verkoopprijs sigaretten

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

verkoopprijs sigaretten

Ongelezen bericht door Gast »

wellicht dat dit meer zaak is voor de douane of overheid, maar misschien weten jullie het ook of kunnen het navragen.

afgelopen weekend op een openluchtfeest geweest. daar werden sigaretten verkocht boven de 'officiele' prijs. namelijk 5,- euro ipv 4,85. mag dit???

ik dacht dat deze prijs wettelijk was geregeld. op het pakje stond ook de gewone prijs.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

je mag altijd meer vragen....en als je het ervoor betaalt dan moet je dat zelf weten. Je hoeft het niet te kopen...;-) Je koopt vrijwillig he.

maar of er een maximum/minumunprijs geldt voor sigaretten weet ik zo 1-2-3 niet. Neem aan dat de voorgedrukte prijs DE prijs is en niet een richtprijs.

maar er zitten hier wel lui van de douane en gerelateerde diensten.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

De prijs voor tabakswaren is inderdaad wettelijk vastgelegd en niemand mag die prijs wijzigen.

Het is zelfs verboden om 'combinatiekortingen' of 'quantumkorting' toe te passen. De boete's zijn niet misselijk, maar de pakkans is daar natuurlijk nihil.

Overigens worden supermarkten en tabaksspeciaalzaken wel behoorlijk zwaar gecontrolereerd door 'undercoverpeople.' :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

zijlvaart67 schreef:
Overigens worden supermarkten en tabaksspeciaalzaken wel behoorlijk zwaar gecontrolereerd door 'undercoverpeople.' :wink:
Door de FIOD neem ik aan??
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

FIOD en Douane hebben daar een handje van.
Voor tabaksartikelen geldt een vastgestelde prijs. De enige mogelijkheid om te rommelen met de prijs zit 'm in de prijs van het pakje vloei dat bij de shag hoort.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Gesloten