kweet dat je bijv bij veiligheidsonderzoek moet tekenen dat je akkoord gaat met BKR toetsing. maar wat en hoe....onbekend.Guidoweb5 schreef:ik weet dat ze een antecedenten onderzoek doen, maar of ze hierbij naar de financiele handel en wandel kijken weet ik niet.
bij mijn sollicitatie werd het gevraagd, of ik schulden had...
die had ik TOEN nog niet
Hoge schulden reden voor ontslag bij de politie?
Moderator: Moderatorteam
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
gvdbor schreef:bedoel je daarmee te zeggen dat je dat nie serieus neemt?Guido schreef:ach
bij het afleggen van de eed moet je ook wat verklaren..
jawel, tuurlijk neem ik de eed heel serieus.
Maar daar moet je ook verklaren dat je voor het krijgen van je aanstelling niet iets hebt beloofd, of zult beloven iets of iemand te bevoordelen.
En dat je niemand geld hebt geboden, of gaat bieden, of geld uit je aanstelling hebt gekregen of zult verkrijgen...
-
Martin TS
- Infopolitie Gast
Bij een antecedentenonderzoek wordt het BKR niet geraadpleegd, tenzij de betreffende persoon hier schriftelijk toestemming voor heeft gegeven. Anders ligt het bij de A- en P veiligheidsonderzoeken. Dit zijn door de minister aangewezen functies binnen het korps. Daar wordt wel naar de financiële situiatie gekeken. Dit om het afbreukrisico te kunnen bepalen.
Een te grote schuld kan dus de afgifte van een verklaring van geen bezwaar in de weg staan.
Een te grote schuld kan dus de afgifte van een verklaring van geen bezwaar in de weg staan.