Ouders willen me laten oppakken
Moderator: Moderatorteam
-
Xidori TS
- Infopolitie Gast
Ouders willen me laten oppakken
Ik heb een probleem. Ik ben verliefd op iemand van 26 en ben zelf 16. Nu zijn mn ouders op een relatie in tegen. Ik heb gezegd dat als ze het me verbieden,ik de trein pak en naar hem vertrek. Dan wouden ze hem of mij laten oppakken. Dit kan toch helemaal niet. Ik ben VRIJWILLIG vertrokken.
En pedofilie is het volgens mij niet.
Kan iemand me hier ff mee helpen?
Kan iemand me hier ff mee helpen?
Ga eens in alle rust op een heel normale manier met je ouders praten en houd daarbij eens in geadachten, dat ze alleen het beste met je voor hebben. Weglopen is niet de oplossing. Daarmee vlucht je alleen maar voor je eigen problemen, die je vervolgens blijven volgen.
Vraag jezelf af of dit echt is wat je wilt. Zo nee, doe er dan wat aan, zo ja, wees dan bereid om je leefwijze ook tegenover je ouders te verdedigen.
Vergeet niet, je ouders heb je voor het leven, een vriend kan maar zo weer weg zijn, jou achterlatend met ruzie met je ouders. Ik kan me niet voorstellen dat je dat wilt.
Vraag jezelf af of dit echt is wat je wilt. Zo nee, doe er dan wat aan, zo ja, wees dan bereid om je leefwijze ook tegenover je ouders te verdedigen.
Vergeet niet, je ouders heb je voor het leven, een vriend kan maar zo weer weg zijn, jou achterlatend met ruzie met je ouders. Ik kan me niet voorstellen dat je dat wilt.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Dat is niet de vraag die ik stelde..thijeleo schreef:Ga eens in alle rust op een heel normale manier met je ouders praten en houd daarbij eens in geadachten, dat ze alleen het beste met je voor hebben. Weglopen is niet de oplossing. Daarmee vlucht je alleen maar voor je eigen problemen, die je vervolgens blijven volgen.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
ging even wat opzoeken op internet om je vraag te beantwoorden, kom ik deze site tegen : http://www.recht4all.nl/wetten/w/wbk_vn_strfrcht.htm
bekende naam kwam ik tegen
maar goed, gast, buiten het feit dat ik me aansluit bij Thijeleo zal ik eens opzoeken wat de evt strafrechtelijke consequenties zijn. als je het zo graag wilt weten.
bekende naam kwam ik tegen
maar goed, gast, buiten het feit dat ik me aansluit bij Thijeleo zal ik eens opzoeken wat de evt strafrechtelijke consequenties zijn. als je het zo graag wilt weten.
Wie rent, bekent!
-
Jaap Stam TS
- Infopolitie Gast
Ga eens praten met het J.I.P. (Jongeren Informatie Punt) Bij jullie in de regio Ik weet zeker dat zij jou kunnen helpen, maar denk ook eens na over het antwoord van Leo
P.S. Jou ouders Kunnen hem niet laten oppakken dat had wel gekunt als jij nog 15 jaar,maar laat ik hier maar niet te diep op ingaan.
Ga naar het J.I.P. Bij jou in de buurt!!!!!!!!!!!!!!!!
P.S. Jou ouders Kunnen hem niet laten oppakken dat had wel gekunt als jij nog 15 jaar,maar laat ik hier maar niet te diep op ingaan.
Ga naar het J.I.P. Bij jou in de buurt!!!!!!!!!!!!!!!!
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Maar wel een goed en eerlijk antwoordAnonymous schreef:Dat is niet de vraag die ik stelde..thijeleo schreef:Ga eens in alle rust op een heel normale manier met je ouders praten en houd daarbij eens in geadachten, dat ze alleen het beste met je voor hebben. Weglopen is niet de oplossing. Daarmee vlucht je alleen maar voor je eigen problemen, die je vervolgens blijven volgen.
- The Scorpion
Tijd voor een (misschien ietwat) ongenuanceerde mening van the Scorpion
Ik vind het knap eigenwijs van je dat je denkt op jouw leeftijd al volledig overal de gevolgen van te kunnen overzien. Het is niet normaal dat iemand van 26 een 16 jarig meisje, zeker tegen de zin van haar ouders, in huis neemt.
Zoals Thijeleo al zei, je hebt maar 1 setje ouders. Je zal nu ongetwijfeld denken dat je vriend voor altijd je vriend zal blijven, maar dat weet je niet zeker. Misschien wel, misschien niet - dat zullen we verder in het midden laten.
of het pedofilie volgens het wetboek is weet ik zo 1,2,3 niet helemaal zeker, maar maatschappelijk gezien is het niet normaal maar wel absurd als jullie samen gaan wonen.
dit verhaal hoor je ongetwijfeld vaker en je zal je er weinig tot niets van aantrekken....maar het moet toch gezegd worden.
