Bumperkleven

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Anke TS
Infopolitie Gast

Bumperkleven

Ongelezen bericht door Anke »

Hallo, Tja we zijn gepakt, voor bumperkleven, inderdaad niet iets om trots op te zijn dat weten we maar we hebben er wel een vraag over.
Morgen moet mijn man voorkomen, maar nu hoor ik overal om me heen dat bumperkleven vast moet worden gelegd met geijkte apparatuur, en dat is niet gebeurd, de ( onopvallende ) auto met drie politie agenten erin hebben een hele tijd achter ons gereden, bijna 60 km, maar ze hebben niets op video vastgelegd en zaten minstens 200 meter achter ons, hoe hebben ze het kunnen constateren? Is het rechtmatig? Hebben we morgen een poot om op te staan?
Alvast bedankt.
Groetjes
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Als het proces-verbaal goed in elkaar steekt dan heb je geen poot om op te staan. De waarneming van de verbalisanten zal bepalend zijn.
Er is dus geen apparatuur voor nodig want het is vrij makkelijk om een tussenafstand te schatten, zeker als je je veel in het verkeer bevindt.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Als ik in mijn surveillancevoertuig achter u rij en ik doet dit over een bepaalde afstand waarbij de afstand tussen mijn voertuig en dat van u gelijk blijft is dat reeds voldoende.

Scheelt wel een hoop gez**K als de km-teller van mijn surveillancevoertuit is geeijkt, maar ook zonder geijkte teller kan ik met vrucht verbaal opmaken.

Kortom ik heb daar dus geen camerabeelden voor nodig.

mashi
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Mashi volgens mij heb je het nu over snelheidsovertredingen, terwijl het topic het over vumperkleven heeft.
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Om kort te gaan: Nee, U heeft geen poot om op te staan.
Ik weet niet van wie u heeft gehoord dat dit op video moet worden vastgelegd, maar dat is niet zo.
Ik denk dat dit idee is gaan leven vanwege de televisieprogramma's waarin je dat altijd ziet.
In werkelijkheid is het zo dat als 1 agent U ziet bumperkleven, dit al geldt als bewijs, waartegen in feite niets meer in te brengen is, laat staan als 3 agenten het zien, en dan nog wel over een lengte van 60 km.

Is het niet zo dat er meer is geconstateerd dan alleen bumperkleven, want alleen voor bumperkleven hoef je niet voor te komen......
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Maar om even terug te komen op uw vraag, waarom gaat u in beroep als u niet trots bent op het feit u aan het bumperkleven bent geweest??

Uit uw vraag begrijp ik nml dat u stille hoop heeft dat u onder een eventuele sanctie uitkomt. Bent u daar dan trots op?

Iemand die zijn billen brand moet op de blaren zitten.

mashi
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

thijeleo schreef:Mashi volgens mij heb je het nu over snelheidsovertredingen, terwijl het topic het over vumperkleven heeft.
Als ik 2 bonnen kan schrijven doe ik dat altijd, moet ook m'n streepjes halen :lol:

mashi
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

hij moet morgen verschijnen, dus het hoger beroep is misschien pas later :wink:

maar ik zit me ook af te vragen of je alleen daarvoor langs moet komen. dat ze het bedrag bepalen nav eventuele eerdere overtredingen ok, maar daar hoeft de veroorzaker toch niet bij te zijn? weet het niet.
Wie rent, bekent!
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Zal het waarschijnlijk bumperkleven bij een veel te hoge snelheid zijn geweest.

mashi
Anke TS
Infopolitie Gast

Inderdaad ik weet dat wie zijn billen brand op de blaren moet gaan zitten en inderdaad waren er meer overtredingen, maar die zijn inmiddels via accpet giro's betaald en afgehandeld.( dus niet meer aan de orde neem ik aan ) Nee hoor jullie hebben gelijk fout is fout, maar dat betekend ook dat als de politie een fout maakt, ik daartegen in beroep mag gaan en was het nu werkelijk zo geweest dat het perse op video had moeten staan, dan was de politie ook fout en dan was ik wel in beroep gegaan, nu weet ik genoeg, en zal ik ( waarschijnlijk ) mijn manlief keurig de komende tijd naar het werk ( moeten ) brengen.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Dat zal bij alleen bumperkleven wel meevallen. Het zal een geldboete worden, ik verwacht daar zo geen ontzegging voor. Of hij moet het wel heeel bont gemaakt hebben.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Anke schreef:Inderdaad ik weet dat wie zijn billen brand op de blaren moet gaan zitten en inderdaad waren er meer overtredingen, maar die zijn inmiddels via accpet giro's betaald en afgehandeld.( dus niet meer aan de orde neem ik aan ) Nee hoor jullie hebben gelijk fout is fout, maar dat betekend ook dat als de politie een fout maakt, ik daartegen in beroep mag gaan en was het nu werkelijk zo geweest dat het perse op video had moeten staan, dan was de politie ook fout en dan was ik wel in beroep gegaan, nu weet ik genoeg, en zal ik ( waarschijnlijk ) mijn manlief keurig de komende tijd naar het werk ( moeten ) brengen.
Begrijp me niet verkeerd u heeft idd het recht om in bezwaar te gaan, is alleen jammer dat er mensen zijn die in bezwaar gaan alleen maar om het feit dat ze dit recht hebben. Veel succes en betaal op tijd :wink:

mashi
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Anke schreef:Inderdaad ik weet dat wie zijn billen brand op de blaren moet gaan zitten en inderdaad waren er meer overtredingen, maar die zijn inmiddels via accpet giro's betaald en afgehandeld.( dus niet meer aan de orde neem ik aan ) Nee hoor jullie hebben gelijk fout is fout, maar dat betekend ook dat als de politie een fout maakt, ik daartegen in beroep mag gaan en was het nu werkelijk zo geweest dat het perse op video had moeten staan, dan was de politie ook fout en dan was ik wel in beroep gegaan, nu weet ik genoeg, en zal ik ( waarschijnlijk ) mijn manlief keurig de komende tijd naar het werk ( moeten ) brengen.
Dat zal wel mee vallen. Ik hoop in ieder geval dat er geleerd is van de fout, want denk u eens in hoezeer het gedrag van bumperkleven overkomt op de andere weggebruikers.
Maar in ieder geval, veel sucses bij de rechtszaak. En laat u de uitkomst ook nog even weten. :?:
Anke TS
Infopolitie Gast

Hallo, Tja het uur van de waarheid is bijna aangebroken, tuurlijk laat ik nog even weten hoe de uitkomst is, eigenlijk is het ook niet te begrijpen dat hij zo stom is om te bumperkleven, zeker als je weet dat ikzelf al twee keer van achteren aangereden ben en dus volledig in paniek raak als er iemand bij mij op de bumper zit, maar goed ik hoop zelf ook dat hij er iets van geleerd heeft,
Groet, Anke
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hij heeft enorm veel mazzel gehad, we hebben de adviezen opgevolgd en het boetekleed meteen aangetrokken, op de vraag waarom heeft mijn man meteen geantwoord dat er geen reden voor is en dat het stom is en fout, volgens mij heeft hij daarmee punten gescord, hij is er vanaf gekomen met een boete van 370 euro en 3 maanden voorwaardelijk.
De terugweg naar huis heeft hij zich voor het eerst in jaren aan de snelheid en alle andere regels gehouden!!!! Misschien heeft het geholpen en heeft hij er eens iets van geleerd, geschrokken is ie in ieder geval wel!!
Groetjes,
Anke :oops:
Gesloten