klacht over een agent hoe ga ik hier mee om???

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Esmayleigh TS
Infopolitie Gast

klacht over een agent hoe ga ik hier mee om???

Ongelezen bericht door Esmayleigh »

Vanmorgen moest ik even een taart halen(dochter is jarig vandaag) en er was geen parkeerplek. Ik heb mijn auto fout geparkeerd.

Bij terugkomst stond er een politie auto de bon uit te schrijven. Eigen schuld dacht ik direkt en maakte mij dus niet druk. Ze parkeren hun auto naast die van mij en stappen samen uit en komen naar mij.

Ik zeg direkt tja eigen schuld he dom van mij. Er kon geen lachje af alleen de vraag naar mijn rijbewijs. Die gaf ik netjes af. Een meneer die zijn auto stond in te laden wees mij op het bord waar meneer de agent zijn auto parkeerde (invalidenbord) dus ik zeg voor de gein; u staat nu ook fout geparkeerd.

Agent zei direkt tegen mij; bent u de leukste thuis! Ik begin te lachen en zeg; "meneer mijn dochter is vandaag jarig ik ben erg vrolijk en maak mij niet druk om die bon dat is mijn eigen fout."

"Dat staat anders niet op uw op uw hoofd geplakt dat u een verjaardag heeft." Ik begrijp de heer niet helemaal beantwoord netjes de vragen en zeg nog: "meneer niet zo boos doen hoor vandaag ik ben ook gezellig tegen u".

Meneer kijkt mij heel boos aan en vraagt zich af waar ik mee bezig ben. Ik zeg:"meneer ik probeer u blij te maken." Daar had hij geen zin in.

Ik zei toen: "maar joh je moet wel lol hebben in je werk hoor en er wat van maken anders is het niet goed voor je gezondheid."

Meneer kijkt nog bozer en zegt: "ik neem niet voor niets ontslag en duwt de gele bon in mijn handen."

Ik denk hier over na op weg naar huis en denk eigenlijk alleen maar; Wat nou als die meneer agent een niet zo vrolijk persoon had getroffen dan had dit anders afgelopen en waarom omdat meneer agent zelf nergens tegen kan en de ongezelligheid zelf was.

Ze hebben toch een voorbeeld functie? Horen ze zelf niet vriendelijk te blijven? Dit veroorzaakt nou problemen en wat krijg je dan zinloosgeweld en de strafbare persoon krijgt de schuld en niet de agent!!!

Ik vond dit stijlloos en vind dat ik niet netje ben behandeld door deze meneer maar hoe ga ik hier nu mee om????? Ik wil het graag kwijt omdat ik niet wil dat deze meneer agent nog langer zo ongezellig gaat doen tegen mensen die hij op de bon moet gooien. Ik vind dat dit gewoon niet kan.....

Wie weet hoe ik hier een klacht van kan maken naar deze meneer???
Esther
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Weet u zeker dat het een agent was, en geen parkeerwacht??
En natuurlijk nog gefeliciteerd met uw dochter...;)
Laatst gewijzigd door Julio op 06 jul 2005, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Op de bon die u heeft gekregen staat bovenin een dienstnummer van de betreffende agent.

U kunt schrifftelijk een klacht indienen bij de korpschef van het korps waar deze agent onder valt.

Op elk politie bureau staan er ook folders over de klachten richtlijn bij de politie.

U bericht toont niet iets van klantvriendelijkheid van de politie om het maar zo te noemen ;)

Ik hoop dat onze benadering beter is.
In ieder geval gefeliciteerd met uw dochter.
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Julio schreef:Weet u zeker dat het een agent was, en geen parkeerwacht??
Julio gast heeft het duidelijk over een .....politie auto....
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Beste Esther,

Waarom zou je een klacht in willen dienen? Die agent doet zijn werk en als hij verder geen zin heeft in een gesprek dan kan dat.
Die agent weet wel wat hij moet doen als hij een minder gezellig persoon tegenkomt.

Je hebt allemaal wel eens een dag dat het wat minder loopt en dan kan je wel eens een reactie geven die niet wenselijk of gepast is. Een agent is en blijft ook maar een mens. Het is zeker niet goed te noemen maar met een klacht los je daar waarschijnlijk weinig mee op.

Ik kan zelf ook wel eens kort zijn in bekeuringssituaties.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door donmarcello »

En daarbij ....hij neemt toch al ontslag :wink:
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Als je wat rich zojuist zegt meeneemt, en er dan nog steeds zo tegenover staat, dan kun je wellicht naar het desbetreffende bureau gaan en een gesprek aan vragen. Wellicht wordt het dan duidelijk.
Esmayleigh TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Esmayleigh »

Dank julie wel voor de snelle reactie en ja het was een agent. En tuurlijk ik heb ook wel eens een rotdag maar als iemand vriendelijk en beleeft tegen mij is blijf ik wel beleeft terug. Deze meneer was alles behalve vriendelijk. En persoonlijk in sommige functies dien je nou eenmaal beleeft te blijven hoe je humeur ook is op dat moment. Ik wil nog steeds een klacht indienen en ga dit ook zeker doen omdat ik wil voorkomen dat deze agent een verkeerd persoon tegen komt die zijn humeur niet kan waarderen. Dat is tenslotte de wereld waarin wij helaas leven.

