blote voeten
Moderator: Moderatorteam
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
- ThunderSTreak
- Geslacht:
Re: blote voeten
Bregje van Gorp schreef:mag je met blote voeten autorijden?
Wees echter wel zo slim om je schoenen goed op te bergen. Schop ze dus niet uit in het bestuurdersgedeelte van je auto, maar berg ze zodanig op dat ze niet tussen de bediening (gas, koppeling en rem) van de auto kunnen schuiven (leg ze bijvoorbeeld in de kofferbak).
Het is namelijk al eens vaker voorgekomen dat schoenen van bestuurders op deze wijze tussen de bedingingsorganen terecht kwamen en de bestuurder niet meer in staat was om zijn voertuig op tijd tot stilstand te brengen
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
- ThunderSTreak
- Geslacht:
.....waarbij deze landen/staten zich baseren op dit argument......Mofkap schreef:De vraag is niet zo vreemd. In veel zuidelijke, warme landen is het nl verboden. Evenals in de zuidelijke staten van de V.S.
Het rijden met blote voeten wordt als onveilig beschouwd. In dat standpunt kan ik me wel vinden.
...in sommige staten van de VS kan ik mij overigens ook een argument vanuit het zedenperspectief voorstellen. Best aanstootgevend!Het is namelijk al eens vaker voorgekomen dat schoenen van bestuurders op deze wijze tussen de bedingingsorganen terecht kwamen en de bestuurder niet meer in staat was om zijn voertuig op tijd tot stilstand te brengen.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Gegokt, maar verloren. Het argument is dat de bediening van de pedalen zelf minder goed gaat met blote voeten.ThunderSTreak schreef:.....waarbij deze landen/staten zich baseren op dit argument......Mofkap schreef:De vraag is niet zo vreemd. In veel zuidelijke, warme landen is het nl verboden. Evenals in de zuidelijke staten van de V.S.
Het rijden met blote voeten wordt als onveilig beschouwd. In dat standpunt kan ik me wel vinden.
Het is namelijk al eens vaker voorgekomen dat schoenen van bestuurders op deze wijze tussen de bedingingsorganen terecht kwamen en de bestuurder niet meer in staat was om zijn voertuig op tijd tot stilstand te brengen.
- ThunderSTreak
- Geslacht: