er is iemand tegen mijn auto aangereden. 1800 euro schade en geen dader. wel een briefje met een telefoonnummer. Alleen lullig dat het telefoonnummer van iemand anders is. Politie is er achteraan gegaan naar het adres wat bij het telefoonnummer hoort. maar het zijn niet de vermoedelijke doorrijders. Ik heb zelf een keer een keer ergens zonder medeweten tegen een auto aangezeten en toen stond de politie dezelfde avond nog bij me aan de deur. Dreigen met een boete want doorrijden na een aanrijding is strafbaar. maar goed de politie doet er verder niets aan. Is er een mogelijkheid om de politie toch door te laten zoeken naar degene ? of weten jullie nog manieren waarop zoiets opgelost kan worden ? buurtbewoners hebben niets gezien. Er komt een advertentie in de plaatselijke krant.
Waarborgfonds duurt erg lang en de verzekering is ook zo snel.
Lekker in mijn vakantie en enige auto dus ook nergens naar toe.
Ik hoop dat jullie misschien een oplossing hebben want die hoor ik graag.
Alvast bedankt.
schade auto parkeerplaats
Moderator: Moderatorteam
Re: schade auto parkeerplaats
Misschien als je ze vertelt hoe ze dat moeten doen?dennis schreef:. Is er een mogelijkheid om de politie toch door te laten zoeken naar degene ?.
Soms zijn mogelijkheden al snel uitgeput. Dat is jammer natuurlijk maar het houdt ergens op.
men heeft geprobeerd met het adres wat bij het tel.nummer hoort iets te doen, er wordt een stukje in de krant geplaatst en dan houdt het op.
Lijkt me vrij logisch dat er een grens aan is.
En al duurt het waarborgfonds lang, het is er in ieder geval.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Het verlaten plaats ongeval is een feit waarin geen bijzondere opsporingsmethoden kunnen en mogen worden toegepast. Als het telefoonnummer niets oplevert en er verder geen getuigen zijn dan houdt het voor de politie, zoals gezegd, inderdaad op.
Overigens is de politie belast met het onderzoek naar het strafbare feit en niet degene die de schade voor u gaat verhalen. Dat dit laatste soms kan voortvloeien uit het politieonderzoek is alleen maar meegenomen maar dus niet de basis voor het onderzoek.
U zult het dus met het Waarborgfonds moeten gaan doen.
Overigens is de politie belast met het onderzoek naar het strafbare feit en niet degene die de schade voor u gaat verhalen. Dat dit laatste soms kan voortvloeien uit het politieonderzoek is alleen maar meegenomen maar dus niet de basis voor het onderzoek.
U zult het dus met het Waarborgfonds moeten gaan doen.
Stay safe out there.