Ik kreeg zojuist onderstaande email. Ik kan mij herinneren ongeveer een jaar geleden eens een domein te hebben aangevraagd bij "Your Hosting" via internet, maar deze toen ik per email de rekening kreeg te hebben gecancelled.
Nu krijg ik deze email met een oneindig aantal facturen. Wat moet ik doen? En is een aanvraag via internet rechtsgeldig?
Voorbeeld van een dergelijke factuur:
Onderstaand is u tevens per normale en aangetekende post toegestuurd
AFZ: AORTA INCASSO - Postbus 40037 - 8004 DA Zwolle
heer ivm privacy verwijderd door admin thijeleo
adres ivm privacy verwijderd door admin thijeleo
Drachten
Geachte heer, mevrouw,
Onze bovengenoemde cliente YourHosting B.V., heeft ons verzocht de nodige rechtsmaatregelen tegen u te nemen, nu u ondanks herhaalde aanmaning in gebreke bent gebleven met de betaling van de openstaande vordering. In totaal bent u tot op heden verschuldigd:
In het vertrouwen dat u nog hogere gerechtelijke procedure kosten middels het inschakelen van een deurwaarder zult willen besparen, stellen wij u nog vijf dagen in de gelegenheid het thans verschuldigde bedrag ad EUR 548,41 over te maken op banknummer 657106909 van de ING bank, ten name van AORTA INCASSO te Zwolle, zulks onder vermelding van bovengenoemd dossier nummer.
Bij gebreke van uw betaling zien wij ons genoodzaakt na verloop van deze termijn over te gaan tot het nemen van de verlangde rechtsmaatregelen. Alle hieruit voortvloeiende kosten zullen voor uw rekening zijn. Wij vertrouwen op een snelle afwikkeling van deze zaak.
14.2 De duur van de overeenkomst wordt telkenmale stilzwijgend voor de duur van de oorspronkelijke periode verlengd, tenzij Cliënt of Leverancier de overeenkomst schriftelijk beëindigt met inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden voor het einde van de betreffende periode.
Na aanmelding zit u er dus minimaal een jaar aan vast, met alle daarbij behorende kosten.
Ik besef mij net na bestudering van de mail, dat het hier waarschijnlijk om aanmaningen naar diverse klanten van Your Hosting gaat (zie adressen) en helemaal niet naar mij.
Ik was eerst in de veronderstelling dat het allemaal afzenders waren, maar volgens mij zijn het de aan geklaagden.
Zou immers ook gek zijn dat ik zoveel verschillende aanmaningen krijg (is dat u niet opgevallen?) Dit zou dan wel erg dom zijn van Aorta en een schending van de rechten van hun clientele.
Het lijkt me daarom verstandig deze mail te verwijderen voor al deze klanten in een slecht dag licht komen, laat staan Aorta.
Ik neem aan dat dit een vraag is? Zo ja, waar doel je op?
Ik heb alleen een herinnering per email gehad waarin ze mij melden de domein naam registratie te cancellen wanneer ik niet zou betalen.
Vraag:
1)Hoe kan dit bedrijf nou al die gerichte aanmaningen aan mij mailen?
2) Bestaat het bedrijf (Aorta Incasso)?
3) Is Your Hosting een officieel bedrijf?
Ik besef mij net na bestudering van de mail, dat het hier waarschijnlijk om aanmaningen naar diverse klanten van Your Hosting gaat (zie adressen) en helemaal niet naar mij.
Ik was eerst in de veronderstelling dat het allemaal afzenders waren, maar volgens mij zijn het de aan geklaagden.
Zou immers ook gek zijn dat ik zoveel verschillende aanmaningen krijg (is dat u niet opgevallen?) Dit zou dan wel erg dom zijn van Aorta en een schending van de rechten van hun clientele.
Het lijkt me daarom verstandig deze mail te verwijderen voor al deze klanten in een slecht dag licht komen, laat staan Aorta.
M.v.g
Kunt u 1 ding doen een mail sturen naar Aorta incasso in Zwolle met de medeling dat de E-mailberichten verkeerd zijn verzonden dat u niet al deze personen bent.
U kunt zich ook afvragen hoe komen ze dan aan u E-mail Adres.
Ik heb alleen een herinnering per email gehad waarin ze mij melden de domein naam registratie te cancellen wanneer ik niet zou betalen.
Vraag:
Dus: indien u niet zelf een tussenhoster bent, die de domeinaanvragen voor uw klanten bij yourhosting.nl hebt geregeld, kunt u het beste de email terugsturen met de vraag waarom u deze hebt ontvangen.
Laatst gewijzigd door thijeleo op 19 jul 2005, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Als je de eerste regel van mijn bericht leest,m weet je hoe ze aan mijn email komen, en dat ik dit berichtje heb geplaats in de veronderstelling dat al deze rekening aan mij gericht waren.
Natuurlijk heb ik al een mail aan Aorta gestuurd en ze vermeld dat dit hele verhaal op deze site staat.
Vraag:
Gr
Ik ben voor u aan het zoeken geweest met Google.
Gaat het om Your hosting B.V of om Your hosting.NL
1) hoe komen ze aan u E-Mail adres en aan u gegevens.
willem van keulen schreef:
Vraag:
Gr
Antwoord lijkt me logisch.
1) Omdat U een overeenkomst bent aangegaan zonder dat U daarbij aan uw deel (betaling) heeft voldaan. Zij hebben uw gegevens waarschijnlijk van Your Hosting hebben gehad.
2) Ja
3 ) Voor U wel, U heeft immers een zelf eem domein bij hen aangevraagd. Deze vraag had U zich moeten stellen voordat U dat domein bij hen aanvroeg.
Ik moet zeggen dat je erg snel reageerd (alle adressen weg), mijn complimenten hiervoor. Mijn interesse in deze site is in ieder geval gewekt. (veel interssante onderwerpen en snelle reacties)
Ik heb Aorta een mail gestuurd.
Nog een ding, je stelde mij tussen door een vraag, of ik rekeningen van hen heb gehad etc. Deze vraag heb je daarna weer verwijderd.
Waar doelde je op met deze vraag?
Waarom heb je deze vraag verwijderd?
Ik moet zeggen dat je erg snel reageerd (alle adressen weg), mijn complimenten hiervoor. Mijn interesse in deze site is in ieder geval gewekt. (veel interssante onderwerpen en snelle reacties)
Ik heb Aorta een mail gestuurd.
Nog een ding, je stelde mij tussen door een vraag, of ik rekeningen van hen heb gehad etc. Deze vraag heb je daarna weer verwijderd.
Waar doelde je op met deze vraag?
Waarom heb je deze vraag verwijderd?
M.v.g en succes met deze interessante website.
Willem
Even een opmerking: de admin van dit forum is Thijeleo, Theo is een lid van het forum.