Eerst wel, daarna niet serieus genomen
Moderator: Moderatorteam
-
Busteramsterdam TS
- Infopolitie Gast
Eerst wel, daarna niet serieus genomen
Vooraf: als doorsnee burger (40 jaar) heb ik nooit iets met de politie in negatieve vorm te maken gehad en zal dat, gelet mijn levensstijl ook zeer waarschijnlijk nooit krijgen. Echter, nu gebeurt mij het volgende:
Afgelopen maandagavond vind ik bij thuiskomst van mijn werk een zeer eigenaardig, handgescheven briefje in mijn brievenbus met de volgende tekst "Ik wil U wel drugs leveren maar U moet nog eerst de vorige betalen. Ik kom vrijdagmorgen om 9 uur bij U langs. Loopt U dan even naar mijn auto <kenteken>. Geen aanhef, geen afzender.
Voor alle duidelijkheid: ik gebruik geen drugs (behalve soms een jointje en dat koop ik gewoon bij een koffieshop) en dus ook geen "schuld" uitstaan. Een vreemd briefje, waarvan mijn eerste gedachte waren "in de verkeerde bus gedeponeerd". Op internet via http://www.rdw.nl het kenteken achterhaalt. Misschien wel een vriend of kennis die een practical joke wilde uithalen (en als dat zo was, was de vriendschap exit). Maar nee, de auto die getoond werd (een gloednieuw peugeot) komt niet in mijn vrienden en/of kennissenkring voor.
Maar later op de avond bekroop mij toch een angstig gevoel. Ik weet dat de afzender zich vergist heeft maar weet die afzender dat ook? Ik ben vaak van huis. Zou de afzender gaan posten wie wanneer en waar naar binnen gaat? Wordt ik verward met een ander?
Na overleg met mijn partner besloten om bij 0900-8844 om advies te vragen. Echt, een zeer vriendelijke en behulpzame dame aan de telefoon. Ik doe mijn hele verhaal en vraag om advies: moet ik dit op zijn beloop laten of aangifte doen bij een bureau. Ook zij trok het kenteken na en vertelde mij dat het een lease-auto (of huur-auto, dat weet ik niet meer) zou zijn. Uiteraard verwachtte ik niet dat zij mij naam en adresgegevens zou vertellen. Uiteindelijk gaf zij mij het advies hier toch melding van te maken bij het politiebureau (Amsterdam Amstelland).
Dus op het het politiebureau.
Afijn, daar aangekomen kreeg ik het idee totaal niet serieus genomen te worden. De dame achter de balie moest met een collega overleggen wat te doen met mijn "klacht". Ik hoorde haar letterlijk zeggen "ik heb hier een meneer staan die dit briefje heeft gekregen en hij beweerd (!) niets met drugs te maken te hebben. Hallo!!!!
Daarna begon ze het hele briefje over te schrijven. Ook dat snapte ik niet. Ik vroeg haar waarom en dat ze het briefje wat mij betreft gewoon kon houden. Achteraf stom, nu heb ik helemaal geen bewijs meer maar goed, ik wilde van die hele mikmak af.
Wat is het resultaat? Letterlijk het advies om "als ik het verzoek krijg van een vreemde om mee te gaan naar een auto, dit te weigeren en de politie te bellen" ! Ten eerste werk ik 5 dagen in de week en ga dus echt niet zitten wachten of iemand om 9 uur bij me aan gaat zitten bellen en ten tweede ben ik ook niet achterlijk. Wat een advies! Ik voel me nu nog onveiliger als afgelopen maandagavond! Morgen zit ik dus de hele dag in spanning of niet m'n huis overhoop is gehaald. Het bellen naar 0900-8844 is mijn inziens dan telaat.
Ik heb begrepen dat hier veel politieagenten op het forum zitten. Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie. Misschien zie ik e.e.a. wel verkeerd maar kan het onbehachelijke gevoel maar niet kwijt raken.
Afgelopen maandagavond vind ik bij thuiskomst van mijn werk een zeer eigenaardig, handgescheven briefje in mijn brievenbus met de volgende tekst "Ik wil U wel drugs leveren maar U moet nog eerst de vorige betalen. Ik kom vrijdagmorgen om 9 uur bij U langs. Loopt U dan even naar mijn auto <kenteken>. Geen aanhef, geen afzender.
