Autogordels en het zelfstandig kunnen open van de gordel
Moderator: Moderatorteam
-
Rob Veenstra TS
- Infopolitie Gast
Autogordels en het zelfstandig kunnen open van de gordel
Binnen het (taxibus)vervoer voor mensen met een verstandelijke beperking, komt het voor dat een cliënt wel eens aggresief wordt. Dat kan buitengewone onplezierge gevolgen hebben. Tot voor kort werd dit gedrag min of meer gereguleerd door de gordel. De cliënt kon niet uit de stoel. Echter de cliënt heeft ontdekt hoe de gordel los te krijgen. Navraag tot aan het ministerie levert op dat een passagier (uitgezonderd kinderen tot een bepaalde leeftijd) in bijvoorbeeld noodsituaties zelfstandig de gordel los moeten kunnen maken. De betreffende cliënt weet dat inmiddels en dat is nu juist wat wij willen voorkomen. Dus de keus uit 2 kwaden! Of heeft iemand een briljant idee/suggestie?
Ik zie je reactie graag tegemoet!
Rob Veenstra
Rob Veenstra
-
Lara TS
- Infopolitie Gast
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
Als het bij de wet geregeld is dat ze zelf de gordel los moeten kunnen krijgen is er niet veel keus.
Als echter de (rij) veiligheid daardoor in gevaar komt lijkt het mij dat U zo,n passagier mag weigeren in je bus.
U bent tenslotte de verantwoordelijke persoon voor zowel U zelf als de inzittenden wat betreft de veiligheid en de wettelijke regels.
Ik zou eerst eens overleggen met de instantie waar U hem/haar heen brengt.
Als echter de (rij) veiligheid daardoor in gevaar komt lijkt het mij dat U zo,n passagier mag weigeren in je bus.
U bent tenslotte de verantwoordelijke persoon voor zowel U zelf als de inzittenden wat betreft de veiligheid en de wettelijke regels.
Ik zou eerst eens overleggen met de instantie waar U hem/haar heen brengt.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
En toch kan ik Bert en Olle-griese alleen maar gelijk geven. Als bestuurder (en verantwoordelijke) ga je 'kunst- en vlieggrepen' uithalen, terwijl je er helemaal niet jouw probleem van moet maken.
Want als jouw creativiteit verkeerd afloopt, komen ze wel bij jou aan de deur... En jij hebt sowieso de ellende als het fout gaat...
Een keertje 'de knuppel in het hoenderhok gooien' is helemaal niet verkeerd. Laat iemand van de hogere goden maar eens een keiharde belofte of uitspraak doen...
Want als jouw creativiteit verkeerd afloopt, komen ze wel bij jou aan de deur... En jij hebt sowieso de ellende als het fout gaat...
Een keertje 'de knuppel in het hoenderhok gooien' is helemaal niet verkeerd. Laat iemand van de hogere goden maar eens een keiharde belofte of uitspraak doen...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Let er op dat je NIEMAND van zijn vrijheid mag beroven. Lijkt mij: Als je de gordel zodanig vastmaakt dat iemand niet in staat is om de gordel los te maken dat je de vrijheid van iemand beroofd. Informeer hier over. Anders zou ik in uw geval idd de desbetreffende persoon weigeren m.b.t. veiligheidsredenen.
Groeten
Groeten
-
smokingbeaver TS
- Infopolitie Gast
The Scorpion schreef:dan kom je bij het probleem: geen geld voor genoeg personeel.
oplossing is goed, maar helaas niet haalbaar.
sorry dat ik het moet zeggen maar met agressieve gehandicapten is het zelf verplicht om begeleiding mee te krijgen heb zelf 5 jaar taxi gereden en dan voornamelijk gehandicapten zodra de persoon in kwestie een gevaar voor zichzelf of voor anderen in het voertuig is begeleiding verplicht
ik geef een voorbeeld bij ons reed een dame een gehandicapte persoon deze wist zich ook los te maken in de bus nu moet ik er bij zeggen dat deze persoon verlieft was op elke dame die hij tegen komt
nu was hij dus los in het busje en wil de dame die rijd eens lekker knuffelen maar omdat hij zijn eigen kracht niet kent werd deze dame dus half gewurgd op de snelweg de dame heeft nooit meer taxi gereden en heeft ook angst als er in haar eigen auto iemand achter haar zit
nog een voorbeeld een gehandicapte persoon zit in een busje zonder begeleiding komt ook los en trapt in een keer een zij ruit uit de vito
zo zijn er nog veel meer voorbeelden
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Re: Autogordels en het zelfstandig kunnen open van de gordel
Er is al sprake van begeleiding in de bus, echter wanneer deze ingrijpt, ontstaat een knokpartij. Vermoed dat weigeren de enige optie is. Bedankt voor de bijdragen.Rob Veenstra schreef:Binnen het (taxibus)vervoer voor mensen met een verstandelijke beperking, komt het voor dat een cliënt wel eens aggresief wordt. Dat kan buitengewone onplezierge gevolgen hebben. Tot voor kort werd dit gedrag min of meer gereguleerd door de gordel. De cliënt kon niet uit de stoel. Echter de cliënt heeft ontdekt hoe de gordel los te krijgen. Navraag tot aan het ministerie levert op dat een passagier (uitgezonderd kinderen tot een bepaalde leeftijd) in bijvoorbeeld noodsituaties zelfstandig de gordel los moeten kunnen maken. De betreffende cliënt weet dat inmiddels en dat is nu juist wat wij willen voorkomen. Dus de keus uit 2 kwaden! Of heeft iemand een briljant idee/suggestie?
Rob Veenstra