Nu zou ik graag willen weten of het verplicht is om een driepuntsgordel achterin te hebben of is een heupgordel voldoende?
Magic
Autogordels achterin
Moderator: Moderatorteam
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Om het simpel te houden:
Als de auto oorspronkelijk gebouwd is met 2 driepuntsgordels en een heupgordel in 't midden, mag dit niet zomaar veranderd worden. Dat is 1 kant van de zaak.
Deze inrichting is echter wel gebonden aan bepaalde bouwjaren. Er zijn bouwjaren waarbij gordels helemaal niet verplicht zijn. Misschien dat u uw vraag iets kan verduidelijken.
Als de auto oorspronkelijk gebouwd is met 2 driepuntsgordels en een heupgordel in 't midden, mag dit niet zomaar veranderd worden. Dat is 1 kant van de zaak.
Deze inrichting is echter wel gebonden aan bepaalde bouwjaren. Er zijn bouwjaren waarbij gordels helemaal niet verplicht zijn. Misschien dat u uw vraag iets kan verduidelijken.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Mijn auto is van November 92, nu had ik al gezien dat de gordels verplicht zijn vanaf april 92, dus helaas pech gehad. De reden dat ik deze vraag stelde was omdat mijn auto was afgekeurd. Een van de punten die op het formulier stonden was dat de achtergordel beschadigd was en dus niet deugdelijk. Nu heeft mijn buurman per toeval 2 heupgordels liggen zonder schade e.d. Als ik deze nu kan bevestigen scheelt dit enorm.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast