asociaal gedrag

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
willem 2 TS
Infopolitie Gast

asociaal gedrag

Ongelezen bericht door willem 2 »

Beste agenten,

Ik rijd net bij de school van mijn dochterje weg, in een rij langzaam rijdende auto,s.
De bijrijder van de auto voor mij, doet zijn deur open en zet een gigantische mac donalds beker naast de auto, waarop een dame met dochtertje bijna onderuit gaat.
Dit is nou iets waar ik me gigantisch aan erger en mij afvraag hoe ik de maarschappij zou kunnen helpen hier iets aan te doen.
De mensen in de auto er op aanspreken (3 in totaal) heeft weinig zin, en brengt zelfs risico met zich mee.
Of je hulp van omstanders zult krijgen is tegenwoordig ook maar de vraag. Maar om die mensen er nou maar gewoon mee weg te laten komen gaat me ook net te ver, en zal al zeker niet helpen.
Mocht een van u agenten denken, kom ik bel die chauffeur eens, en zal hem er eens op aanspreken, het kenteken was XX-xx-xx en het speelde zich af in Hengelo (o)

Gr W2

opm rich

Opm privacy redenen het kenteken even aangepast
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Re: asociaal gedrag

Ongelezen bericht door Julio »

willem 2 schreef:Beste agenten,
Dit is nou iets waar ik me gigantisch aan erger en mij afvraag hoe ik de maarschappij zou kunnen helpen hier iets aan te doen.
Ga bij de politie :D

Hier kan de politie echter niets mee, omdat het geconstateerd moet worden door een agent. Hoe spijtig het ook is.

\\edit: Aangepast door mijzelf
Laatst gewijzigd door Julio op 21 jul 2005, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Re: asociaal gedrag

Ongelezen bericht door gvdbor »

Julio schreef:[
Hier kan de politie echter niets aan doen. Hoe spijtig het ook is.
Foutje Julio. Hier doet de politie zeker wel iets aan. Het enige is dat het wel geconstateerd moet worden.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

is dit de rubriek: verzoekjes?

leuke vakantiejob voor Julio...

hallo, welkom met Julio's horkenlijn. Waarmee kan ik U van dienst zijn?

kortom: geen commentaar.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

ik zou het graag zien

nou ja liever niet, maar als men het dan toch doet, dan wil ik het wel zien. 50 euro is snel verdiend zo. dom gedrag, moet de kop ingedrukt worden.
Wie rent, bekent!
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Rich,

Je hebt de privacy regel wel erg doorgevoerd. Aangezien een kenteken iets is wat een ieder in het openbaar kan waarnemen had je die echt niet hoeven te "vertalen" anders kunnen de "meld misdaad anoniem-lijn" ook wel opdoeken.
Stay safe out there.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

SWAT schreef:Rich,

Je hebt de privacy regel wel erg doorgevoerd. Aangezien een kenteken iets is wat een ieder in het openbaar kan waarnemen had je die echt niet hoeven te "vertalen" anders kunnen de "meld misdaad anoniem-lijn" ook wel opdoeken.
Het lijkt me in dit geval een juista actie van Rich. In dit geval wordt het rijgedrag van iemand beschreven wat geconstateert is door iemand. Dan krijg je het "schandpaal principe". Je zou dan kunnen krijgen dat iedereen deze man/vrouw gaat bekritiseren terwijl wij het zelf niet hebben waargenomen. En het zou kunnen dat als mensen deze auto zien rijden men eigen rechter gaat spelen. En dat lijkt me geen slim plan. De 'meld misdaad anoniem-lijn' wordt bemand door agenten. Die kunnen gerechtelijk ook iets met deze info. Velen op dit forum kunnen dat niet.

Goed bezig hoor Rich. :wink:
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Bert schreef:
SWAT schreef:Rich,

Het lijkt me in dit geval een juista actie van Rich. In dit geval wordt het rijgedrag van iemand beschreven wat geconstateert is door iemand. Dan krijg je het "schandpaal principe". Je zou dan kunnen krijgen dat iedereen deze man/vrouw gaat bekritiseren terwijl wij het zelf niet hebben waargenomen. En het zou kunnen dat als mensen deze auto zien rijden men eigen rechter gaat spelen. En dat lijkt me geen slim plan. De 'meld misdaad anoniem-lijn' wordt bemand door agenten. Die kunnen gerechtelijk ook iets met deze info. Velen op dit forum kunnen dat niet.

Goed bezig hoor Rich. :wink:
Bert,

M-meldingen worden niet door agenten opgenomen omdat de anonimiteit dan juist niet gewaarborgd kan worden. De meldingen worden door burgers aangenomen.
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

en die burgers gaan weer aan de slag met het mooie artikel:

een ieder die kennis draagt van enig strafbaar feit is bevoegd daarvan aangifte of klacht te doen
Gesloten