Vraag over: Geflitst binnen bebouwde kom wegwerkzaamheden.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

nicq TS
Infopolitie Gast

Vraag over: Geflitst binnen bebouwde kom wegwerkzaamheden.

Ongelezen bericht door nicq »

Hallo,

Ik vroeg me het volgende af.

Ik ben zondag 27-06 geflitst binnen de bebouwde kom, er stond hier een bord 30, ik reed iets van 45 a 50 en ben toen geflitst (net zoals alle aandere achter mij)

Je moest daar 30 rijden vanwege wegwerkzaamheden, maar er waren helemaal geen wegwerkzaamheden!!

Wat ik me afvraag is of ik nu gewoon normaal beboet wordt of toch op de basis van wegwerkzaamheden.

Blijkbaar viel daar gister nog al veel te halen (tussen valkenburg en gulpen) want toen ik sávonds langsreed 4 uur later stonden ze nog steeds te flitsen

groeten nick
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

:)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Tja wat een eenheid ;)
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Okee thanx voor de info.

Niet gezien. :oops:

Maar ken er helaas dus weinig aan doen.

En het feit dat je 30 mocht ken ik daar nog iets mee, je hoort weleens dat ze ook geen 30 km zones mogen flitsen of is dit onzin?

30kmpu slaat natuurlijk nergens op op een normale weg, slaat de auto zowat af!

De weg was hier ook nog heel normaal, ze waren namelijk niet hier aan het werk maar iets van 50 meter verderop, alleen stond dat bord al eerder geplaatst.

Groeten nick
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Het tijdelijk instellen van een 30 km./h regime wil niet automatisch zeggen dat het een 30 km/h zone is.

Bij 30 km/h zones moet je veel meer denken aan woonwijken. Als het goed is zijn die zodanig ingericht dat niemand het in zijn hoofd haalt om daar hader te rijden omdat het eenvoudigweg niet kan. Maar ja, dat is theorie, de praktische uitvoering daarvan ligt bij de wegbeheerder.
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Anonymous schreef:.............
30kmpu slaat natuurlijk nergens op op een normale weg, slaat de auto zowat af!

De weg was hier ook nog heel normaal, ze waren namelijk niet hier aan het werk maar iets van 50 meter verderop, alleen stond dat bord al eerder geplaatst.

Groeten nick
Sommige redenaties vind ik 'prachtig'. :cry:

Een auto die bij 30 km/h zowat afslaat heeft naar mijn bescheiden mening kennelijk zeer gebrekkig onderhoud gehad. Mij lukt het altijd wel om bij een snelheidsbeperking van 30 km/h de motor draaiende te houden en me daarbij toch aan de snelheid te houden!

Verkeersdeelnemers die niet inzien dat een snelheidsbeperking van 30 km/h best vijftig meter voor de daadwerkelijke werkzaamheden kunnen aanvangen getuigen van een zeer slecht verkeersinzicht. Je zult toch ergens de snelheid eerst moeten beperken om het verkeer vervolgens veilig langs de werkzaamheden te leiden. Vijftig meter is in dat opzicht een alleszins redelijke afstand.

Tot slot schijnen maar weinig weggebruikers het inzicht te hebben dat de snelheidsbeperkingen bij wegwerkzaamheden er in eerste aanleg voor henzelf als verkeersdeelnemer zijn en dat zij ten tweede ook dienen voor de voor de veiligheid van de werkenden.

Laat de volgende cijfers even op u inwerken:
Uit de ongevallenanalyse blijkt dat er in Nederland jaarlijks ongeveer 1.000 slachtoffers vallen bij ongevallen in de buurt van werk in uitvoering. Hiervan overlijden 25 à 30 personen en ruim 200 slachtoffers worden in het ziekenhuis opgenomen.

Jaarlijks vallen er ongeveer vijftien slachtoffers onder ‘personen die werk uitvoeren’. Van deze vijftien slachtoffers overlijdt er gemiddeld één per jaar en komen er vijf in het ziekenhuis terecht. De overige negen slachtoffers zijn minder ernstig gewond. Deze ‘personen die werk uitvoeren’ zijn overigens niet alleen wegwerkers; het gaat ook om bijvoorbeeld vuilnisophalers, groenmedewerkers of landmeetkundigen.

De aantallen ernstig gewonde of dodelijke slachtoffers bij werk in uitvoering lijken sinds 1990 te zijn toegenomen. De ongevallen met wegwerkers gebeuren relatief vaak op een afgesloten rijstrook of weggedeelte, op een vluchtstrook, bij de vangrail, berm of invoegstrook.

Bron: SWOV 1998
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten en als ik een stem had in het geheel, dan zouden er bij alle wegwerkzaamheden standaard snelheidscontrole's worden gehouden...

Net zoiets als wat er in Duitsland ook zo'n beetje gebeurt, zeg maar... Iedere duitser weet dat hij bij wegwerkzaamheden geen kilometer te hard moet rijden, want je komt genadeloos aan de beurt.

En dat daardoor andere snelheidscontrole's komen te vervallen, is leuk meegenomen... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gast TS
Infopolitie Gast

Niet met je eens hoor thunderstreak.

Als je 45 rijdt en je hebt nog 50 meter te gaan heb je meer dan genoeg tijd om te remmen, ten tweede heb ik er geen vullus onder dus sta in no time stil!

En afslaan is natuurlijk bij wijze van spreken.

Er waren niet eens wegwerkzaamheden, dus veiligheid van de werkenden??? Me eigen veiligheid en die van mijn auto let ik wel op hoor, zijn weinig zou zuinig op hun auto als ik.

