Kan iemand mij de procedure uitleggen met betrekking tot een autowrak??
Kan iemand mij ook vertellen of een motor ook onder de definitie autowrak kan vallen want er wordt gesproken over een voertuig op meer dan 2 wielen of een afvalstof.
Ik denk dat je dat het beste bij jouw eigen gemeente kunt informeren. Gemeenten hebben dit soort zaken ik de APV (Algemene Plaatselijke Verordening) geregeld. En kan dus per gemeente verschillen.
Maar ik wil graag toch nog weten wat er gebeurt. Ik weet dat als het voertuig wordt gesignaleerd de eigenaar in kennis wordt gesteld. De eigenaar krijgt dan de kans om zijn voertuig weg te halen.
Wat is de exacte periode hiervoor???
Uiteindelijk wordt hij weggehaald maar wat maak je nog aan. Krijgt de man een PV en zijn de weghaal kosten voor hem???
Zover ik weet is er geen exacte periode maar gebruik een redelijke termijn zou ik zeggen.
Pv kan je opmaken voor Artikel 5.1.5 van de plaatselijke APV en artikel 10.17 van de wet Milieubeheer als ik het goed heb.
Kosten altijd in rekening brengen bij de eigenaar.
Vond de antwoorden in het begin niet echt verhelderend. Ik had het idee dat eigenlijk iedereen alleen wist dat het een APV overtreding was. Maar goed we weten het nu