ED gaat nooit geheel volgens rekenschema, Maar je hebt het recht om op een bepaald moment ED aan te vragen, ja. In het algemeen wordt standaard aangehouden de laatste 6 maanden van je detentie, zou je uit moeten kunnen dienen via ED.
Vandaar dat men lichtgestraften tot 6 maanden, ook volledig "hun straf" via ED willen laten uitdienen.
En zoals gesteld kun je ook tussendoor ED verkrijgen met speciale voorwaarden.
Gr
Mo
Electronisch huisarrest
Moderator: Moderatorteam
-
sylvia TS
- Infopolitie Gast
Ja, die site die had ik al als een van de eerste te pakken toen ik aan het 'Googlen' was, maar daar wordt je ook niet veel wijzer van....Mo schreef:Hier alle info m.b.t. electronisch toezicht.
http://www.justitie.nl/zoeken.asp?targe ... mage1.y=10
Gr
Mo
-
sylvia TS
- Infopolitie Gast
-
sylvia TS
- Infopolitie Gast
Dus voor winkeldiefstal krijg je ook al ED? Of is dit ook weer een 'uitzondering' ?zijlvaart67 schreef: Heerlijk vakantie in je eigen huis...
En dat is dan je straf voor (meerdere) winkeldiefstallen... Wat een aanfluiting! Als dat rechtspraak moet zijn...
had ik het nu ook moeten hebben..........haha
Wel dom van die winkeldief, om z'n eigen zo te laten betrappen.........eigen schuld.
Gr.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
sylvia TS
- Infopolitie Gast
en nu zonder afkortingen;Walter schreef:Sylvia.......ED krijg je niet zo makkelijk hoor. Daar moet je wel wat voor gedaan hebben. Dus een paar winkeldiefstalletjes of drugshandel zullen niet de voorwaarden zijn.
Het is aan het OM, de RM en ik denk zelfs aan de directeur van de PI of HvB om uiteindelijk ED toe te passen.
Om= Openbaar Ministerie
HvB = Huis van Bewaring
ED= Electronische Detentie
RM=?
PI=?
Ben niet zo goed in afkortingen........
Gr.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS