Ik ben thans in het bezit van een mini bike. Hij ziet eruit als de in Nederland goedgekeurde electronische step, maar dan met benzine motor.
Aangezien ik hem in Portugal heb gekocht staat er geen enkel frame/motornr in.
Onlangs heb ik er een framenr ingeslagen en hem als snorfiets verzekerd.
Iemand enig idee wat mij te wachten kan staan als ik word aangehouden door de politie?
***Mijn mening is dat als die electronische step mag waarom deze dan niet....hij is veel veiliger dan die zgn step???...als je een keer blaast dan valt die step uit elkaar
In Rotterdam heeft de politie de afgelopen weken actief jacht gemaakt op kleine gemotoriseerde voertuigen die niet toegestaan zijn op de openbare weg. In totaal zijn 48 mini- en pocket-bikes in beslag genomen.
Deze kleine motoren zijn volgens de politie levensgevaarlijk. Zelfs als ze door een volwassene worden bestuurd, kunnen sommigen nog 90 kilometer per uur halen. De mini- en pocketbikes kosten nieuw tussen de 250 en 1.400 euro per stuk voor de eenvoudigere versies, tot 3.000 euro voor race-uitvoeringen. De goedkope pocketbikes worden door sommige bedrijven weggegeven bij het afsluiten van een mobiel telefoonabonnement. Er mag echter alleen op eigen terrein mee worden gereden.
Mike schreef: *knip*
Onlangs heb ik er een framenr ingeslagen en hem als snorfiets verzekerd.
...
Ik bgrijp hieruit dat je zelf crea bent bezig geweest met een setje slagletters/cijfers??
Leuk dat je dan een nummer kan doorgeven aan de verzekering maar je kan wel begrijpen natuurlijk dat dit geen rechtsgeldig framenummer is (merkvervalsing??) en die verzekeringspremie dus ook weggegooid geld is