Ik ga een tsx kopen maar ik wil weten of hij voldoet aan de legale regels, ik weet dat je niet meer mag hebben dan 50 cc op een brommer maar mag een 50 cc snel wel?? Somigge mensen zeggen van wel en sommige van niet ik weet nu niet wat waar is en wat niet. Hij gaat nu met de 50 cc snel ongeveer 70 km\h maar dat is toch niet strafbaar als ik me gewoon aan de snelheid regels houdt en maar 40 ofzo rij, of wel ?
Reageer zo snel mogelijk want ik ga hem binnenkort kopen en ik wil graag weten of het nu legaal is of niet om dan met de 50 cc snel te rijden.
Mijn tsx
Moderator: Moderatorteam
-
rfo00457 TS
- Infopolitie Gast
Re: Mijn tsx
De maximum snelheid die een bromfiets mag kunnen rijden, is 45 km/h.Demon schreef:Hij gaat nu met de 50 cc snel ongeveer 70 km\h maar dat is toch niet strafbaar als ik me gewoon aan de snelheid regels houdt en maar 40 ofzo rij, of wel ?
Dus daarboven is niet toegestaan!
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
hij heeft wel gelijk een nieuwe scooter (brommer0 rijd al gouw 70/80km per uur standaard hij geeft dit ook al aan en vraagt dan of hij als hij zich zelf gewoon aan de snelheid houd wat is toegestaan 45 km per uur dus of hij dan geen probleem krijgt als hij gecontroleerd word
naar mijn idee is het antwoord nee een 50cc (eigelijk 49cc)mag niet harder dan 45 km per uur als je op de roller bank mag en hij rijd meer dan 45km ben je gewoon de klos krijg je gewoon een prent en moet je hem weer origineel maken dus 45km per uur
naar mijn idee is het antwoord nee een 50cc (eigelijk 49cc)mag niet harder dan 45 km per uur als je op de roller bank mag en hij rijd meer dan 45km ben je gewoon de klos krijg je gewoon een prent en moet je hem weer origineel maken dus 45km per uur
- rai
- Geslacht:
Het klopt inderdaad.
Kan de brommer harder dan 45 km/u, dan ben je inderdaad "de klos".
Ongeacht de snelheid waar je dagelijks/op dat moment mee rijdt.
Het is namelijk een constructie-eis.
Als jij een beetje gerenommeerd scooter/bromfiets handel in de arm neemt, is er weinig aan de hand.
Maak een proefrit, kijk wat hij maximaal kan cq. laat het testen en de handelaar regelt het maar dat de scooter aan de wettelijke eis voldoet.
Zo niet, dan koop je hem toch ergens anders die het wel doet.
Handelaren genoeg die er wel aan meewerken.
Kan de brommer harder dan 45 km/u, dan ben je inderdaad "de klos".
Ongeacht de snelheid waar je dagelijks/op dat moment mee rijdt.
Het is namelijk een constructie-eis.
Het is misschien een oubollig en bot antwoord, maar daar ben je nog altijd zelf bij.een nieuwe scooter (brommer0 rijd al gouw 70/80km per uur standaard
Als jij een beetje gerenommeerd scooter/bromfiets handel in de arm neemt, is er weinig aan de hand.
Maak een proefrit, kijk wat hij maximaal kan cq. laat het testen en de handelaar regelt het maar dat de scooter aan de wettelijke eis voldoet.
Zo niet, dan koop je hem toch ergens anders die het wel doet.
Handelaren genoeg die er wel aan meewerken.