Foto's van een ongeluk opvragen.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Tineke TS
Infopolitie Gast

Foto's van een ongeluk opvragen.

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik heb de volgende vraag:

kun je politie-foto's opvragen van een ongeluk wat bijna 10 jaar geleden is gebeurt?

Het zit namelijk zo. Mijn zus is met haar verloofde 9 jaar geleden verongelukt.
Omdat ik bang ben dat heel veel mensen en instanties materiaal weg gooien wil ik deze gaan verzamelen . Ik hoef ze niet te zien ik wil ze alleen in mijn eigen bezit krijgen. Ook wil ik alles bij elkaar verzamelen voor mijn zusje die op het moment van het ongeluk 10 maanden oud was voor als ze later vragen krijgt .

Hopelijk weet iemand het antwoord.

Alvast hartelijk bedankt.

ps: weet iemand ook waar ik nog meer foto/video materiaal kan krijgen.
het was in die tijd een heftig ongeluk.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Hoi Tineke

U zou het eens kunnen proberen bij de afdeling technische recherche van het politiebureau dat destijds het onderzoek heeft verricht. Of zij dossiers van 10 jaar oud bewaren durf ik niet te zeggen maar wie niet waagt die niet wint.

Veel succes.
Tineke TS
Infopolitie Gast

Re: Foto's van een ongleuk opvragen.

@ foreverblue: bedankt voor je tip. ik zal dat eens proberen.
Fmm TS
Infopolitie Gast

vragen bij kranten e.d.

Ongelezen bericht door Fmm »

Bij bijna elk ongeval is er ook wel pers aanwezig, of gewoon een particulier die iets naar de kranten e.d. stuurt. Misschien kun je het eens bij regionale bladen proberen.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Foto's gemaakt door de afdeling VOA (Voertuig en Ongevalsanalyse) zijn naar mijn beste weten niet bestemd voor welke partij van een aanrijding dan ook. Die foto's worden in principe alleen voor eigen gebruik gehouden. Maar wie weet is er een uitzondering op te maken.

Dus TS, informeer eens bij de afdeling VOA in de regio waar de aanr geweest is.
Tineke TS
Infopolitie Gast

bedankt

Ik vind het geweldig hoe snel ik reactie krijg.

Ook ben ik blij dat iedereen zo meelevend reageert.

Ik had nog nooit gehoord van VOA maar ga dat zeker proberen.
wanneer ik meer weet of het kan of niet dan zal ik dat zeker ook hier gaan melden.
in ieder geval houd ik de site in de gaten en ben ik vooral benieuwd naar nog meer suggesties waar ik eventueel foto's of andere zaken die betrekking hebben op het ongeval kan krijgen.

nogmaal hartelijk dank
Walter TS
Infopolitie Gast

Re: bedankt

laat eens weten in welke regio het was.
misschien wil iemand hier dan voor je bij zijn of haar directe collega's informeren wat de mogelijkheden zijn.

dan zijn de lijnen wat korter
Tineke TS
Infopolitie Gast

Ik zou het heel fijn vinden als de lijnen wat korter worden aangezien ik ook hier geen ervaring in heb.

Ik zal wat meer in detail treden dan.

Mijn zus was 21 en haar verloofde was 24.
Het is gebeurt bij Broeksterwoude dat is in Friesland dichtbij Dokkum.
Ze waren opweg om spullen te kopen voor de uitzet en nog geen 10 min nadat ze vertrokken waren gebeurde het.

Een vrachtwagen kwam uit tegenover gestelde richting de chauffeur zat te telefoneren, en met zijn voeten omhoog omdat hij op cruisecontrole reed.
Hij moest uitwijken voor een busje, inplaats dat hij de berm in reed, week hij uit naar de andere helft van de weg waarop hij frontaal tegen de auto van mijn zus en haar verloofde botste. Mijn zus was op slag dood haar verloofde heeft nog 15 min geleefd.

de vrachtwagen chauffeur is dood door schuld ten laste gelegd.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Ik adviseer u via gebruiker Walter eens te proberen of hij wat voor u kan betekenen. Hij is medewerker van de regio Friesland.

Beloven kan natuurlijk niet, maar proberen misschien wel.
thijeleo
In Memoriam
Agent

Op verzoek van een emailcontact is dit onderwerp tijdelijk heropend.

Zij zal in dit topic nog posten binnenkort.
Laatst gewijzigd door thijeleo op 19 aug 2005, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Walter TS
Infopolitie Gast

thijeleo schreef:Ik adviseer u via gebruiker Walter eens te proberen of hij wat voor u kan betekenen. Hij is medewerker van de regio Friesland.

Beloven kan natuurlijk niet, maar proberen misschien wel.
Inderdaad Tineke die mogelijkheid bestaat. Ik lees nu pas dat Leo dat indertijd gepost heeft, anders had ik wel eerder gereageerd.

Indien er een mogelijkheid is je te helpen, binnen het toelaatbare, dan wil ik je best helpen. Geen enkel probleem..

Ik nodig je daarom hierbij uit om mij eens te bellen op het nummer 0900-8844 en vraag dan maar naar mij. Er is er maar 1 met die naam dus dat moet altijd lukken. Nou wil de pech dat ik vannacht moet werken en dan tot en met maandag vrij ben. Dus je kan vannacht nog bellen vanaf 2230 uur en anders kun je je gegevens bij de webmaster (thijeleo) achterlaten. Dan speelt Leo deze wel aan mij door en dan neem ik wel contact met jou op.

Gr
Walter
thijeleo
In Memoriam
Agent

De rest van dit topic ging over het wel of niet verstrekken van foto's. Dit deel is verplaatst naar het forum "verkeersongevallen" in het besloten deel.
Gesloten