parkeren camper in woonwijk (hofje)
Moderator: Moderatorteam
-
robert van der Linden TS
- Infopolitie Gast
In ons hofje staat tegenwoordig permanent een grote, hoge camper geparkeerd.
Nu staat de camper echter op de oprit ,voor hun eigen hoekwoning, maar belemmerd volledig het uitzicht van de buren van de ander hoek. Ook voelt de buurvrouw zich, vooral als het donker is, onveilig.
Als ik het onderwerp parkeer excessen lees onder artikel 5.1.4. dan is het parkeren aan regels gebonden.
Er is herhaaldelijk vriendelijk verzocht om deze grote camper ergens te stallen maar de eigenaar wil hier niet aan meewerken.
Ook onder punt 5.1.6 , parkeren van grote voertuigen, zijn regels gemaakt.
Kan de buurvrouw hier iets tegen doen???
Nu staat de camper echter op de oprit ,voor hun eigen hoekwoning, maar belemmerd volledig het uitzicht van de buren van de ander hoek. Ook voelt de buurvrouw zich, vooral als het donker is, onveilig.
Als ik het onderwerp parkeer excessen lees onder artikel 5.1.4. dan is het parkeren aan regels gebonden.
Er is herhaaldelijk vriendelijk verzocht om deze grote camper ergens te stallen maar de eigenaar wil hier niet aan meewerken.
Ook onder punt 5.1.6 , parkeren van grote voertuigen, zijn regels gemaakt.
Kan de buurvrouw hier iets tegen doen???
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
Zoals ik het lees dtaat de camper op de oprit van een hoekwoning. Dat zou eventueel verkeersgevaarlijk kunnen zijn. Als dat zo is neem ik aan dat er wel wat aan gedaan zou kunnen worden.
En als zo'n ding ook het zicht vanaf de openbare weg op jouw voordeur ontneemt, kan ik me voorstellen dat men zich niet veilig voelt. Denk aan een inbreker die door zo'n camper ook niet gezien zal worden.
En als zo'n ding ook het zicht vanaf de openbare weg op jouw voordeur ontneemt, kan ik me voorstellen dat men zich niet veilig voelt. Denk aan een inbreker die door zo'n camper ook niet gezien zal worden.
-
robert van der Linden TS
- Infopolitie Gast
Dus als de camper op het eigen terrein staat, wat het geval is , dan is er dus niets aan te doen??
Het is een camper met een opbouwlengte van 580 mtr dus is hij langer dan 6,00 meter en hoger dan 2,5 meter. Volgens mij moet er een mogelijkheid zijn om dat onding uit de woonwijk te krijgen.
Bij de RDW staat het voertuig geregistreerd als een bedrijfsauto met een ledig gewicht van 3150 kg. Deze hoort naar mijn idee niet thuis in een hofje!!
Het is een camper met een opbouwlengte van 580 mtr dus is hij langer dan 6,00 meter en hoger dan 2,5 meter. Volgens mij moet er een mogelijkheid zijn om dat onding uit de woonwijk te krijgen.
Bij de RDW staat het voertuig geregistreerd als een bedrijfsauto met een ledig gewicht van 3150 kg. Deze hoort naar mijn idee niet thuis in een hofje!!
Er is een groot verschil tussen wat wettelijk is geregeld en wat voor je gevoel geregeld zou moeten zijn.
Om een dergelijk voertuig van het eigen terrein weg te krijgen moet er een wettelijke regel zijn die het mogelijk maakt om daar een vorm van dwang op te zetten. Voor zover ik nog weet bestaat een dergelijke wettelijke regeling alleen voor de openbare weg, dus niet voor het eigen terrein.
Om een dergelijk voertuig van het eigen terrein weg te krijgen moet er een wettelijke regel zijn die het mogelijk maakt om daar een vorm van dwang op te zetten. Voor zover ik nog weet bestaat een dergelijke wettelijke regeling alleen voor de openbare weg, dus niet voor het eigen terrein.
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
Is dat wel zo?gvdbor schreef:
Ik begrijp dat het een eigen oprit is, dan is er niets aan te doen.
Ik dacht ooit eens iets gehoord te hebben dat wanneer "het"hoger is dan 2,20 Mtr en dichter dan 2 meter van de erfafscheiding van de buren staat er minimaal toestemming nodig is van die buren.
Ik kan in de war zijn met een permanent "iets" maar als er al wat aan te doen is moet je lijkt me in die richting zoeken.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
-
Mo TS
- Infopolitie Gast
-
Fred TS
- Infopolitie Gast
camper op eigen terrein
Voor ik mijn visie geef, raadpleeg eerst de betreffende artikelen in de plaatselijke A-lgemene P-laatselijke V-erordening.
In eerste instantie betreft het hier bestuursrechtelijke handhaving en komt de politie er in een later stadium aan te pas, als het al zover komt.
Het betreft hier een voertuig op eigen terrein, het hinderlijk
(uitzichtbelemmerend) geparkeerd zijn is een bijkomstigheid,
echter geen reden om er bestuursrechtelijk tegen op te treden.
Het enige dat hier soelaas biedt is een gesprek met alle betrokken partijen.
De eerder genoemde waarden, langer dan 6 mtr en hoger dan 2 mtr zijn terug te vinden in de APV (= overigens een landelijke standaard).
De afstand van 2 mtr tot de erfscheiding geldt alleen voor bomen.
Groetjes ........
In eerste instantie betreft het hier bestuursrechtelijke handhaving en komt de politie er in een later stadium aan te pas, als het al zover komt.
Het betreft hier een voertuig op eigen terrein, het hinderlijk
(uitzichtbelemmerend) geparkeerd zijn is een bijkomstigheid,
echter geen reden om er bestuursrechtelijk tegen op te treden.
Het enige dat hier soelaas biedt is een gesprek met alle betrokken partijen.
De eerder genoemde waarden, langer dan 6 mtr en hoger dan 2 mtr zijn terug te vinden in de APV (= overigens een landelijke standaard).
De afstand van 2 mtr tot de erfscheiding geldt alleen voor bomen.
Groetjes ........