Bromfiets ombouwen tot snorfiets met een begrenzer
Moderator: Moderatorteam
-
Robert 1981 TS
- Infopolitie Gast
Bromfiets ombouwen tot snorfiets met een begrenzer
Ik wil graag een scooter kopen, maar het type scooter dat ik wil kopen is alleen als bromfiets te koop. Omdat ik geen helm wil dragen en ik 25 km/uur hard genoeg vind, vraag ik mij af of ik een begrenzer op mijn bromfiets kan laten plaatsen zodat hij maar 25km/uur kan gaan. Wanneer ik er dan een oranje plaatje opzet, is het volgens mij een snorfiets. Dus hoef ik ook geen helm meer te dragen.
Klopt mijn denkwijze, of zie ik het verkeerd?
Klopt mijn denkwijze, of zie ik het verkeerd?
-
dasje TS
- Infopolitie Gast
En andersom?
Mijn snorfiets is namelijk een brommer met begrenzer. Maw: hetzelfde model wordt ook als brommer verkocht. Zelfde frame e.d.
Als ik er nou door een legitieme monteur een brommer van laat maken en verder alle regels die voor een brommer gelden opvolg? (Verzekeren, helm dragen etc.)
Kan dat wel?
Mijn snorfiets is namelijk een brommer met begrenzer. Maw: hetzelfde model wordt ook als brommer verkocht. Zelfde frame e.d.
Als ik er nou door een legitieme monteur een brommer van laat maken en verder alle regels die voor een brommer gelden opvolg? (Verzekeren, helm dragen etc.)
Kan dat wel?
Nee dat is ook niet mogelijk.dasje schreef:En andersom?
Kan dat wel?
Even ter aanvulling: Ieder voertuig wordt door de RdW gekeurd, of het nu een bromfiets of snorfiets is. Aan de hand van die keuring krijgt het voertuig een goedkeuringscode. Aan de hand van die code (een letter en 4 of 5 cijfers) is te bepalen of deze als bromfiets of als snorfiets is goedgekeurd.
Dit nummer staat ergens op je bromsnor ingeslagen. (op het balhoofd meestal)
Dit nummer staat ergens op je bromsnor ingeslagen. (op het balhoofd meestal)
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Meen je dat nou? Wat denk je zelf? Voor de lol natuurlijk. Maar de rest was serieus. Ik wilde het weten omdat ik anders een nieuwe brommer moet Kopen. Snorfiets gaat te langzaam en dat gaat vervelen vind ik. En ik dacht zo: als ik nou gewoon de boel aan laat passen is dat misschien een stuk goedkoper.Julio schreef:Meen je dat nou dat het nummer is weggevijld of zei je dat voor de lol??Anonymous schreef:Nee even serieus....ok bedankt.
Haha oke, dan heb ik je verkeerd begrepen...Anonymous schreef:Meen je dat nou? Wat denk je zelf? Voor de lol natuurlijk. Maar de rest was serieus. Ik wilde het weten omdat ik anders een nieuwe brommer moet Kopen. Snorfiets gaat te langzaam en dat gaat vervelen vind ik. En ik dacht zo: als ik nou gewoon de boel aan laat passen is dat misschien een stuk goedkoper.Julio schreef:Meen je dat nou dat het nummer is weggevijld of zei je dat voor de lol??Anonymous schreef:Nee even serieus....ok bedankt.
Daarom vroeg ik het ook... Framenummer moet altijd te lezen zijn, voor het geval de brom- snorfiets gestolen is.thijeleo schreef:Je hebt geluk als het een grapje is, anders is de snorfiets in principe rijp voor inbeslagname. Dat nummer moet nameijk altijd te vinden zijn.
Zonder nummer feitelijk niet meer te verkopen dus.
-
Dasje TS
- Infopolitie Gast
Ah...ok...dat wist ik niet....Julio schreef:Daarom vroeg ik het ook... Framenummer moet altijd te lezen zijn, voor het geval de brom- snorfiets gestolen is.thijeleo schreef:Je hebt geluk als het een grapje is, anders is de snorfiets in principe rijp voor inbeslagname. Dat nummer moet nameijk altijd te vinden zijn.
Zonder nummer feitelijk niet meer te verkopen dus.