Bekeuren vanaf een foto
Moderator: Moderatorteam
-
R. Verbiest TS
- Infopolitie Gast
Bekeuren vanaf een foto
Ik heb een vraag over het volgende onderwerp,
Iemand krijgt twee beschikkingen thuis gestuurd van het CJICB. Een voor het rijden door het rode verkeerslicht en een voor het niet volgen van de verplichte rijrichting van het voorsorteervak. Voor het rijden door het rood is de betrokkene geflitst middels een flitspaal. Blijkbaar heeft men op de foto, uit de flitskast, gezien dat betrokkene ook een stuk over de rijstrook voor linksaf heeft gereden.
Mag men de foto uit de flitskast gebruiken om nog een extra bekeuring uit de schrijven voor de overtreding van, niet volgen verplichte rijrichting.
Iemand krijgt twee beschikkingen thuis gestuurd van het CJICB. Een voor het rijden door het rode verkeerslicht en een voor het niet volgen van de verplichte rijrichting van het voorsorteervak. Voor het rijden door het rood is de betrokkene geflitst middels een flitspaal. Blijkbaar heeft men op de foto, uit de flitskast, gezien dat betrokkene ook een stuk over de rijstrook voor linksaf heeft gereden.
Mag men de foto uit de flitskast gebruiken om nog een extra bekeuring uit de schrijven voor de overtreding van, niet volgen verplichte rijrichting.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
het lijkt me niet dat een medewerker van het cjib (of weet ik het waar die foto's verwerkt worden) een bon kan uitschrijven nav de foto. zijn ook geen oa's of boa's meen ik. Durf ik niet met zekerheid te zeggen trouwens.
Dus eigenlijk neem ik aan dat het een zelfde bekeuring is als die voor het rode licht, gewoon bekeurd 'door de camera' zeg maar.
Dus eigenlijk neem ik aan dat het een zelfde bekeuring is als die voor het rode licht, gewoon bekeurd 'door de camera' zeg maar.
Wie rent, bekent!
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Op zich wel apart want als het andere verkeerslicht bijvoorbeeld wel groen licht uitgestraald zou hebben dan wordt er voor een van de feiten geschreven.
Gaarne iets meer uitleg mbt de situatie.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Volgens mij worden de foto's gewoon door een dienst van het korps zelf bekeken en vervolgens verzonden naar het CJIB, heb daar wel eens iets over gelezen. Mij lijkt het dat deze mensen wel de BOA status hebben, laatst was er namelijk een discussie dat er een fotorolletje uit een Gatso verwisseld was door een niet-BOA, dit zou niet rechtsgeldig geweest zijn. Kan iemand mij even verbeteren als ik het fout heb?The Scorpion schreef:het lijkt me niet dat een medewerker van het cjib (of weet ik het waar die foto's verwerkt worden) een bon kan uitschrijven nav de foto. zijn ook geen oa's of boa's meen ik. Durf ik niet met zekerheid te zeggen trouwens.
-
andre TS
- Infopolitie Gast
-
andre TS
- Infopolitie Gast
-
R.verbiest TS
- Infopolitie Gast
Men heeft twee beschikking thuis gekregen. Allebei overtredingsdatum 2 juni 2005, om 13.03 uur. 1 voor het niet stoppen rood verkeerslicht en 1 voor het niet volgen van de verplichte rijrichting van het voorsorteervak. 2 x 95 euro. Dus men heeft ook hetzelfde tijdstip gehanteerd.rich schreef:Op zich wel apart want als het andere verkeerslicht bijvoorbeeld wel groen licht uitgestraald zou hebben dan wordt er voor een van de feiten geschreven.
Op de beschikking van het rode verkeerslicht staat een fotonummer. Ik weet dat daar flitspalen staan, dus neem ik ook aan dat men hiermee geflitst is anders straat er geen nummer bij vermeld. Dus dan kan het niet anders dat men de foto gebruikt heeft om ook te bekeuren voor het niet volgen van de verplichte rijrichting voorsorteervak. Men is niet staande gehouden.
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Re: Bekeuren vanaf een foto
Het antwoord is ja, mist de foto bekeken wordt door een opsporingsambtenaar en hij een extra overtreding constateert. Nergens is voorgeschreven dat alleen van snelheidovertredingen en roodlicht overtredingen een foto gemaakt mag worden.R. Verbiest schreef:Ik heb een vraag over het volgende onderwerp,
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
En de combinatie is in principe ook mogelijk.
Bijv bij een weg met een T-kruising waar dus rechtdoor en rechtsaf is toegestaan....
Iemand kan dan door het rood zijn gereden en tevens zijn gekeerd, oid.
Als dat uit de foto's blijkt (altijd 2), dan kunnen 2 bonnen de uitkomst zijn...
Bijv bij een weg met een T-kruising waar dus rechtdoor en rechtsaf is toegestaan....
Iemand kan dan door het rood zijn gereden en tevens zijn gekeerd, oid.
Als dat uit de foto's blijkt (altijd 2), dan kunnen 2 bonnen de uitkomst zijn...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'