Bekeuring en verhuizen
Moderator: Moderatorteam
Bekeuring en verhuizen
Ondanks dat ik toch echt het forum heb doorzocht en ook de schatkist, kon ik het antwoord op mijn volgende vraag niet vinden: een oom van mij heeft bij een staandehouding voor een kleine snelheidsovertreding drie jaar geleden zijn rijbewijs aan de opsporingsambtenaar gegeven en die heeft het adres daaruit overgenomen. Twee weken daarna is mijn oom verhuisd en hij heeft niets meer gekregen van het CJIB. Bestaat er nog kans dat hij post ontvangt of is de termijn verstreken?
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
ik geloof dat je hebt gezocht....maar ik heb het wel ergens zien staan. weet echter ook even niet meer waar.
Je oom moet mijn inziens niet afwachten en contact opnemen met het CJIB en de zaak voorleggen. Dan komt er wel een oplossing. als hij steeds niet betaalt komen er een paar verhogingen bij, en komt hij gesignaleerd te staan. (na 3 jaar is die kans niet ondenkbaar trouwens).
Je oom had bij het verhuizen het eigenlijk al moeten regelen met politie/cjib. En de nieuwe bewoners moeten bedanken voor het niet doorsturen van de post.
Je oom moet mijn inziens niet afwachten en contact opnemen met het CJIB en de zaak voorleggen. Dan komt er wel een oplossing. als hij steeds niet betaalt komen er een paar verhogingen bij, en komt hij gesignaleerd te staan. (na 3 jaar is die kans niet ondenkbaar trouwens).
Je oom had bij het verhuizen het eigenlijk al moeten regelen met politie/cjib. En de nieuwe bewoners moeten bedanken voor het niet doorsturen van de post.
Wie rent, bekent!
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Zoeken op naam of kenteken is ook mogelijk. Je kan uiteraard ook een politiebureau binnen wandelen en vragen of je gesignaleerd staat. Of je vervolgens dan ook weer (snel) naar buiten kan wandelen is een tweede.MarcH schreef:Contact opnemen met het CJIB lukt niet, aangezien de aanzegging van beschikking geen nummer bevat en zonder dat nummer is men niet in staat de gegevens in te zien van de beschikking.
Oké, bedankt voor de antwoorden. Ik weet nu wat ik door kan geven en als dan ook nog het CJIB mee zou willen werken, zou dat fijn zijn: tot nu toe werd hij steeds afgescheept i.v.m. het ontbrekende nummer.SWAT schreef:Zoeken op naam of kenteken is ook mogelijk. Je kan uiteraard ook een politiebureau binnen wandelen en vragen of je gesignaleerd staat. Of je vervolgens dan ook weer (snel) naar buiten kan wandelen is een tweede.
- The Scorpion
en lukt dat helaas nog steeds niet, is het inderdaad toch wel handig om daarna naar een politiebureau te lopen.
kleine snelheidsovertreding, tweemaal verhoging, zal niet boven de 100 euro uitkomen denk ik. dus als je dat meeneemt (kan bij sommige bureau's ook pinnen maar zou gewoon cash meenemen) slaap je gewoon weer thuis.
kleine snelheidsovertreding, tweemaal verhoging, zal niet boven de 100 euro uitkomen denk ik. dus als je dat meeneemt (kan bij sommige bureau's ook pinnen maar zou gewoon cash meenemen) slaap je gewoon weer thuis.
Wie rent, bekent!
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
- The Scorpion
hehe ja dat zeker
lijkt mij toch enorm niet gaaf, als je weet dat je bij elke simpele verkeerscontrole het bokkie kan zijn. of als vroeg in de ochtend de bel gaat en het groepje van de betex staat voor de deur (dan kunnen ze je huidige adres ineens wel vinden
)
maar goed, het blijft zn eigen schuld, als je verhuist moet je je zaken goed regelen.
lijkt mij toch enorm niet gaaf, als je weet dat je bij elke simpele verkeerscontrole het bokkie kan zijn. of als vroeg in de ochtend de bel gaat en het groepje van de betex staat voor de deur (dan kunnen ze je huidige adres ineens wel vinden
maar goed, het blijft zn eigen schuld, als je verhuist moet je je zaken goed regelen.
Wie rent, bekent!
Oh dat zeer zeker maar als je in 6 jaar 4x verhuist, dan gaat er nog wel eens wat mis. Maar ja, hij vliegt nooit en met de auto gaat hij ook maar nauwelijks dus daarom is er drie jaar lang niks gebeurd. Nu wil hij toch wel graag weten hoe het loopt.The Scorpion schreef:maar goed, het blijft zn eigen schuld, als je verhuist moet je je zaken goed regelen.
Het is overigens wel aardig dat men bij de gemeente stelt, dat bij een verhuizing het rijbewijs niet vernieuwd hoeft te worden.
- The Scorpion
als hij elke zn rijbewijs had moeten vernieuwen bij elke verhuizing, zou dat een dure grap worden. dus wat dat betreft is het wel aardig van de gemeentje ja. maar dat bedoelde jij vast niet
maar goed, als je zo vaak gaat verhuizen kan ik me indenken dat het weleens mis gaat.(neemt niet weg dat ik bij een bekeuring extra alert zou zijn) maar goed, hoe eerder het geregeld wordt hoe beter. nu loopt het dan nog volgens je eigen planning. je zal net zien dat je, precies die keer, langs de kant gezet wordt als je op weg bent naar....vul maar in -iets belangrijks in ieder geval.
maar goed, als je zo vaak gaat verhuizen kan ik me indenken dat het weleens mis gaat.(neemt niet weg dat ik bij een bekeuring extra alert zou zijn) maar goed, hoe eerder het geregeld wordt hoe beter. nu loopt het dan nog volgens je eigen planning. je zal net zien dat je, precies die keer, langs de kant gezet wordt als je op weg bent naar....vul maar in -iets belangrijks in ieder geval.
Wie rent, bekent!