Voor alle duidelijkheid: ik gebruik geen drugs (behalve soms een jointje en dat koop ik gewoon bij een koffieshop) en dus ook geen "schuld" uitstaan. Een vreemd briefje, waarvan mijn eerste gedachte waren "in de verkeerde bus gedeponeerd". Op internet via http://www.rdw.nl het kenteken achterhaalt. Misschien wel een vriend of kennis die een practical joke wilde uithalen (en als dat zo was, was de vriendschap exit). Maar nee, de auto die getoond werd (een gloednieuw peugeot) komt niet in mijn vrienden en/of kennissenkring voor.
Maar later op de avond bekroop mij toch een angstig gevoel. Ik weet dat de afzender zich vergist heeft maar weet die afzender dat ook? Ik ben vaak van huis. Zou de afzender gaan posten wie wanneer en waar naar binnen gaat? Wordt ik verward met een ander?
Na overleg met mijn partner besloten om bij 0900-8844 om advies te vragen. Echt, een zeer vriendelijke en behulpzame dame aan de telefoon. Ik doe mijn hele verhaal en vraag om advies: moet ik dit op zijn beloop laten of aangifte doen bij een bureau. Ook zij trok het kenteken na en vertelde mij dat het een lease-auto (of huur-auto, dat weet ik niet meer) zou zijn. Uiteraard verwachtte ik niet dat zij mij naam en adresgegevens zou vertellen. Uiteindelijk gaf zij mij het advies hier toch melding van te maken bij het politiebureau (Amsterdam Amstelland).
Afijn, daar aangekomen kreeg ik het idee totaal niet serieus genomen te worden. De dame achter de balie moest met een collega overleggen wat te doen met mijn "klacht". Ik hoorde haar letterlijk zeggen "ik heb hier een meneer staan die dit briefje heeft gekregen en hij beweerd (!) niets met drugs te maken te hebben. Hallo!!!!
Daarna begon ze het hele briefje over te schrijven. Ook dat snapte ik niet. Ik vroeg haar waarom en dat ze het briefje wat mij betreft gewoon kon houden. Achteraf stom, nu heb ik helemaal geen bewijs meer maar goed, ik wilde van die hele mikmak af.
Wat is het resultaat? Letterlijk het advies om "als ik het verzoek krijg van een vreemde om mee te gaan naar een auto, dit te weigeren en de politie te bellen" ! Ten eerste werk ik 5 dagen in de week en ga dus echt niet zitten wachten of iemand om 9 uur bij me aan gaat zitten bellen en ten tweede ben ik ook niet achterlijk. Wat een advies! Ik voel me nu nog onveiliger als afgelopen maandagavond! Morgen zit ik dus de hele dag in spanning of niet m'n huis overhoop is gehaald. Het bellen naar 0900-8844 is mijn inziens dan telaat.
Ik heb begrepen dat hier veel politieagenten op het forum zitten. Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie. Misschien zie ik e.e.a. wel verkeerd maar kan het onbehachelijke gevoel maar niet kwijt raken.
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
sja,
u vraagt ons te oordelen over een bezoek aan een bureau waar we niet bij geweest zijn.
kort gezegd kan ik wel zeggen dat er wel iets beter met u omgegaan kon zijn.
U heeft het gevoel gekregen dat u niet serieus genomen werd, en dat is, of het nu waar is of niet, nooit de bedoeling.
Maar zoals u in het verhaal zelf al aangeeft is het puur een gevoels kwestie, misschien heeft u iemand getroffen die haar dag niet had, of gewoon verbaal wat minder sterk is.
Misschien is het een collega van mij geweest die zichzelf wat onhandig uitte.
het advies is denk ik alleen maar goed bedoeld.
Kortom; ik vind het jammer dat u een dubbel gevoel hier aan over gehouden hebt, maar uw gevoel is slechts berust op "vermoedens"
welk wijkteam bent u langsgeweest>
u vraagt ons te oordelen over een bezoek aan een bureau waar we niet bij geweest zijn.
kort gezegd kan ik wel zeggen dat er wel iets beter met u omgegaan kon zijn.
