Kleding achter hetstuur

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Ellen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Ellen »

Maar nu even serieus..Ik vind dat men beschermende kleding op een motor verplicht moeten stellen, immers draag je ook een helm
Momenteel is het als je met de motor aan het lessen bent ook al verplicht om bepaalde kleding te dragen. Zo lastig zou het dus niet hoeven zijn er een algemene wet van te maken.

Zolang dat er nog niet is wens ik iedereen die met blote armen/benen gaat motorrijden veel succes. Waar ik me echter wel kwaad om kan maken is als er kinderen achterop de motor zitten met 'foute'kleding aan. De bestuurder kan met logisch nadenken de consequenties van zijn domme gedrag best inzien maar een kind.....
motormuiss TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door motormuiss »

lady schreef:
gvdbor schreef:het is niet verboden om met ontkleed bovenlijf achter het stuur te zitten.

Dat het onsmakelijk is, is een totaal andere discussie uiteraard, wettelijk gezien is er geen beletsel.
Het hoeft echt niet onsmakelijk te zijn hoor, ik verdraai regelmatig mijn nek als ik een motorrijder voorbij zie komen... :wink:

Of het verstandig is onbeschermd op een motor te kruipen :roll: ....schaafwonden zijn zoooooo pijnlijk...
Tja dan toch sprake van artikel 5 WVW94 voor die motorrijder in de door jouw geschetste situatie Lady 8) We willen toch echt niet dat je nekletsel oploopt als gevolg van dat verdraaien laat staan op je voorganger of paaltje rijdt door de afleiding. :bounce:
motormuiss TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door motormuiss »

Ellen schreef:
Maar nu even serieus..Ik vind dat men beschermende kleding op een motor verplicht moeten stellen, immers draag je ook een helm
Momenteel is het als je met de motor aan het lessen bent ook al verplicht om bepaalde kleding te dragen. Zo lastig zou het dus niet hoeven zijn er een algemene wet van te maken.

Zolang dat er nog niet is wens ik iedereen die met blote armen/benen gaat motorrijden veel succes. Waar ik me echter wel kwaad om kan maken is als er kinderen achterop de motor zitten met 'foute'kleding aan. De bestuurder kan met logisch nadenken de consequenties van zijn domme gedrag best inzien maar een kind.....
Tja inderdaad helaas nog niet verplicht, wel heb je kans dat je verzekeringsmaatschappij moeilijk gaat doen als je geen motorkleding draagt en je krijgt een ongeval met letsel. Klein voorbeeldje. Recent vernam ik van een ambulancebroeder dat hij bij een aanrijding met letsel was met een motorrijder. Betrof eenzijdig ongeval. Bleek dat de motorrijder over nog ingereden grind moest rijden voor asfalteringswerkzaamheden, daar ging dus wat bij fout en hij kwam ten val. De motorrijder reed tussen de 40 a 50 km/h en ik hoorde dat de motorrijder totaal geen huid meer over had op zijn benen, bot was zichtbaar. Had hij motorpak gedragen dan mogelijk geen enkel letsel dan wel schaafwondje en alleen kuipschade. Leuk he in je korte broek zonder shirt op de motor.

:arrow: ik zeg altijd kijk naar toen we klein waren en vaak tijden buiten spelen vielen hoe gauw je al schaafwonden hebt. Nou dan heb je inderdaad bij een schuiver met de motor veel meer letsel. Dus trek dat pak aan hoe warm het ook is. Er bestaat niet voor niets CE-goedgekeurde zomerkleding voor motorrijders en dan is het echt wel uit te houden. 8)
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

ik woon in de buurt van Assen en ik verbaas me er over hoeveel sukkels momenteel in T-shirt of geen handschoenen , geen goeie broek en geen goed schoeisel rondrijden.
Heb zelf 15 jaar bmw gereden maar nog nooit 1 meter zonder al die beschermingen.
Niet voor niets zijn er zomerhandschoenen.
Zo herken je gelijk de (echte) motorrijder tussen de recreanten die stoer willen doen voor de buren.
Eigenlijk moest hier eens een campagne aan gewijt worden.
Weet nog toen de autogordels verplicht werden,
uit statistieken bleek dat vooral het lagere mileu ze niet droeg,
toen dit naar buiten werd gebracht droegen opeens veel meer mensen een gordel :lol:
maar goed, ik word een beetje off-topic
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

motormuiss schreef:
lady schreef:
gvdbor schreef:het is niet verboden om met ontkleed bovenlijf achter het stuur te zitten.

Dat het onsmakelijk is, is een totaal andere discussie uiteraard, wettelijk gezien is er geen beletsel.
Het hoeft echt niet onsmakelijk te zijn hoor, ik verdraai regelmatig mijn nek als ik een motorrijder voorbij zie komen... :wink:

Of het verstandig is onbeschermd op een motor te kruipen :roll: ....schaafwonden zijn zoooooo pijnlijk...
Tja dan toch sprake van artikel 5 WVW94 voor die motorrijder in de door jouw geschetste situatie Lady 8) We willen toch echt niet dat je nekletsel oploopt als gevolg van dat verdraaien laat staan op je voorganger of paaltje rijdt door de afleiding. :bounce:
Valt wel mee hoor. Ik wil haar wel eens tegen een paaltje zien oprijden terwijl ze stil langs de kant van de weg staat 8)
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Tja, motorrijders en zomerkleding.

Die laat ik altijd graag de volgende plaatjes zien, als ik eens ergens een lezing geef. (Er is wat bloed te zien; dus daarom klikbare plaatjes) Voor ik de plaatjes laat zien vraag ik altijd wie er zijn hand stevig tegen een draaiende bandschuurmachine durft te houden!

Schouderwond

Enkelwond.

Het verhaal erbij is dat deze Goldwingbestuurder stilstaand in een file (0 km/h) van achter werd aangetikt door een auto (die gelukkig ook vrijwel geen snelheid meer had) daardoor zijn evenwicht verloor en gewoon ten val kwam.

Met degelijke motorlaarzen en een deugdelijke motorjas had deze man op het medisch vlak nergens last van gehad.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
redfrisian TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door redfrisian »

Ziet er pijnlijk uit.....
Van mij mag het ook verplicht worden.
Heb laatst een hele goeie goretexbroek gezien, met een voering die wind- en waterdicht is. Als je die voering eruit haalt, lucht het lekker door. Ideaal voor dagen zoals die van afgelopen week.
lady TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door lady »

ThunderSTreak schreef:Tja, motorrijders en zomerkleding.

Die laat ik altijd graag de volgende plaatjes zien, als ik eens ergens een lezing geef. (Er is wat bloed te zien; dus daarom klikbare plaatjes) Voor ik de plaatjes laat zien vraag ik altijd wie er zijn hand stevig tegen een draaiende bandschuurmachine durft te houden!

Schouderwond

Enkelwond.

Het verhaal erbij is dat deze Goldwingbestuurder stilstaand in een file (0 km/h) van achter werd aangetikt door een auto (die gelukkig ook vrijwel geen snelheid meer had) daardoor zijn evenwicht verloor en gewoon ten val kwam.

Met degelijke motorlaarzen en een deugdelijke motorjas had deze man op het medisch vlak nergens last van gehad.
Daar krijg ik nou als gediplomeerde EHBO-er jeuk van in mijn handen...
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

dit is nu wat ik bedoelde
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
Gesloten