van email naar adres gegevens

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Ghanz TS
Infopolitie Gast

van email naar adres gegevens

Ongelezen bericht door Ghanz »

bestaat er ook een link/ site waar je op basis van een emailadres de adresgegevens van de persoon kan vinden / herleiden
Castaway
Gewaardeerd lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door Castaway »

Is dit een serieuze vraag?..
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Sorry maar ik denk niet dat die er is. En al helemaal niet voor @hotmail of @gmail o.i.d.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

je kunt het ip adres uit een mail halen en dan volgen naar zijn bron dan kun je via zijn provider zijn naam achterhalen
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

En u denkt dat een provider het adres van die persoon geeft ?????
Laatst gewijzigd door Bert op 21 jul 2005, 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Is zelfs laatst nog in het nieuws geweest.
Ik meen dat het de Fiod-Ecd was, die van 41 klanten de persoonsgegevens wilde hebben in verband met "illegale handel" via internet.
Hier is zelfs een rechter aan te pas gekomen die bepaald had dat de providers de gegevens niet hoeven af te staan.
Laat staan aan een particulier.
Dus ik denk dat u niet ver komt met uw zoektocht.
Gast TS
Infopolitie Gast

ik weet niet of het een hotmail adres is of of als het mail is een een bedrijfje kan je gewoon de gegeven er bij paken van de kvk

of gewoon het email adres hier invullen mits het van een bedrijf afkomt dan kun je zien wie de eigenaar is
http://centralops.net/co/DomainDossier.aspx
Castaway
Gewaardeerd lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door Castaway »

Anonymous schreef:je kunt het ip adres uit een mail halen en dan volgen naar zijn bron dan kun je via zijn provider zijn naam achterhalen
Ik weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt, maar daar klopt niets van. Je kunt wel het IP-adres van de mailserver van de afzender achterhalen, maar dan ben je nog nergens..
Gast TS
Infopolitie Gast

Castaway schreef:
Anonymous schreef:je kunt het ip adres uit een mail halen en dan volgen naar zijn bron dan kun je via zijn provider zijn naam achterhalen
Ik weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt, maar daar klopt niets van. Je kunt wel het IP-adres van de mailserver van de afzender achterhalen, maar dan ben je nog nergens..
fout je pc geeft altijd een je ip adres mee

1] Ga naar je Hotmail Postvak IN

2] Druk op het tabblad "opties"

3] Druk dan op "Weergave-instellingen voor e-mail"

4] Bij berichtenkoppen duid je dan "geavanceerd" aan.

Als je nu een mail krijgt kan je het ip zien vanwaar het verzonden is.

nu krijg je en hele luist te zien zowel je mail server staat er op en ook het ip van de pc vanwaar hij is verzonden
Gast TS
Infopolitie Gast

als je het ip eenmaal hebt kun je het na gaan trekken ook met http://centralops.net/co/DomainDossier.aspx

je weet dan op welke server van welke provider dan kom je al ergens meestal heeft hij wel een naam kun je in het telefoonboek kijken hoeveel er zijn
mwb TS
Infopolitie Gast

Re: van email naar adres gegevens

Ongelezen bericht door mwb »

Ghanz schreef:bestaat er ook een link/ site waar je op basis van een emailadres de adresgegevens van de persoon kan vinden / herleiden
hierzo klikken
ikke weer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ikke weer »

Als het een email adres is dat bij een domein hoort en je zeker weet dat de persoon die je een mailtje stuurt de eigenaar van daarvan is kun je misschien een whois op de domeinnaam doen. Voor de rest leg ik me neer bij voorgaande antwoorden. D'r is er nog wel een manier maar die is niet helemaal schoon aan de haak.

Die vertel ik dus beter niet. :)
Gesloten