neon onder scooter

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

maar dan zit je nog steeds met het probleem dat hij niet is voorzien van verlichting die.....etc.... immers is die niet aangesloten, dus is het geen verlichting.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Zoals ik al zei daar zijn bij ons reeds afspraken over. Of de neon nou wel of niet is aangesloten, het blijft verlichting die in dit geval niet is toegestaan.

mashi
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

heel vaag, afspraken die tegen de wet ingaan.....
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

ik mag ook rijden zoals getoond op de foto,
dan lijkt me rijden met neon zeker geen probleem.
Uitgaande dat het niet is aangesloten.
Niet aangesloten verlichting is namelijk geen verlichting maar meer/minderwaarde sier of noem maar op
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

ik wil zelfs nog wel verder gaan. Ik ben van mening dat pas opgetreden dient te worden indien het in werking is. Dus los van het feit of het is aangesloten of niet.
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

daar ben ik niet zo zeker van Gijs,
zag laatst in blik op de weg een vrachtwagenchauffeur met een blauwe zwaalamp ,en die kreeg wel een PV en kon hem er ter plaatse afhalen.
Of valt een zwaailamp onder een andere catagorie
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

bij een blauw zwaailicht wordt niet gesproken over verlichting maar over een zwaailicht. Een zwaailicht is daarin expliciet genoemd, zover ik weet tenminste.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

olle-griese schreef:daar ben ik niet zo zeker van Gijs,
zag laatst in blik op de weg een vrachtwagenchauffeur met een blauwe zwaalamp ,en die kreeg wel een PV en kon hem er ter plaatse afhalen.
Of valt een zwaailamp onder een andere catagorie
Daar trapte die vrachtwagenbestuurder aardig in toen de OA zei:"Zet die dingen eens even aan, joh."

Hij deed het ook nog, op dat moment de fout ingaande.

Als hij had gezegd:"ze staan er wel op maar ze werken niet" of "dat kan niet, want er zitten geen lampjes in", dan had de OA een probleem gehad. Dan valt het niet onder "voeren van zwaailicht".
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

gvdbor schreef:heel vaag, afspraken die tegen de wet ingaan.....
Er zijn wel meer uitzonderingen en ook al afspraken gemaakt mbt tot b.v. de rollerbank. Binnen afzienbare tijd 3x te veel vermogen, afgedaan via de WM. Wordt dan toch in beslag genomen.

gr, mashi
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Maar een dergelijke afspraak over rollenbanken druist dus niet tegen de wet in, dat doet het stilstaand bekeuring voor verkeerde, al dan niet aangesloten verlichting wel.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

thijeleo schreef:Maar een dergelijke afspraak over rollenbanken druist dus niet tegen de wet in, dat doet het stilstaand bekeuring voor verkeerde, al dan niet aangesloten verlichting wel.
Ik was al meegegaan in het verhaal dat men moet rijden, dit nav het aangereikte artikel uit het VR :wink:

Blijft in mijn optiek alleen de discussie bestaan over wat iemand wel of niet onder het begrip verlichting vind vallen :roll:

gr,

Mashi
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Mashi, is het doel bekeuren geworden of bekeuren we met een doel?

De afspraken die jij nu noemt zijn mij niet bekend en mbt de ibn van scooters is het volgens mij zo dat de snelheidsovertreding dan niet meer binnen de wet Mulder valt. Volgens mij werden er mutaties gemaakt bij een vermogen > 1,5 Kw en dat is volgens mij geen Mulderfeit meer. (Even zonder boekje)

Waarom zou ik bekeuren voor iets wat niet strafbaar is in de zin van de wet? Dat zou verre van ethisch zijn.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

rich schreef:Mashi, is het doel bekeuren geworden of bekeuren we met een doel?

Waarom zou ik bekeuren voor iets wat niet strafbaar is in de zin van de wet? Dat zou verre van ethisch zijn.
Hear hear.

:salut:
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Volgens mij valt en staat alles met het begrip verlichting. En dat is denk ik een discussie waar wij niet uit komen. Ik respecteer ieders standpunt, heb echter ook het mijne en naar mijn mening voldoet de rijdende brommer met niet aangesloten neonverlichting nou eenmaal niet aan het VR.

Dus de rijdende bromfiets die ik meeneem naar een plaats van onderzoek krijgt van mij gewoon een goed onderbouwd pv en laat dat de hogere legerleiding in de vorm van het OM maar beslissen of zij dit onder het begrip verlichting vinden vallen.

Ik laat mij in ieder geval op straat niet in de mailing nemen door een blaag die met het verhaal komt dat e.e.a. niet is aangesloten/of niet werkt.

Ethik staat overigens hoog bij mij in het vaandel.

gr, mashi

Waarom zit het er dan op kan je je afvragen.

Nogmaals ik respecteer ieder zijn mening alleen ik heb de mijne in deze.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Er staat in 5.6.65 toch echt "lichten" en niet verlichting. Dit om duidelijk te maken dat het werkelijk om licht moet gaan. Een mening doet hier niet terzake en is irrelevant, de wetgever is er heel helder in, er staat geen woord "Frans" bij. :)

Hoe kun je een pv maken terzake van een feit dat geen strafbaar feit is?

In jouw optiek zou ook een neonbuis die kapot is onder het verbodsartikel vallen.

Dat de neonbuis moet (kunnen) functioneren als licht dat weten die bromjongens ook echt wel. Dan moet je ook niet verbaasd zijn als je in de maling wordt genomen, want die blaag heeft wel gelijk.

Iemand met veel gereedschap in de kofferbak van zijn auto is ook niet per definitie een inbreker.
Gesloten