Kleding achter hetstuur

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Eugénie Sick TS
Infopolitie Gast

Kleding achter hetstuur

Ongelezen bericht door Eugénie Sick »

Ik had een meningsverschil met mijn man over het rijden met onbloot bovenlijf, zowel in de auto als op bromer, fiets etc.
Volgens mij mag dit niet, maar hij denkt van wel.
Nu willen we het weten!!

Kan iemand ons antwoord geven??

Bedankt!
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

man wel
vrouw niet

denk ik ..:-)
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

ligt aan de lokale wetgeving waar je op dat moment rijdt...
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Walter schreef:man wel
vrouw niet

denk ik ..:-)
Art. 5 WvW misschien...;)
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

In Nederland is het, op grond van de verkeersregels, in ieder geval niet verboden..... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Rob TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Rob »

Afgezien van het feit dat het wel of niet mag lijkt het me ook niet verstandig. Als je een noodstop moet maken en je draagt netjes je gordel dan kan je hier flinke snijwonden van oplopen ;) Beetje zoiets als rijden op een motor in je t-shirt.
Eugénie TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Eugénie »

kinderachtig dat vrouwen weer gekleed moeten achter het stuur!

Even serieus, ik bedoel mannen natuurlijk ...........
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

het is niet verboden om met ontkleed bovenlijf achter het stuur te zitten.

Dat het onsmakelijk is, is een totaal andere discussie uiteraard, wettelijk gezien is er geen beletsel.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

gvdbor schreef:Dat het onsmakelijk is, is een totaal andere discussie uiteraard, wettelijk gezien is er geen beletsel.
niet alles hoor Gijs...niet alles.....:-)
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

TS bedoelt mannen, en dat vind ik inderdaad onsmakelijk.

Net zo erg als mannen in zweterige blote buiken in de supermarkt.
lady TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door lady »

gvdbor schreef:het is niet verboden om met ontkleed bovenlijf achter het stuur te zitten.

Dat het onsmakelijk is, is een totaal andere discussie uiteraard, wettelijk gezien is er geen beletsel.
Het hoeft echt niet onsmakelijk te zijn hoor, ik verdraai regelmatig mijn nek als ik een motorrijder voorbij zie komen... :wink:

Of het verstandig is onbeschermd op een motor te kruipen :roll: ....schaafwonden zijn zoooooo pijnlijk...
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door donmarcello »

Niet verstandig om met blote armpjes te rijden hoor lady,ik heb heel erg rooie armpjes nu :lol: :lol: :wink: en verder mag van mij iedereen met bloot bovenlijf achter het stuur hoor :lol:
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

lady schreef:

Of het verstandig is onbeschermd op een motor te kruipen :roll: ....schaafwonden zijn zoooooo pijnlijk...
De pijn bij schaafwonden is nog het minst erge. Het waren immers 'macho's' en helden, want zij dorsten zonder beschermende kleding te rijden. :wink:

De bacteriële infecties t.g.v. de beschadiging van het grootste orgaan van het menselijk lichaam (de huid) daarentegen wel. En vaak leidt dat juist tot extra complicaties bij alle andere verwondingen die een motorrijder kan oplopen.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
lady TS
Infopolitie Gast

ThunderSTreak schreef:
lady schreef:

De pijn bij schaafwonden is nog het minst erge. Het waren immers 'macho's' en helden, want zij dorsten zonder beschermende kleding te rijden. :wink:

De bacteriële infecties t.g.v. de beschadiging van het grootste orgaan van het menselijk lichaam (de huid) daarentegen wel. En vaak leidt dat juist tot extra complicaties bij alle andere verwondingen die een motorrijder kan oplopen.
Pijnlijke spuiten voor het straatvuil, vochtverlies..het is hetzelfde principe als bij een brandwond...Ik weet er alles van....
lady TS
Infopolitie Gast

donmarcello schreef:Niet verstandig om met blote armpjes te rijden hoor lady,ik heb heel erg rooie armpjes nu :lol: :lol: :wink: en verder mag van mij iedereen met bloot bovenlijf achter het stuur hoor :lol:

Ik vind dat men het wel in de wet moeten zetten dat je alleen met een ontblloot "wasbordje cq sixpack" mag motorrijden.. 8) i

Ik moet vannacht werken, heb alcoholcontrole...het blijft lang zwoel...Ik ben soms toch wel blij met mijn baan... :wink: :wink:

Maar nu even serieus..Ik vind dat men beschermende kleding op een motor verplicht moeten stellen, immers draag je ook een helm...maar dat zal wel weer een moeilijk verhaal worden voor degene die zo'n wet in elkaar moet sleutelen..
Gesloten