Bumperkleven

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

J.Leeflang TS
Infopolitie Gast

Bumperkleven

Ongelezen bericht door J.Leeflang »

BUMPERKLEVEN
Op 14 juli j.l was het nogal druk op de A28 en daarom besloot ik op de rechterkant van de weg te blijven rijden. (TIJD 15.35)
De snelheid was ongeveer 80 tot 90 km per uur.
Zelf heb ik ruim 2 seconden afstand gehouden op mijn voorganger. Tot mijn grote verbazing kwam er een vrachtwagen op nog geen twee meter achter mij rijden en hield dit een paar minuten vol. Hij seinde iedere keer met zijn lichten. Ik kon ook niet meer naar rechts uitwijken, want het was op dat moment te druk om in te voeten op de linker baan.

DE VRACHTWAGEN HAD HET KENTEKENNUMMER: 0H-**-VG. ER STOND MET GROTE LETTERS OOK OP DE ACHTERZIJDE VAN DE VRACHTWAGEN
<verwijderd>.

Wij vinden dat deze chauffeur ons heel veel angst heeft bezorgd. Uiteidelijk is hij met een vaart van minstens 95 km per uur gepasseerd.

Graag zou ik een bevestiging willen hebben van u van ontvangst van deze e-mail

Hoogachtend,

J.Leeflang
Leeuwstraat **
3318 VD Dordrecht
Tel. 078 - 76 15 ***
e-mail: janadaleeflang (at) hetnet.nl

Opm. ..::Frans::..

Deze site is een site OVER de politie, niet VAN de politie, hoewel hier wel veel agenten meelezen en lid zijn.

Daarnaast is het tegen de regels om persoonsgegevens (zelfs al zijn ze van uzelf) te posten. Daarom is deze posting op sommige punten door mij aangepast.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

U zou contact op kunnen nemen met het betreffende bedrijf.
De politie kan hier echter niet veel mee... Doordat het niet door een (B)OA is vastgesteld heeft het geen rechtswaarde.
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door donmarcello »

En nu ????
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Niet leuk wat u is overkomen maar wat denkt u met deze berichtgeving te bereiken???????????

mvg,

Mashi
Castaway
Gewaardeerd lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door Castaway »

Volgens mij haalt TS links en rechts een beetje door elkaar in zijn uitleg.. Ik kan de verkeerssituatie op dat moment niet inschatten maar ik heb zelf een behoorlijke hekel aan agressie in het verkeer.
Aan de andere kant: Wanneer iemand 80 á 90 km/h op de linker baan rijdt kan ik mij er iets bij voorstellen dat mensen zich daar aan irriteren (including me). Als je dan zelfs wordt ingehaald door vrachtwagens zegt dat genoeg lijkt mij..
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Castaway schreef:Volgens mij haalt TS links en rechts een beetje door elkaar in zijn uitleg.. Ik kan de verkeerssituatie op dat moment niet inschatten maar ik heb zelf een behoorlijke hekel aan agressie in het verkeer.
Aan de andere kant: Wanneer iemand 80 á 90 km/h op de linker baan rijdt kan ik mij er iets bij voorstellen dat mensen zich daar aan irriteren (including me). Als je dan zelfs wordt ingehaald door vrachtwagens zegt dat genoeg lijkt mij..
Oke maar wat wil men dan met deze topic bereiken , was de vraag.

Ik hou er niet van als iemand met 1 kant van het verhaal zomaar een naam en toenaam op het internet plaatst en dus kennelijk al iemand veroordeeld, is niet netjes en dan zeg ik het nog genuanceerd.

mashi
Castaway
Gewaardeerd lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door Castaway »

mashi schreef:Oke maar wat wil men dan met deze topic bereiken , was de vraag.
Dat alle politiemensen op dit forum massaal jacht gaan maken op die gemene vrachtwagenchauffeur natuurlijk.
Daar heeft de topic starter als brave belastingbetalende burger alle recht op. Toch? :wink: :roll:
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Tja, sommige vrachtwagenschauffeurs zijn niet erg professioneel. Gwoon melden bij de politie.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
sunwave TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Zoals Walter mijn grote voorbeeld altijd zegt: En wat verwacht u nou van ons?
HellDuke TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door HellDuke »

Tja, sommige vrachtwagenschauffeurs zijn niet erg professioneel. Gwoon melden bij de politie.
Yep klopt, maar dat haalt het lang niet bij de hoeveelheid automobilisten die vrachtwagens hinderen en zonodig alle ruimte innemen die een vrachtwagen nodig heeft om te manouvreren...
Theo123 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Theo123 »

Ik heb het wel eens gehad dat bij wegwerkzaamheden een vrachtwagen mij niet voorbij wilde laten aangezien hij midden op de twee (versmalde) rijbanen ging rijden en sneed mij ook af, dit duurde minstens 5 minuten tot het einde van de versmalde rijbanen in zicht was. Ik heb het kenten genoteerd en het bedrijf (stond op de vrachtwagen). Heb het bedrijf gebeld en verteld wat er gebeurd was. De baas weet er nu van.

Theo
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Zou dat misschien met de versmalling te maken hebben ? Bij de meeste wegversmallingen past een vrachtwagen maar net tussen de twee strepen. En om ongelukken te voorkomen rijden sommige chauffeurs dan zo dat inhalen onmogelijk is. Puur uit veiligheid dus.

Overigens is de max. snelheid bij zo'n wegversmalling meestal 70 KM/H. Dus waarom zou je dan in willen halen ?
HellDuke TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door HellDuke »

Klopt ja, ik heb wel eens meegemaakt dat we in de vrachtwagen over een smal viaduct reden zonder vluchtstrook en dat er een of ander busje ons toch ging inhalen. Gevolg: met z'n spiegel tegen onze bak aan en hij moest echt uitkijken en in de remmen om het niet erger te maken, dus zie zo'n actie van een vrachtwagenchauffeur maar als bescherming voor de automobilisten tegen zichzelf. Datzelfde verhaal geldt voor voorsorteren bij kruispunten, daar staan vrachtwagens ook op twee vakken, ivm het uitzwaaien in de bochten, helemaal met een meesturende achteras onder je trailer.
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

Theo123 schreef:Ik heb het wel eens gehad dat bij wegwerkzaamheden een vrachtwagen mij niet voorbij wilde laten aangezien hij midden op de twee (versmalde) rijbanen ging rijden en sneed mij ook af, dit duurde minstens 5 minuten tot het einde van de versmalde rijbanen in zicht was. Ik heb het kenten genoteerd en het bedrijf (stond op de vrachtwagen). Heb het bedrijf gebeld en verteld wat er gebeurd was. De baas weet er nu van.

Theo
Bij de meeste wegwerkzaamheden geldt een snelheidsbeperking van 70 en een inhaalverbod voor motorvoertuigen op meer dan 2 wielen en het inhaalverbod geld dan voor twee (versmalde) rijbanen.
Maar dat bent u zekers vergeten te zeggen tegen de baas van die chauffeur. :evil:
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

En daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Want laten we eerlijk zijn; De vrachtwagenchauffeur zorgt er ook meteen maar voor dat anderen geen domme dingen doen en gaan inhalen waar het eigenlijk niet kan....

Aan de andere kant; 30 seconden later bij je afspraak aankomen is ook een aardig probleem... 8)

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gesloten