aangetroffen poeder

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
iemand TS
Infopolitie Gast

aangetroffen poeder

Ongelezen bericht door iemand »

ik heb een vraag bestaat er een drugs die oranje van kleur is in poedervorm zoja welke
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Zou kunnen. Uit de kop is af te leiden dat u iets gevonden heeft. Als U het niet vertrouwd, ga er dan gewoon mee langs het politiebureau, daar kunnen ze U verder helpen.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

mwb schreef:Zou kunnen. Uit de kop is af te leiden dat u iets gevonden heeft. Als U het niet vertrouwd, ga er dan gewoon mee langs het politiebureau, daar kunnen ze U verder helpen.
En dat lijkt me dus een slecht advies. Ik zou de spullen braaf laten liggen waar ze liggen, ze mogelijk afdekken of markeren en melding maken op het politiebureau.

Poederachtige stoffen kunnen van elke willekeurige (chemische) samenstelling zijn waarbij op voorhand het gevaar of de toxiciteit niet is vast te stellen.

Even een voorbeeld van zomaar een oranje poeder:
Ammonium dichromate (NH4Cr2O7). Een oranje kristalijn poeder dat een opmerkelijk explosief effect vertoond als het verhi t wordt

De reactie is dan: NH4Cr2O7 -> Cr2O3 + N2 + 4H2O
Afbeelding

Lekker laten liggen en volgens protocol deze stoffen benaderen. Niet een burger uitnodigen om het spul naar het bureau te brengen tenzij je als agent het voornemen hebt om het bureau voor enige uren/dagen onbruikbaar te maken. :wink:

Recent zijn in Zevenbergen nog wat reageerbuizen ontvreemd met radioactiefmateriaal waarop de volgende waarschuwing nog steeds van kracht is.
Waarschuwing voor reageerbuisjes blijft van kracht
Politie Midden- en West Brabant

Persberichten District Breda

BREDA, 23 juni 2005

Waarschuwing voor reageerbuisjes blijft van kracht

BREDA: De politie heeft nog geen meldingen ontvangen van de vondst van een paar duizend reageerbuisjes, die sinds woensdagmorgen worden vermist. De buisjes, die zijn gevuld met een levensgevaarlijk mengsel van dichloormethaan en dichloorethaan, bevonden zich in een gestolen vrachtauto, die woensdagmorgen in Zevenbergschen Hoek werd aangetroffen.

De politie gaat er van uit dat de kans groot is dat de dieven de levensgevaarlijke lading hebben meegenomen. Het risico dat de lading tijdens de rit uit de oplegger is gevallen, ...

Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Aan elke drugs in poedervorm is kleurstof toe te voegen dus het zou altijd kunnen. :roll:

Maar er is er mij geen bekend die oranje is in ieder geval, behalve misschien XTC die (nog) niet tot pillen geperst is.

Mijn advies luidt dan ook niet gebruiken en met een boog omheen lopen. :D

(Wat je trouwens zowiezo bij elke drugs moet doen)
Gesloten