U heeft het gevoel gekregen dat u niet serieus genomen werd, en dat is, of het nu waar is of niet, nooit de bedoeling.
Maar zoals u in het verhaal zelf al aangeeft is het puur een gevoels kwestie, misschien heeft u iemand getroffen die haar dag niet had, of gewoon verbaal wat minder sterk is.
Misschien is het een collega van mij geweest die zichzelf wat onhandig uitte.
het advies is denk ik alleen maar goed bedoeld.
Kortom; ik vind het jammer dat u een dubbel gevoel hier aan over gehouden hebt, maar uw gevoel is slechts berust op "vermoedens"
welk wijkteam bent u langsgeweest>
-
Busteramsterdam TS
- Infopolitie Gast
Okay, misschien heb ik me ook door een paar vrienden (die ik in vertrouwen had genomen) een beetje gek laten maken. Ik werd zojuist gebeld door een agent met de mededeling dat ze geen verdachte personen rond mijn huis aan zijn getroffen.
M.a.w. m'n melding had dus wel degelijk zin.
Ik ben in ieder geval een stuk rustiger nu (en als een agent zich aangesproken voelde in mijn vorige berichtje, dan spijt me dat zeer).
Groeten,
B.
Ik ben in ieder geval een stuk rustiger nu (en als een agent zich aangesproken voelde in mijn vorige berichtje, dan spijt me dat zeer).
Groeten,
B.
Ze hebben uw melding dus wel meegenomen, en zullen daardoor wat meer bij uw huis hebben gesurveilleerd. Gelukkig is er niks gebeurt, en kunt u weer rustig slapen...Busteramsterdam schreef:Okay, misschien heb ik me ook door een paar vrienden (die ik in vertrouwen had genomen) een beetje gek laten maken. Ik werd zojuist gebeld door een agent met de mededeling dat ze geen verdachte personen rond mijn huis aan zijn getroffen.
Groeten,
B.
En dit is een voorbeeld voor andere mensen... Ze zien wel iets, maar maken er geen melding van, omdat de politie 'er toch niets aan doet'. Goed dat u nog even verteld hoe het afgelopen is, en dat men hiervan leert dat melding maken wel degelijk zin heeft!!
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Re: Eerst wel, daarna niet serieus genomen
Als men u deed overkomen alsof u leugenachtig was begrijp ik dat u zich in uw @#$ getast voelt.Busteramsterdam schreef:.
Maar wat verwacht u in deze van de politie?
Ik zou de man/vrouw aan de balie ook het advies geven om niet met vreemde mannen mee te gaan, niet zomaar open te doen en de politie te bellen bij onraad, ik zie geen probleem. Kennelijk u wel, ben dan ook benieuwd naar wat u van de politie verwacht na de door u gedane melding.
mashi
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Mashi,
Deze doet het altijd goed als je een dergelijk geval aan de balie krijgt of aan de telefoon:
Wat verwacht U wat wij nu doen? Als U mij dat duidelijk kunt maken zal ik het in overweging nemen
In negen van de tien gevallen taaien ze dan af omdat ze wel bellen maar eigenlijk ook niet weten waarom of wat ze moeten zeggen op die vraag/
De politie is niet alleswetend en al zeer zeker niet de instantie die overal maar een oplossing voor heeft of inzet op pleegt.
Deze doet het altijd goed als je een dergelijk geval aan de balie krijgt of aan de telefoon:
Wat verwacht U wat wij nu doen? Als U mij dat duidelijk kunt maken zal ik het in overweging nemen
In negen van de tien gevallen taaien ze dan af omdat ze wel bellen maar eigenlijk ook niet weten waarom of wat ze moeten zeggen op die vraag/
De politie is niet alleswetend en al zeer zeker niet de instantie die overal maar een oplossing voor heeft of inzet op pleegt.
