Lage uitrijtunnel, Schade op supermartparkeerplaats.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Veel te TS
Infopolitie Gast

Lage uitrijtunnel, Schade op supermartparkeerplaats.

Ongelezen bericht door Veel te »

Ben met m'n busje, met imperial, tegen een verdiepingsvloer gereden toen ik wilde vertrekken van een parkeerplaats van een supermarkt.

De markt heeft 2 ingangen en bij de 1ste ingang waar ik langs ben gekomen stond niks over de andere uitgang.

Maar waar ik wilde uitgaan was de weg in 2en gedeeld met een bauw bord met witte pijl naar rechts en een pijl op de grond wezen mij naar rechts.

Nou rij ik een busje en blijkelijk rechts langs mij was een flinke verlaging met gepakeerde auto's eronder.

Dus ik rij met verlaging mee waar enkel dmv geel en, compleet voor mij uit het zicht, m'n bus vast.

Ik kan betalen..... of

Ik ben doorgereden en me gemeld nadat de supermarkt melding had gemaakt.

Ben ik hier alleen fout, en kan ik er iets tegen doen? :?:
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

beste topicstarter,
ik begrijp dat u met uw imperial tegen het dat gekomen bent, maar voor de rest snap ik helemaal niets van uw verhaal.

kunt u het iets duidelijker uiteen zetten>
mwb TS
Infopolitie Gast

Re: Lage uitrijtunnel, Schade op supermartparkeerplaats.

Ongelezen bericht door mwb »

Veel te schreef:Ben met m'n busje, met imperial, tegen een verdiepingsvloer gereden toen ik wilde vertrekken van een parkeerplaats van een supermarkt.

De markt heeft 2 ingangen en bij de 1ste ingang waar ik langs ben gekomen stond niks over de andere uitgang.

Maar waar ik wilde uitgaan was de weg in 2en gedeeld met een bauw bord met witte pijl naar rechts en een pijl op de grond wezen mij naar rechts.

Nou rij ik een busje en blijkelijk rechts langs mij was een flinke verlaging met gepakeerde auto's eronder.

Dus ik rij met verlaging mee waar enkel dmv geel en, compleet voor mij uit het zicht, m'n bus vast.

Ik kan betalen..... of

Ik ben doorgereden en me gemeld nadat de supermarkt melding had gemaakt.

Ja, u bent fout, het is verboden een plaats van een ongeval te verlaten zonder dat U aan de tegenpartij gelegenheid te bieden uw identiteit vast te stellen.
Is dit wat u bedoelt, want uw bericht is ietwat onduidelijk.

Als het om de maten van uw busje gaat, U zult altijd zelf in de gaten moeten houden of uw busje wel groot genoeg is om te gaan waar U wilt gaan.
Of het nu om de breedte, lengte of hoogte gaat, dat maakt niet uit.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Bedankt voor de info. Was benieuwd of er regels verbonden waren om het duidelijk aan te geven over de doorrijhoogte. :oops:
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

De eigenaar van de garage zal dit soort onverwachte verlagingen duidelijk moeten markeren danwel bij de ingang van de garage voor moet waarschuwen of voertuigen van een bepaalde hoogte niet moeten toelaten om zich tegen een eventuele civiele aansprakelijkheid in te dekken.
Strafrechtelijke regels zijn hier niet over.
Stay safe out there.
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

toch blijft het raar dat een uitgang lager is dan de ingang.
Bij mij is het ook altijd centimeterwerk maar als je er eenmaal in bent ga je er vanuit dat de rest ook goed gaat.
Persoonlijk zou ik alsnog de bedrijfsleider van de supermarkt het voorval voorleggen en hem te vragen hoe nu verder te handelen.
Door alleen hier de vraag neer te leggen komt U denk ik niet echt verder.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Puur strafrechtelijk (politioneel) gezien kan u inderdaad schuldig zijn aan het feit dat u bent doorgereden. Deze strafbaarheid is alleen maar te voorkomen door u vrijwillig (!) binnen 12 uur te melden bij de 'andere partij.'

Civielrechtelijk (de schadeafwikkeling zelf) ga ik inderdaad met Swat mee. Men moet u waarschuwen voor de maximale doorrijhoogte in een openbare garage en indien dit niet duidelijk is gebeurd, is uw schuld aan de aanrijding zelf, in mijn ogen, op z'n minst discutabel...

Maar heb ik het goed begrepen als ik zeg dat de politie met de zaak bezig is?

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Beamer TS
Infopolitie Gast

Re: Lage uitrijtunnel, Schade op supermartparkeerplaats.

Ongelezen bericht door Beamer »

Veel te schreef:Ik ben doorgereden en me gemeld nadat de supermarkt melding had gemaakt.

Volgens mij heeft de vraagsteller zich gemeld en de vraag is of er wel schade is ontstaan aan de eigendommen van derden???
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Vraagsteller heeft keurig gehandeld door zich te melden. Echter of alleen hij (civielrechtelijk) fout is, is zeer afhankelijk van de situatie ter plaatse.
Stay safe out there.
Gesloten