Ik heb seks met iemand gehad tegen mijn zin in. Hij heeft voor mij gekookt en vond dat daar seks tegenover moest staan. Ook heeft hij mijn kleren weggegooid zodat ik me niet aan kon kleden. Ik heb meerdere malen gezegd dat ik het niet wilde en hij heeft mijn handen en armen gewoon vast gehouden. Op een gegeven moment heb ik maar toegegeven om er vanaf te zijn. Is dit verkrachting? Of aanranding?
Ik heb zelf al gezocht en kwam op de volgende artikelen. Ik wil graag weten of dit juist is en of het zinvol is om hier aangifte van te doen.
Alvast bedankt.
Artikel 242.
Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het ondergaan van handelingen die bestaan uit of mede bestaan uit het seksueel binnendringen van het lichaam, wordt als schuldig aan verkrachting gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twaalf jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Artikel 248a.
Hij die door giften of beloften van geld of goed, misbruik van uit feitelijke verhoudingen voortvloeiend overwicht of misleiding, een persoon waarvan hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat deze de leeftijd van achttien jaren nog niet heeft bereikt, opzettelijk beweegt ontuchtige handelingen te plegen of zodanige handelingen van hem te dulden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaren of geldboete van de vierde categorie.
Als ik zo je verhaal lees dan komt het neer op verkrachting.
Dit alles is tegen je wil in gebeurd.
Je kan hier aangifte van doen.
Mocht je dit willen vraag dan naar een rechercheur van de afdeling zeden.
Het probleem zal wel zijn dat het moeilijk te bewijzen is. Maar laat dit je er niet van weerhouden voor aangifte te doen.
Mocht je letsel hebben laat dit bekijken en vast leggen door een arts.
Succes
Laatst gewijzigd door PJ op 03 aug 2005, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit soort zaken moet je niet openlijk op welk medium dan ook bespreken.
Ik denk dat het verstandig is dat je zo snel mogelijk een afspraak maakt met een zedenrechercheur. Die mensen hebben de kennis en ervaring vwb de behandeling op zowel emotioneel als strafrechtelijk vlak.
Wacht hier niet te lang mee liever gisteren als vandaag!!!!!!!
Walter schreef:Misschien een gekke vraag, maar hoe kan hij je kleding weggooien? Had je die al uit dan? En waaom?
Dat is even van belang te weten. Nl wat er aan vooraf ging en hoe eea tot stand gekomen is.
Walter, zijn bed stond op een plateau op een hoogte van 2 meter. Mijn kleding gooide hij naar beneden, naar de andere kant van de kamer. Mijn kleding heb ik niet vrijwillig uitgedaan. Hij heeft het meerdere malen geprobeert en ik heb tegengewerkt. Ik kreeg het gevoel dat ik het niet kon winnen van hem dus heb ik maar toegegeven.
Hij probeerde steeds op een liefkozende manier om mij over te halen tot sex. Hij herhaalde steeds dat hij toch voor me had gekookt en dat dit er dus tegenover moest staan. Ik heb verder geen seksuele handelingen bij hem verricht.
Ps. Ik was in deze periode 17 jaar en deze man, die werkt bij de politie, was 23 jaar.
duidelijk. te triest voor woorden. begrijp dat het al weer enige tijd geleden is dat het je overkomen is? en dat de tegenpartij bij de politie werkt. nog erger.
verder sluit ik me bij mashi aan dat het niet de aangewezen plaats is hier te behandelen. wil je best wat adviezen geven en uitleggen welke wegen te bewandelen, maar stuur dan even een mail naar de webmaster met het verzoek die door te sturen aan mij. of een ander lid dat wel wil helpen.
neemt niet weg dat het dan slechts adviezen zijn en we er niet zelf wat aan kunnen doen. daarvoor zul je toch echt zelf ri een bureau moeten.