkeren.
Toevoeging:
Voor het laden en lossen is ook vereist dat het goederen van enige omvang en enig gewicht betreft, die moeilijk anders dan met de auto te vervoeren zijn.
Anders is het geen laden en lossen, maar gewoon parkeren. De tas met boodschappen in de winkel ophalen is dus geen laden. Een redelijk formaat televisie is dat weer wel.