Bedankt allemaal.
Esther
michelh TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door michelh »

Ik wil zeker niet de agent in kwestie in bescherming nemen. Aannemend dat u kant van het verhaal klopt, is dit zeker geen goed voorbeeld. Ik denk dat de aanleiding van het gesprek van beide kanten verkeerd is gelopen. U wordt aangesproken op uw gedrag, namelijk fout parkeren. Als tegen antwoord in uw verhaal wijst u de agent ook op zijn foutive parkeer gedrag. Het is namelijk niet altijd mogelijk eerst een parkeerplekje te zoeken en een euro in de parkeermeter te doen. Ook al hebben wij onthefing van het RVV. Dit is namelijk de gedraging waar u voor bekeurd bent. Het is ook niet van belang omdit in een bekeurings situatie altijd maar uit te leggen. Als ik voorafgaande aan deze bekeurings situatie een rot incident voor mijn kiezen heb gehad of dit is de tiende opmerking van een van de betrokkene, kan deze ook bij mij in het verkeerde keelgat schieten. En ook ik kan wel eens scherp of achteraf ongepast reageren, ook ik blijf mens.

Met de opmerking:" in sommige functies dien je nou eenmaal beleeft te blijven hoe je humeur ook is op dat moment". Ben ik het niet mee eens.
Ga eens een week mee op de auto. Dan ben ik benieuw of je dit nog steeds vind. Er zijn namelijk mensen in de maatschappij, waarbij beleeft zijn echt niet helpt en je ze moet aanspreken in hun eigen taal.
Ik denk ook dat een klacht niet helpt in deze. Probeer eerst via het bureau in gesprek te komen met de desbetreffende agent, misschien komt er dan een heel andere verhaal op tafel. komt hier niets uit kan je altijd nog overwegen om een klacht in te dienen.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

En nou moet me toch iets van 't hart...

Omdat een agent niet 'als een zonnetje' mensen te woord staat, krijgen we zinloos geweld? :shock:

Mensen willen allemaal maar klachten indienen... Ik denk dat ik iedere burger ook maar aan ga klagen, omdat die niet meteen vriendelijk glimlachend als een zonnetje, z'n rijbewijs overhandigt... 8)

Die collega heeft kennelijk al ontslag genomen, maar schrijft evengoed nog bonnen uit... Hij werkt dus wel gewoon door...en ik kan daar alleen maar waardering voor opbrengen. Om maar eens wat anders te noemen...

Ik vraag me nu dus echt af; Kunnen we nu werkelijk helemaal niks meer van elkaar hebben en willen we al klachten indienen omdat mensen 'niet aardig zijn'? Alsjeblieft zeg...Dan kan ik wel blijven klagen...

* Als ik uit m'n raam kijk, zie ik het reclamebord van TPG post 'flikkeren'. Klacht!
* M'n buurvrouw laat iets wel erg hard op de vloer vallen. Klacht!
* 3 schoolgaande jochie's schreeuwen vanaf hun fiets. Klacht!

3 klachten in 2 minuten tijd... 8)

Oftewel, ik vraag me echt af of we allemaal nou echt zo 'lichtgeraakt' zijn geworden dat we helemaal niks meer kunnen hebben en overal maar over willen klagen...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

michelh TS
Infopolitie Gast

Ik ben wel van mening dat er een aantal mensen zijn die als nog hun gelijk willen halen via een klacht.
Er is niets mis mee dat deze procudure bestaat en zo zorg dragen aan een beter kwaliteit van de politie agent in het politie vak. In mijn ogen worden de klachten ook wel eens te makelijk opgenomen.
De desbetrefende dienders die de klachten behandelen, hebben hier een dagtaak aan. Het is ook wel een recht van de burger dat hun klacht inbehandeling wordt genomen.
Misschien als de procudue wordt veranderd of men er voor moet gaan betalen, er wel van uitgaande dat als hij gegrond wordt verklaard men hun geld terug krijgt er een hoop onzin klachten weg blijven.
Ik moet immers ook betalen als ik een civiele zaak opstart.
De burger is er toch ook blij als er meer blauw op straat is en minder op het bureau
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Daar komt bij dat een onderzoek naar een dergelijke klacht een aantal maanden duurt. Daarmee haal je dus niet de onvrede weg, je creeert mogelijk alleen maar nieuwe onvrede over een paar maanden.

Een gesprekje aan het bureau werkt direct, kan verhelderend werken en iedereen zal al dan niet tevreden zijn.
michelh TS
Infopolitie Gast

Onvrede is denk ik het juiste woord in dit bericht.
En inderdaad een klachte procudure duurt vrij lang in het algemeen. Hopelijk haalt een geprek wel de onvrede weg.
Susses.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Een klacht waarover is idd ook mijn vraag.

Beleefd zijn heeft niet altijd iets te maken met niet willen praten of kortaf zijn.

Ook wij zijn maar mens en hebben niet altijd een goeie dag.

Ik denk idd een gesprek met de agent in kwestie u meer goed zou doen.

mashi
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

PJ schreef:
Julio schreef:Weet u zeker dat het een agent was, en geen parkeerwacht??
Julio gast heeft het duidelijk over een .....politie auto....
In Assen hebben we de parkeerpolitie en die rijden .... juist in een politieauto.
Zelfs de stadswacht hier rijden in politiebusjes.
Gesloten