Fraude met mobiele telefoons?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

Fraude met mobiele telefoons?

Ongelezen bericht door Gast »

Hoi,

Ik ben de laatste tijd een paar keer gebeld (op m'n mobiel) door een onbekend nummer. Ik heb niet opgenomen. Het nummer begint met +212, de landcode van Marokko. Ik hoorde van een kennis, dat ik niet terug moet bellen, omdat dit soort telefoontjes niet te vertrouwen is. Er zou dan op mijn kosten gebeld kunnen worden. Weet iemand of dit waar is, of hoe het anders zit?

Vriendelijke groet,

nieuwsgierige gast
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

hoax?
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Walter schreef:hoax?
Eh... Sorry?
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Bel een keer met een ander vast toestel naar dat nummer.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Ik heb even voor u gezocht, en kwam op 't volgende uit: Het is niet mogelijk!!!

Bron: http://www.seneca.nl/smartsite726.htm
Naar beneden scollen en dan staat 't vet gedrukt als kopje.

Maar mocht u het niet vertrouwen, gewoon met een vaste telefoon terugbellen...
Magnum TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Magnum »

waarom zou u terugbellen denk ik dan? 't zal vast niemand zijn die je een grote geldprijs wil aanbieden o.i.d
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

tis vast Mohammed die 1 cijfertje verkeerd heeft om broer Achmed te bereiken...;-)
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Misschien wel Al Queda :D
Mo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mo »

Het volgende kan het geval zijn. Ik zal het wel niet helemaal compleet vertellen en medeforummers vul mij aan zonodig.

Er wordt massal sms's gestuurd om nummers terug te bellen. De terug te bellen nummers zijn zeer dure belnummers.
Een persoon huurt zo'n (bel)kast waar diverse nummers op zitten en stuurt anderen dan een sms's en als jij belt ben je veel centies kwijt en als dit massaal wordt gedaan loop je aardig binnen.

Echter die te huren kasten (die tot voor kort alleen stonden in Rotterdam bij de Spaanse Polder omdat het bereik voor de masten daar het meest simpel was) zijn zeer duur en de daarbij te huren provider en onderhoud etc ook.

Nu zijn al enkele slimmerikken die de tussen connectie of juist de eerste connectie in het buitenland hebben maar waar je in principe op dezelfde dure betalende nummers uit komt.

Je bent dus gewoon een aardig start bedrag en hoge bedragen per minuut kwijt als je gaat bellen.

Dus niet verstandig om terug te bellen als je het nummer niet hewrkent of geen telefoon ut die streken verwacht.

Gr
Mo
Gesloten