Niemand rijdt 30, en dat weten ze, tos dus gewoon zakken vullen.

terwijl ik later in maastricht in de buurt niet eens me auto durfde te parkeren omdat daar nog al wat ongure types liepen op de parkeerplaats en ik me auto wel graag in zijn geheel terug wil zien als ik weer terug ben bij de parkeerplaats. Maar uiteraard was oom agent toen nergens te bekennen want dat is te eng voor ze.

Vind het een goede zaak hoor dat ze bij wegwerkzaamheden controleren ja, maar natuurlijk niet bij dit soort mieten snelheden en helemaal niet als er niets aan de hand is.

En zou ook wel zo netjes zijn als ze zich zelf dan eens aan de snelheid hielden, en als ze een boete krijgen hem dan ook daadwerkelijk krijgen, want bij hun wordt het toch door de vingers gezien :evil:
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Ik zal u de berekening besparen en e.e.a. in uw voordeel afronden!

Maar wist u dat bij optimale omstandigheden een remweg heeft van 15 meter! ingeval van een noodstop.

mashi
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Anonymous schreef:Niet met je eens hoor thunderstreak.

Als je 45 rijdt en je hebt nog 50 meter te gaan heb je meer dan genoeg tijd om te remmen, ten tweede heb ik er geen vullus onder dus sta in no time stil!
Proef op de som een keer??
Anonymous schreef: Er waren niet eens wegwerkzaamheden, dus veiligheid van de werkenden??? Me eigen veiligheid en die van mijn auto let ik wel op hoor, zijn weinig zou zuinig op hun auto als ik.
U kunt dan wel zuinig zijn op uw auto, maar dat wil niet zeggen, dat er dan 100 % niks mee kan gebeuren
Anonymous schreef: Terwijl ik later in maastricht in de buurt niet eens me auto durfde te parkeren omdat daar nog al wat ongure types liepen op de parkeerplaats en ik me auto wel graag in zijn geheel terug wil zien als ik weer terug ben bij de parkeerplaats. Maar uiteraard was oom agent toen nergens te bekennen want dat is te eng voor ze.
Hmm...rare uitspraak. Ik mag nu aannemen dat u bekend ben met het politiewerk?? :? Gaat u een keer een dienst meedraaien, met allemaal junks en weet ik wat voor rotzooi allemaal??
Anonymous schreef: Vind het een goede zaak hoor dat ze bij wegwerkzaamheden controleren ja, maar natuurlijk niet bij dit soort mieten snelheden en helemaal niet als er niets aan de hand is.
Wegversmallingen, heuveltje's in de weg... Genoeg gevaar nog hoor...
Anonymous schreef: En zou ook wel zo netjes zijn als ze zich zelf dan eens aan de snelheid hielden, en als ze een boete krijgen hem dan ook daadwerkelijk krijgen, want bij hun wordt het toch door de vingers gezien :evil:
Ja, en hier ga ik niet meer op in. Verdiep u eerst maar eens in 't werk van de politie, en dat is niet alleen maar bonnetjes schrijven!!
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Anonymous schreef:Niet met je eens hoor thunderstreak.

Als je 45 rijdt en je hebt nog 50 meter te gaan heb je meer dan genoeg tijd om te remmen, ten tweede heb ik er geen vullus onder dus sta in no time stil! :
Ooit wel eens een echte noodstop gemaakt, niet zo'n slap aftreksel waarbij iemand zijn hand omhoog doet!

Heb ik het nog niet eens over de omstandigheden, soort wegdek, smurrie op het wekdek, oneffenheden, bandenprofiel, buitentemperatuur etc, etc, etc.

Uw gedachtengang is op voorhand al fout!!!! Uw soort (met alle respect!!!!) kom ik wekelijks tegen bij een kop/staart-aanrijding. Lag ook niet aan hen maar aan een ander.

gr, mashi
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

mashi schreef:Ik zal u de berekening besparen en e.e.a. in uw voordeel afronden!

Maar wist u dat bij optimale omstandigheden een remweg heeft van 15 meter! ingeval van een noodstop.

mashi
Voor alle duidelijkheid, deze reactie (zie quote) had betrekking op een 30 km/u zone.

mashi
Gast TS
Infopolitie Gast

Als het daar zo gevaarlijk is moeten ze er altijd 30 kmpu van maken, er was hier niets aan de hand, ze zijn pas verder op met de weg bezig en deze weg was gewoon perfect, ook wegdek etc.

Iemand die ik ken is agent en hij is al paar keer gepakt met te hard rijden en soms ook absurd rijden maar werd gewoon door de vingers gezien.
Hun gaan ook vaak met die politie bakken ff raggen, ze hadden er zelfs filmpjes van.
Tevens gaan ze ook vaak als ze s;nachts werken mooi filmpie kijken, en als gaan flitsen op plekken dat ze zeker weten dat er veel binnenkomt.
Ze zullen de verhalen misschien wat opgblazen hebben, maar een kern van waarheid zit er zeker in!!

Ik werk zelf op een assurantiekantoor en maak kom dus regelmatig inbrake vernielingen etc tegen, maar heb serieus nog nooit een ding gezien dat is opgelost!!!

En de agenten die bij ons in de buurt rijden, maken enkel nog maar jacht op mensen die trots zijn op hun auto en hier veel geld in tijd in steken.
Ben laatst zelf ok aangehouden, gordel netjes om, juiste vrlichting gevoerd alle papieren mee, o het moment dat ik weg wilde riep een ander me terug, met vervolgens allerlei testen en dingen die volgens hem niet goed warn terwijl ik zeker weet dat hij hier geen enkel verstand van had!!!
En een oud brik met aanhanger met kartonnen kntken plaatsen laten ze zo door rijden!

Maar gaat nu een beetje de offtopic kant op.

groeten nick
Gesloten