Aanrijding met een buitenlander

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Harry TS
Infopolitie Gast

Aanrijding met een buitenlander

Ongelezen bericht door Harry »

Hallo

Ik vroeg mij af hoe het geregeld is met een aanrijding met een buitenlander. Hoe wordt het geld verhaald op de andere (buitenlandse) partij.
Ik heb namelijk een aanrijding gehad met een buitenlander vandaar mijn vraag. Nee er is geen politie bij geweest omdat het weinig schade had maar achteraf misschien stom vandaar mijn vraag.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Wanneer de andere partij uit de EU komt, zal de verdere afhandelingen door de verzekering worden gedaan.

Maar woont de andere partij buiten de EU, weet ik niet hoe een en ander in elkaar steekt.
Haaglanden TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Haaglanden »

De schade wordt uitgekeerd door een NL "bureau". Deze staat gerant voor de betaling van de schade. Het NL buro gaat nu de schade verhalen op het buro van het land van herkomst. Vervolgens gaat dit buro weer naar de persoon/verzekerings maatschappij toe om de schade te vergoeden.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

correct en tevens juist. Is trouwens ook de gang van zaken als een van de partijen geen rijbewijs blijkt te hebben. In het beginsel wordt je dan schadeloos gesteld door je egen verzekeringsmaatschappij.

Is natuurlijk wel duidelijk dat in geval van een aanrijding de aansprakelijkheid niet bij u moet liggen!

mashi
Gesloten