Mijn wetboeken moet ik nog ergens hebben staan, kan ze echter zo gauw niet vinden. Op internet zoeken kan jij net zo goed als ik (je bent immers al een hele meid), dus ik heb geen antwoord voor je.
Maar de post van Japie Stam lijkt me voorlopig behoorlijk zinnig.
Ik vind het knap eigenwijs van je dat je denkt op jouw leeftijd al volledig overal de gevolgen van te kunnen overzien. Het is niet normaal dat iemand van 26 een 16 jarig meisje, zeker tegen de zin van haar ouders, in huis neemt.
Zoals Thijeleo al zei, je hebt maar 1 setje ouders. Je zal nu ongetwijfeld denken dat je vriend voor altijd je vriend zal blijven, maar dat weet je niet zeker. Misschien wel, misschien niet - dat zullen we verder in het midden laten.
of het pedofilie volgens het wetboek is weet ik zo 1,2,3 niet helemaal zeker, maar maatschappelijk gezien is het niet normaal maar wel absurd als jullie samen gaan wonen.
dit verhaal hoor je ongetwijfeld vaker en je zal je er weinig tot niets van aantrekken....maar het moet toch gezegd worden.
Mijn wetboeken moet ik nog ergens hebben staan, kan ze echter zo gauw niet vinden. Op internet zoeken kan jij net zo goed als ik (je bent immers al een hele meid), dus ik heb geen antwoord voor je.
Maar de post van Japie Stam lijkt me voorlopig behoorlijk zinnig.
Wie rent, bekent!
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Beetje jammer dat jij denkt over me te kunnen oordelen,en dat hier persoonlijke meningen worden gedeelt. Volgens mij is dit een forum wat of het O.M e.d gaat,en ik vroeg niet om persoonlijke antwoorden,ik vroeg om een algemeen inhoudelijk antwoord.
Het zal best dat ouders voor altijd zijn,dat is mooi voor hun. Dat ze er maar blij mee zijn. Ik ben niet van plan mn leven te laten bepalen. En dat ik 16 ben wil niet zeggen dat ik niet voor mezelf kan denken,en kan beslissen. Ik heb meer meegemaakt dan mening ander van mijn leeftijd. En ik denk totaal anders,jammer is alleen dat jullie een oordeel vellen,terwijl jullie totaal niks van me weten.
En wie had het over samen wonen. Tijdelijk intrekken is in mijn ogen geen samen wonen hoor. En maatschappelijk gezien. Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft,maar niemand kijkt er meer raar van op hoor. Dus onder welke steen jij vandaan komt mag joost weten.
Tevens denk ik helemaal niet dat mijn vriend voor altijd is. Ik weet donders goed dat het ieder moment van de dag afgelopen kan zijn. En dat risico wil ik gewoon nemen.
En tjah,Tegen de zin in van mn ouders... mn vorige vriend accepteerden ze ook niet. Die was ook 7 jaar ouder,naar verloop van tijd mocht ik ook bij hem blijven slapen. Dus daar kun je geen f*ck van op aan. En eigenwijs dat ben ik,dat klopt.
Zo zonde dat jullie denken te moeten oordelen op basis van een klein stukje tekst
Het zal best dat ouders voor altijd zijn,dat is mooi voor hun. Dat ze er maar blij mee zijn. Ik ben niet van plan mn leven te laten bepalen. En dat ik 16 ben wil niet zeggen dat ik niet voor mezelf kan denken,en kan beslissen. Ik heb meer meegemaakt dan mening ander van mijn leeftijd. En ik denk totaal anders,jammer is alleen dat jullie een oordeel vellen,terwijl jullie totaal niks van me weten.
En wie had het over samen wonen. Tijdelijk intrekken is in mijn ogen geen samen wonen hoor. En maatschappelijk gezien. Ik weet niet in wat voor wereld jij leeft,maar niemand kijkt er meer raar van op hoor. Dus onder welke steen jij vandaan komt mag joost weten.
Tevens denk ik helemaal niet dat mijn vriend voor altijd is. Ik weet donders goed dat het ieder moment van de dag afgelopen kan zijn. En dat risico wil ik gewoon nemen.
En tjah,Tegen de zin in van mn ouders... mn vorige vriend accepteerden ze ook niet. Die was ook 7 jaar ouder,naar verloop van tijd mocht ik ook bij hem blijven slapen. Dus daar kun je geen f*ck van op aan. En eigenwijs dat ben ik,dat klopt.
Zo zonde dat jullie denken te moeten oordelen op basis van een klein stukje tekst
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Nou, je komt zo verstandig over!
Succes met je leventje!
Succes met je leventje!