-
Thijs TS
- Infopolitie Gast
Re: Eerst wel, daarna niet serieus genomen
Hallo,Busteramsterdam schreef: De dame achter de balie moest met een collega overleggen wat te doen met mijn "klacht". Ik hoorde haar letterlijk zeggen "ik heb hier een meneer staan die dit briefje heeft gekregen en hij beweerd (!) niets met drugs te maken te hebben. Hallo!!!!
Ik zie er het probleem niet zo van in eigenlijk. Misschien ligt dat aan mij, maar volgens mij beschrijft ze gewoon wat er aan de hand is.
Afijn, gelukkig heeft u er nu een beter gevoel over.
- Bartikel
- Roepnaam: Bart
- Geslacht:
- Leeftijd: 57
Dag Walter,
Jij schreef
Als die klant wist hoe en wat de politie kan zal ze niet met een vraag komen maar met een verzoek. Men verwacht van de politie deskundig advies en geen ongefundeerde terugkoppel vraag. Ook verwacht men dat de politie het initiatief pakt en tenminste zijn klant serieus neemt.
Walter m.i. is service gericht denken meer doen dan je klant verwacht. Dus niet hetzelfde.
Groetjes Bartikel
Jij schreef
Hier krijg ik een beetje een raar gevoel bij. Sommige mensen moeten een drempel over om met een hulpvraag bij de politie te komen. Als dan het antwoord de bovengenoemde vraag is vraag ik mij af of dit de juiste manier is (zeker met de gedachte erachter) om een klant te woord te staan.Deze doet het altijd goed als je eendergelijk gevalaan de balie krijgt of aan de telefoon.
Wat verwacht U wat wij nu doen? Als U mij dat duidelijk kunt maken zal ik het in overweging nemen. In negen van de tien gevallen taaien ze dan af omdat ze wel bellen maar eigenlijk ook niet weten waarom of wat ze moeten zeggen op die vraag
Als die klant wist hoe en wat de politie kan zal ze niet met een vraag komen maar met een verzoek. Men verwacht van de politie deskundig advies en geen ongefundeerde terugkoppel vraag. Ook verwacht men dat de politie het initiatief pakt en tenminste zijn klant serieus neemt.
Walter m.i. is service gericht denken meer doen dan je klant verwacht. Dus niet hetzelfde.
Groetjes Bartikel
Voorbereid op het onverwachte !!
Het gaat volgens mij om de ONDERTOON en dat is dat de gemiddelde burger niet weet wat hij/zij wil en dan maar eens gaat kijken of de politie het kan oplossen. Of men heeft ergens last van en durft zelf niet de buren aan te spreken, dat moet de politie dan maar doen. Zelfredzaamheid is iets wat zo langzamerhand een uitgestorven iets lijkt te worden.
In het beginsel wordt iedereen netjes te woord gestaan. Alleen moeten op een gegeven moment keuzes gemaakt worden.En die keuze zal naar aanleiding van het gesprek en de melding in vele gevallen daartoe leiden dat de burger eerst zelf eens iets moet ondernemen (helaas komt men in de praktijk nogal eens voor teveel onzinnige dingen naar het politiebureau).
gr, mashi
In het beginsel wordt iedereen netjes te woord gestaan. Alleen moeten op een gegeven moment keuzes gemaakt worden.En die keuze zal naar aanleiding van het gesprek en de melding in vele gevallen daartoe leiden dat de burger eerst zelf eens iets moet ondernemen (helaas komt men in de praktijk nogal eens voor teveel onzinnige dingen naar het politiebureau).
gr, mashi
Ja die ook wel...mashi schreef:je bedoelt Walter en Mashi?Julio schreef:Ik ga met Bartikel en Mashi mee. Hoop dingen wat de burger zelf zou kunnen oplossen, maar in sommige gevallen, voelt men zich toch beter om de politie in te lichten.
Het ligt mi helemaal aan de omstandigheden.
Als er een groepje staat van 25 jongere, die zorgen voor geluidsoverlast, stap ik er ook niet in me eentje op af. Ben dan misschien een schijterd, maar heb geen zin in gebroken botten ofzo.
En dat zijn dingen waarvoor ik wel de politie voor zou bellen.
Maar als de buren de radio te hard hebben staan, dan kun je of vragen of die iets zachter mag, of als 't goeie muziek is, luister je gezellig mee