Inname rijbewijs

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Roks TS
Infopolitie Gast

Inname rijbewijs

Ongelezen bericht door Roks »

Wanneer een motorrijder per ongeluk ongeveer 20 cm met het voorwiel van de weg los komt en een motorpolitie ziet dit mag hij dan gelijk het rijbewijs innemen ? Om deze motor overigens staande te houden heeft hij een andere motorrijder rechts ingehaald in een bocht notabene daarbij deze motorrijder afgesneden zodat deze bijna te val kwam. Mag dit allemaal zomaar ?
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Volgens mij kan dit onder artikel 5 vallen. Dat heeft te maken met de verkeersveiligheid. Als iemand dusdanig gevaarlijk rijdt kan hij/zij bekeurd worden en eventueel kan dan het rijbewijs ingevorderd worden.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Laat ik even voorop stellen, dat we alleen jouw verhaal hebben en dus niet de waarneming van de betreffende motoragent. Indien zijn verhaal precies hetzelfde is, kun je je inderdaad afvragen of het rijbewijs ingenomen had moeten worden.

Maar: zoals altijd zijn er twee kanten aan een verhaal, jouw kant en die van de agent.

Het feit, dat de motoragent kennelijk wat kunst en vliegwerk heeft moeten uithalen om jou een stopteken te kunnen geven doet mij vermoeden, dat aan jouw verhaal iets niet helemaal klopt. Maar ik was er niet bij, dus doe ik daar verder geen uitspraak over.
roks TS
Infopolitie Gast

inname rijbewijs

Ongelezen bericht door roks »

In antwoord op het kunst en vliegwerk van de motoragent. Dit komt omdat de motoragend stil stond bij een benzinepomp om een praatje te maken en toen de betreffende motorrijder voorbij zag komen. Omdat de agend dus de snelweg op moest heeft hij een andere motorrijder die uit wilde voegen rechts over de vluchtstrook ingehaald en afgesneden waardoor deze bijna te val kwam.
thijeleo
In Memoriam
Agent

Was het de vluchtstrook, of was het de invoegstrook?
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

nog even een vraag, niet omdat ik u niet geloof maar omdat ik nieuwsgierig ben.

U zegt dat u over de snelweg reed toen het voorwiel per ongeluk 20 centimeter omhoog kwam.
hoe kon dat gebeuren? immers alleen bij hard optrekken zou het voorwiel van de weg af kunnen komen. En dat lijkt mij bij 120 km\u een hele opgave.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Guidoweb5 schreef:nog even een vraag, niet omdat ik u niet geloof maar omdat ik nieuwsgierig ben.

U zegt dat u over de snelweg reed toen het voorwiel per ongeluk 20 centimeter omhoog kwam.
hoe kon dat gebeuren? immers alleen bij hard optrekken zou het voorwiel van de weg af kunnen komen. En dat lijkt mij bij 120 km\u een hele opgave.
Guido, dat valt wel mee. Als je maar genoeg vermogen op het achterwiel hebt. Als ik met mijn motorfiets 120 KM/H rijdt, en ik geef een poepje gas bij dan schiet mijn voorwiel zonder enige moeite omhoog. De kunst is dus om te voorkomen dat dat gebeurd. En dat kan makkelijk, als je je motor maar kent en onder controle hebt.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Dan zal ik het maar gewoon toegeven, ik geloof van het hele verhaal geen ene ruk!

Een motorrijder die per ongeluk (yeah, right) zijn voorwiel 20 cm los krijgt (die moet dus meteen zijn rijbewijs worden afgepakt, want die heeft kennelijk zijn voertuig niet onder controle) en daarbij een keurige snelheid aanhoudt (yeah, right, knap om dan je voorwiel van de grond te krijgen) wordt helemaal voor niets (yeah right) door een agent in een wilde wild-west achtervolging (yeah right) waarbij mensen bijna van de motor worden gereden (yeah right) achtervolgt om dan vervolgens om die 20 cm voorwiel van het wegdek halen het rijbewijs in te vorderen......

Ik geloof er zoals gezegd geen ruk van.

Kortom, weer een behoorlijk gekleurd, eenzijdig, zwaar overdreven broodje aap-verhaal.......
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
thijeleo
In Memoriam
Agent

:toost: :thumleft: :thumright:
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

Bert, ik zeg ook niet dat het onmogelijk is.
Maar ik dacht op het moment dat ik mijn antwoord typte precies hetzelfde over als frans nu doet.

Wilde graag een antwoord van TS hebben door deze vraag te stellen, ben erg benieuwd hoe hij verklaart dat hij per ongeluk, zijn voorwiel 20 centimeter van de grond af krijgt.
verder sluit ik me bij het de opmerking aan dat zo'n persoon niet geschikt is om op een motor te rijden.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

..::Frans::.. schreef:Dan zal ik het maar gewoon toegeven, ik geloof van het hele verhaal geen ene ruk!

Een motorrijder die per ongeluk (yeah, right) zijn voorwiel 20 cm los krijgt (die moet dus meteen zijn rijbewijs worden afgepakt, want die heeft kennelijk zijn voertuig niet onder controle) en daarbij een keurige snelheid aanhoudt (yeah, right, knap om dan je voorwiel van de grond te krijgen) wordt helemaal voor niets (yeah right) door een agent in een wilde wild-west achtervolging (yeah right) waarbij mensen bijna van de motor worden gereden (yeah right) achtervolgt om dan vervolgens om die 20 cm voorwiel van het wegdek halen het rijbewijs in te vorderen......

Kortom, weer een behoorlijk gekleurd, eenzijdig, zwaar overdreven broodje aap-verhaal.......

En toch is het echt gebeurd!!! :wink:

Afbeelding

Right YeaHHHHH
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

ThunderSTreak schreef:
..::Frans::.. schreef:Dan zal ik het maar gewoon toegeven, ik geloof van het hele verhaal geen ene ruk!

En toch is het echt gebeurd!!! :wink:

Afbeelding

Right YeaHHHHH
Da's geen 20 cm, da's niet per ongeluk, da's niet op de snelweg en da's niet ongecontroleerd...... :twisted:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:

Guidoweb5 schreef:....................verder sluit ik me bij het de opmerking aan dat zo'n persoon niet geschikt is om op een motor te rijden.
Dat wordt uitboeken! :wink:
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Guidoweb5 schreef:Maar ik dacht op het moment dat ik mijn antwoord typte precies hetzelfde over als frans nu doet.
Waarom zeg je (niemand overigens) dat dan niet ??? Ik begin die l*l-verhalen wel zo langzamerhand zat te worden, en weet je wat het ergste is, waarschijnlijk denkt TS ECHT dat ie nog in zijn recht staat ook nog...... :?
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:

Maar goed, even alle gekheid op een stokje.

Als ervaren motorrijder ben ik van mening dat het niet slim is om wheely's te maken op de openbare weg. Daar gaat wel degelijk een gevaarzetting vanuit en dat is voor de politie een terechte aanleiding om tot actie over te gaan.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Gesloten