Gestolen auto, en omgekat door dieven....
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Gestolen auto, en omgekat door dieven....
Het verhaal in het kort:
Op 11-5 werd de auto gestolen bij het maken van een proefrit.
Door diverse tips in de tussentijd, is bekend waar de auto nu staat.
Sinds 2 dagen staat de auto weer te koop, omgekat en wel bij een autobedrijf.
Nu het probleem:
Waarom onderneemt de politie geen actie wanneer een gestolen auto bij iemand voor de deur staat??
Er is genoeg reden voor gerede twijfel, auto voldoet op bijzondere punten aan de gestolen auto.
- Kenteken staat nog ingegraveerd in de ramen
- Reservewielbak is wel gehaald
- Wielranden achter zijn zeer speciaal ingelast
- Skirts zijn ook zeer speciaal (echt uniek)
- Alle naden zijn geshaved, achterklap, dorpelrandjes
Iemand een antwoord?
Op 11-5 werd de auto gestolen bij het maken van een proefrit.
Door diverse tips in de tussentijd, is bekend waar de auto nu staat.
Sinds 2 dagen staat de auto weer te koop, omgekat en wel bij een autobedrijf.
Nu het probleem:
Waarom onderneemt de politie geen actie wanneer een gestolen auto bij iemand voor de deur staat??
Er is genoeg reden voor gerede twijfel, auto voldoet op bijzondere punten aan de gestolen auto.
- Kenteken staat nog ingegraveerd in de ramen
- Reservewielbak is wel gehaald
- Wielranden achter zijn zeer speciaal ingelast
- Skirts zijn ook zeer speciaal (echt uniek)
- Alle naden zijn geshaved, achterklap, dorpelrandjes
Iemand een antwoord?
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
PJ TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ik heb ff bij de politie in Rotterdam geinformeerd.
Die hebben een aparte afdeling die het omkatten onderzoekt van auto's.
Die wisten mij te vertellen als er gerede twijfel bestaat over de herkomst van een auto dat ze hem gelijk in beslag nemen voor onderzoek.
Als ik het goed heb gelezen stond Wout zijn kenteken nog in de autoramen gegraveerd toen hij hem daar aantrof in het bijzijn van de politie.
Nou dan is er volgens mij al gerede twijfel over de herkomst van de auto.
Ze wisten mij ook te vertellen dat als dat dan wordt geconstateerd ze de auto gelijk meenemen.
Dus de politie van Amersfoort doet zijn werk gewoon niet goed.
Of er moet hier een hele grote jongen achter zitten waar ze niet aan mogen komen (lees: waar ze niet aan durven komen)
Die hebben een aparte afdeling die het omkatten onderzoekt van auto's.
Die wisten mij te vertellen als er gerede twijfel bestaat over de herkomst van een auto dat ze hem gelijk in beslag nemen voor onderzoek.
Als ik het goed heb gelezen stond Wout zijn kenteken nog in de autoramen gegraveerd toen hij hem daar aantrof in het bijzijn van de politie.
Nou dan is er volgens mij al gerede twijfel over de herkomst van de auto.
Ze wisten mij ook te vertellen dat als dat dan wordt geconstateerd ze de auto gelijk meenemen.
Dus de politie van Amersfoort doet zijn werk gewoon niet goed.
Of er moet hier een hele grote jongen achter zitten waar ze niet aan mogen komen (lees: waar ze niet aan durven komen)
-
Burger TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Nogmaals loop het betreffende politiebureau een keer binnen. In bepaalde gevallen is het nml verstanding om niet meteen (met alle respect) op die ene auto te investeren. Het kan dus best zijn dat buiten uw weten om al een uitgebreid onderzoek loopt.
Verder weten wij (excusses als ik mensen op de tenen trap) te weining van deze zaak om daarover te kunnen oordelen.
Het is overigens u goed recht om als u vind niet goed behandeld te zijn of als u vind dat de politie haar werk niet goed doet hierover een klacht in te dienen. bij het dichtsbijzijnde politiebureau kunt u ongetwijfeld een folder over de klachtenprocedure ophalen.
Met vriendelijke groet,
Mashi.
gr, mashi.
Verder weten wij (excusses als ik mensen op de tenen trap) te weining van deze zaak om daarover te kunnen oordelen.
Het is overigens u goed recht om als u vind niet goed behandeld te zijn of als u vind dat de politie haar werk niet goed doet hierover een klacht in te dienen. bij het dichtsbijzijnde politiebureau kunt u ongetwijfeld een folder over de klachtenprocedure ophalen.
Met vriendelijke groet,
Mashi.
gr, mashi.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Dat is grote flauwekul, niet van Gast, maar van het betreffende politiekorps.
Als er behoorlijke twijfel is en gezien de kentekens in de ramen lijkt me dat zo, dan dient in ieder geval voor een onderzoek dat voertuig inbeslaggenomen te worden. Dan kan er van alles aan gedaan worden, het hele voertuig gedemonteerd worden etc.
Als dit werkelijk zo gaat lijkt het mij raadzaam om in contact te treden met een Officier van Justitie van het betreffende arrondisement.
Als er behoorlijke twijfel is en gezien de kentekens in de ramen lijkt me dat zo, dan dient in ieder geval voor een onderzoek dat voertuig inbeslaggenomen te worden. Dan kan er van alles aan gedaan worden, het hele voertuig gedemonteerd worden etc.
Als dit werkelijk zo gaat lijkt het mij raadzaam om in contact te treden met een Officier van Justitie van het betreffende arrondisement.
En volgens mij stuurt die je in de 1e instantie weer terug naar de politie en de daar geldende klachtregeling.gvdbor schreef:Dat is grote flauwekul, niet van Gast, maar van het betreffende politiekorps.
Ik kan me het bovengeschetste verhaal eigenlijknauwelijks voorstellen (er zal wel wat meer aan de hand zijn), zou het anders een enorm slechte reclame voor de politie vinden.
mashi.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
klopt en als ik t.p. ben kijk ik natuurlijk ook nog even in de winkel rond. Als ik dan wat meer aan dubieuse auto's vind bel ik de OVJ voor een zoeking ingevolge SV om zo uiteindelijk de boekhouding en pc-s ook even mee te nemen, of sla ik nou doorzijlvaart67 schreef:Ik vind het ook heel apart, maar om de casus even juridisch in te kaderen.
Ik denk dat ik gewoon voor heling zou gaan, voortdurend delict en dat maakt de inbeslagname ook eenvoudiger... toch?
mashi
Als het om een klacht gaat wel natuurlijk.mashi schreef:En volgens mij stuurt die je in de 1e instantie weer terug naar de politie en de daar geldende klachtregeling.gvdbor schreef:Dat is grote flauwekul, niet van Gast, maar van het betreffende politiekorps.
.
Hier gaat het echter om inbeslagname van daarvoor vatbaar voorwerp. Als de betreffende politieinstantie dat niet wil doen, dan kan de OvJ de inbeslagname bevelen.