Hoge schulden reden voor ontslag bij de politie?
Moderator: Moderatorteam
-
Hendrik-jan TS
- Infopolitie Gast
Hoge schulden reden voor ontslag bij de politie?
Kan iemand mij vertellen waar in de wet is geregeld dat je als potentieel politieambtenaar geen hoge schulden mag hebben. Is het hebben van hoge schulden ook een reden om ontslagen, c.q. niet aangenomen te worden?
Kan iemand mij uberhaupt hier meer over vertellen?
Met vriendelijke groet,
Hendrik-jan
Kan iemand mij uberhaupt hier meer over vertellen?
Met vriendelijke groet,
Hendrik-jan
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Hoge schulden zonder bijbehorende zekerheidsstelling kunnen voor een overheidsbetrekking een probleem zijn, vanwege de mogelijke omkoopbaarheid van de ambtenaar is spé.
Een en ander komt vaak naar voren in een veiligheidsonderzoek. Bron van informatie is de Staat van inlichtingen ingevuld door de sollicitant, die voor dit doel onder andere ook getoetst wordt aan gegevens van het Bureau Krediet Registratie.
Een en ander is geregeld op grond van de Wet Veiligheidsonderzoeken (WVO) 1997
Een en ander komt vaak naar voren in een veiligheidsonderzoek. Bron van informatie is de Staat van inlichtingen ingevuld door de sollicitant, die voor dit doel onder andere ook getoetst wordt aan gegevens van het Bureau Krediet Registratie.
Een en ander is geregeld op grond van de Wet Veiligheidsonderzoeken (WVO) 1997
Laatst gewijzigd door ThunderSTreak op 23 jul 2005, 14:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
-
rikus TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
wat denk je zelf?rikus schreef:wat voor bedragen zijn het dan die iemand zouden moeten beletten te solliciteren hebben we het hier over in de min op je pin![]()
of meer in het gebied van mafia,gok-schulden
veel antwoorden kun je al krijgen door logisch na te denken.
een min op de pin en een hypotheek zullen echt geen reden zijn en een mafia kennen we in dit land niet.
wat dacht je van louche autoleningen enzo?
-
rikus TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
denk dat velen een PL of DK hebben.rikus schreef:Walter :wat dacht je van louche autoleningen enzo?
misschien heb je daar de mafia al die ik bedoel
een doorlopend krediet :rabobank, is dat een probleem
dus lijkt me geen probleem tenzij je maandelijk zo krap zit dat je in verleiding komt je integriteit aan te tasten.
-
rikus TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Rikus,
denk dat voor de meesten hier het speculeren is of bepaalde schulden wel of geen rol spelen bij een screening.
ik weet wel dat bij bijv een veiligheidsonderzoek (één) je met je hele financiele hebben en houden op tafel moet komen. DSat zijn bijvoorbeeld de extra gevoelige functies als medewerker RID, CIE of AIVD.
Naar mijn weten is het screenen bij een niveau 2, 3 of 4 functie niet incl je financiele situatie.
Maar misschien kan Guido ofzo vertellen of dat bij zijn sollicitatie wel of niet gebeurd is.
Tot slot een tip: speel zoveel mogelijk open kaart maar maak geen slapende honden wakker...:-)
denk dat voor de meesten hier het speculeren is of bepaalde schulden wel of geen rol spelen bij een screening.
ik weet wel dat bij bijv een veiligheidsonderzoek (één) je met je hele financiele hebben en houden op tafel moet komen. DSat zijn bijvoorbeeld de extra gevoelige functies als medewerker RID, CIE of AIVD.
Naar mijn weten is het screenen bij een niveau 2, 3 of 4 functie niet incl je financiele situatie.
Maar misschien kan Guido ofzo vertellen of dat bij zijn sollicitatie wel of niet gebeurd is.
Tot slot een tip: speel zoveel mogelijk open kaart maar maak geen slapende honden wakker...:-)
-
Guido TS
- Infopolitie Gast