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
- The Scorpion
rot voor je dat je meer hebt meegemaakt dan leeftijdsgenootjes, maar je blijft gewoon een meisje van 16.
dat niemand er meer raar van opkijkt als een 16 jarige bij een 26 jarige intrekt (inderdaad heel iets anders dan samenwonen) is totale onzin. gelukkig bestaan er nog een hoop mensen die dat wel raar vinden, het is namelijk ook raar. en onder welke steen ik vandaag kom....wat doet het er toe. vooral door mn werk zie ik een hoop schrijnende gevallen, mede daardoor kan ik bepaalde zaken toch redelijk inschatten. en in de Haagsche Schilderswijk (werk ik, niet onder een steen vandaan gekropen) is het ook niet allemaal lief en onschuldig, ik zie af en toe echt nog wel eens wat waar ik van geleerd heb - om het zo maar uit te drukken dan.
klopt dat je niet letterlijk vroeg om een persoonlijke mening. en wat da nog? ik zie het probleem niet. Kan me indenken dat je het niet kan waarderen als mensen je aanspreken op je gedrag, zal wel een reden hebben he?
maar goed, ik heb niet het idee dat dit alles je ook maar enigzins helpt, dus ik ga verder geen moeite en energie aan je verspillen. jij bent immers erg volwassen en staat sterk in je schoenen. veel plezier saampjes
dat niemand er meer raar van opkijkt als een 16 jarige bij een 26 jarige intrekt (inderdaad heel iets anders dan samenwonen) is totale onzin. gelukkig bestaan er nog een hoop mensen die dat wel raar vinden, het is namelijk ook raar. en onder welke steen ik vandaag kom....wat doet het er toe. vooral door mn werk zie ik een hoop schrijnende gevallen, mede daardoor kan ik bepaalde zaken toch redelijk inschatten. en in de Haagsche Schilderswijk (werk ik, niet onder een steen vandaan gekropen) is het ook niet allemaal lief en onschuldig, ik zie af en toe echt nog wel eens wat waar ik van geleerd heb - om het zo maar uit te drukken dan.
klopt dat je niet letterlijk vroeg om een persoonlijke mening. en wat da nog? ik zie het probleem niet. Kan me indenken dat je het niet kan waarderen als mensen je aanspreken op je gedrag, zal wel een reden hebben he?
maar goed, ik heb niet het idee dat dit alles je ook maar enigzins helpt, dus ik ga verder geen moeite en energie aan je verspillen. jij bent immers erg volwassen en staat sterk in je schoenen. veel plezier saampjes
Wie rent, bekent!
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Re: Ouders willen me laten oppakken
Xidori,Xidori schreef:Ik heb een probleem. Ik ben verliefd op iemand van 26 en ben zelf 16. Nu zijn mn ouders op een relatie in tegen. Ik heb gezegd dat als ze het me verbieden,ik de trein pak en naar hem vertrek. Dan wouden ze hem of mij laten oppakken. Dit kan toch helemaal niet. Ik ben VRIJWILLIG vertrokken.
Kan iemand me hier even mee helpen?
Wat wil je nu eigenlijk? Ik denk dat er niemand is die je 'hier even mee kan helpen", zoals je dat zelf verwoord.
Kennelijk heb je je mening al klaar en ben je van mening dat je als 16 jarige geheel zelfstandig kunt beslissen. Ik denk dat je dat dan ook maar gewoon moet doen en dat je dan ook alle consequenties van je beslissing zelf zult moeten dragen. Dat heet eigen verantwoordelijkheid en dat is iets dat je zelf zegt te hebben. Ook al ben je nog maar 16 jaar en vind je het heel normaal om een 26 jarige te prefereren boven je eigen ouders, toch meen je ons te moeten vragen of dit allemaal kan. Wij zeggen wat we ervan denken en dan deugt ons antwoord niet?
Nee, zoek dit zelf maar uit. Je kunt het zelf, want jij bent al volwassen en kunt best zonder onze adviezen!
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
theo TS
- Infopolitie Gast
Re: Ouders willen me laten oppakken
U heeft een probleem, U vraagt ons om even hier mee te helpen,oke.Xidori schreef:Ik heb een probleem. Ik ben verliefd op iemand van 26 en ben zelf 16. Nu zijn mn ouders op een relatie in tegen. Ik heb gezegd dat als ze het me verbieden,ik de trein pak en naar hem vertrek. Dan wouden ze hem of mij laten oppakken. Dit kan toch helemaal niet. Ik ben VRIJWILLIG vertrokken.
Kan iemand me hier even mee helpen?
U krijgt advies/raad/antwoorden,oke.
U neemt de adviezen/ raad/antwoorden niet serieus hoe goed ze ook bedoelt zijn, niet oke
U bent 16 jaar ,U denkt volwassen te zijn, niet oke.
Dat bent u pas op als u 18 jaar bent zolang zijn u ouders verantwoordelijk voor u, oke
U zegt dat tijdelijk intrekken geen samenwonen is ook als u verliefd bent hoe noemt u het dan (ik noem het hokken, oke)
Ik kan maar 1 ding tegen u zeggen meid wordt eens volwassen, OKE!!!!
-
Guido TS
- Infopolitie Gast