Beamer schreef:Uiteraard kan het inleveren gewoon op het politiebureau gebeuren en is het inleveren bij de korpschef alleen maar een formeel vereiste. Het opmaken van een p-v lijkt me niet in beeld te komen.
Bj mij heeft de goeie man alleen maar wat gescreven in een boekje. Wilde wel mijn naam en adres weten en zo maar dat is uiteraard normaal.
Gewoon inleveren dus. No problemo.
(Of misschien dat onklaar maken plus knal- oranje verven helpt)
Beamer schreef:Uiteraard kan het inleveren gewoon op het politiebureau gebeuren en is het inleveren bij de korpschef alleen maar een formeel vereiste. Het opmaken van een p-v lijkt me niet in beeld te komen.
Bj mij heeft de goeie man alleen maar wat gescreven in een boekje. Wilde wel mijn naam en adres weten en zo maar dat is uiteraard normaal.
Gewoon inleveren dus. No problemo.
(Of misschien dat onklaar maken plus knal- oranje verven helpt)
Als het wapen volgens de geldende regels onklaar is gemaakt hoef je het echt niet oranje te verven..... Niemand zal een half pistool als bedreigend ervaren......
SWAT schreef:Toch zal degene die het wapen komt inleveren gehoord moeten worden over de herkomst van het wapen en ongeacht de wijze van verkrijging van het wapen is hij in overtreding van artikel 26 Wet wapens en munitie.
Uiteraard kan je een en ander middels mutatie afdoen maar of dat de formeel juiste weg is durf ik te betwijfelen (behoudens als er weer een wapens inlever actie is).
Natuurlijk zal de (legale) herkomst van het wapen moeten worden vastgesteld om eventueel misbruik uit te sluiten, dat lijkt me logisch.
Het komt ook nog wel eens voor dat de verlofhouder (lid van een schietvereniging) komt te overlijden; de nabestaanden hebben dan opeens het vuurwapen voorhanden, zonder dat zij daartoe gerechtigd zijn. Dat is dan een schoolvoorbeeld, waarop de inleverplicht van toepassing is.